Toon posts:

HD in stukken verdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus van plan om m'n HD te formatteren en hem in een aantal stukken (C: D: E: enz.) te verdelen. Alleen weet ik niet hoe dat moet, kan iemand mij misschien helpen? Een stappen-plan ofzo zou ook handig kunnen zijn :) alvast thanks!

Verwijderd

google + fdisk doet wonderen.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Moet je inderdaad fdisk voor hebben, zie hier :
[topic=390009/1/100]

Senri no michi mo ippo kara

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05
Als je fdisk evt niet wilt gebruiken,
zou je Partition Magic kunnen gebruiken. Hiermee kun je je schijf partitioneren nog met een OS erop, zonder dat je je schijven hoeft te formatteren

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op zondag 03 maart 2002 19:05 schreef ikmattie het volgende:
Als je fdisk evt niet wilt gebruiken,
zou je Partition Magic kunnen gebruiken. Hiermee kun je je schijf partitioneren nog met een OS erop, zonder dat je je schijven hoeft te formatteren
Als het fout gaat gaat het ook echt goed fout...............

Systeem | Strava

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

Op zondag 03 maart 2002 19:07 schreef brakkie het volgende:

[..]

Als het fout gaat gaat het ook echt goed fout...............
Ach ... een pistool in de handen van een onkundig persoon is ook gevaarlijk.

Je moet natuurlijk wel de documentatie doorlezen als je niet zeker van je zaak bent, maar persoonlijk zeg ik, "Het wijst zich allemaal vanzelf"

Ik heb ook nog nooit die handleiding doorgelezen (zat er niet bij :P) en ik heb nog nooooooooit mijn hdd verneukt.

Gewoon niet te veel aanklooien en alleen dat doen wat je moet doen. Ga niet experimenteren. Of, idd .. ga FDISK gebruiken, maar dat is ook niet alles (ga maar eens 2x een primaire partitie op 1 schijf aanmaken, dan weet je wel wat ik bedoel)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan ook symantec gdisk gebruiken. al is dat meer voor professioneel gebruik. als je het echter onder de knie hebt is het helemaal te gek en kan het je veel werk uit handen nemen. (in 1 keer een hd partitioneren en formatten etc.)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-04 14:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Seagate heeft ook een handig progje op de markt gezet.
DiscWizard, zeer easy...... :)

Whatever.

Verwijderd

Partition Magic is een noodoplossing. Als je je schijf toch helemaal wil formatteren gebruik dan fdisk dat levert de minste problemen. Als je reeds data op je schijf hebt en je wil niet formatteren dan is Partition Magic het beste alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
Och ik heb toch al alles op cd gezet en m'n HD is aan een flinke format-beurt toe :P Dus ik denk dat ik maar FDisk ga gebruiken
Bedankt voor die FAQ!

Verwijderd

Partition Magic Rulez.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 03 maart 2002 19:44 schreef Brainy het volgende:
Och ik heb toch al alles op cd gezet en m'n HD is aan een flinke format-beurt toe :P Dus ik denk dat ik maar FDisk ga gebruiken
Bedankt voor die FAQ!
Graag gedaan hoor ;)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 16:08
een zaag :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, de grote fdisk faq (met dank aan Terw_Dan ;)) lezen dus ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.