Ik was dus van plan om m'n HD te formatteren en hem in een aantal stukken (C: D: E: enz.) te verdelen. Alleen weet ik niet hoe dat moet, kan iemand mij misschien helpen? Een stappen-plan ofzo zou ook handig kunnen zijn
alvast thanks!
Moet je inderdaad fdisk voor hebben, zie hier :
[topic=390009/1/100]
[topic=390009/1/100]
Senri no michi mo ippo kara
Als je fdisk evt niet wilt gebruiken,
zou je Partition Magic kunnen gebruiken. Hiermee kun je je schijf partitioneren nog met een OS erop, zonder dat je je schijven hoeft te formatteren
zou je Partition Magic kunnen gebruiken. Hiermee kun je je schijf partitioneren nog met een OS erop, zonder dat je je schijven hoeft te formatteren
Mijn Flickr; Sony A7iii
Als het fout gaat gaat het ook echt goed fout...............Op zondag 03 maart 2002 19:05 schreef ikmattie het volgende:
Als je fdisk evt niet wilt gebruiken,
Ach ... een pistool in de handen van een onkundig persoon is ook gevaarlijk.Op zondag 03 maart 2002 19:07 schreef brakkie het volgende:
[..]
Als het fout gaat gaat het ook echt goed fout...............
Je moet natuurlijk wel de documentatie doorlezen als je niet zeker van je zaak bent, maar persoonlijk zeg ik, "Het wijst zich allemaal vanzelf"
Ik heb ook nog nooit die handleiding doorgelezen (zat er niet bij
Gewoon niet te veel aanklooien en alleen dat doen wat je moet doen. Ga niet experimenteren. Of, idd .. ga FDISK gebruiken, maar dat is ook niet alles (ga maar eens 2x een primaire partitie op 1 schijf aanmaken, dan weet je wel wat ik bedoel)
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
je kan ook symantec gdisk gebruiken. al is dat meer voor professioneel gebruik. als je het echter onder de knie hebt is het helemaal te gek en kan het je veel werk uit handen nemen. (in 1 keer een hd partitioneren en formatten etc.)
Seagate heeft ook een handig progje op de markt gezet.
DiscWizard, zeer easy......
DiscWizard, zeer easy......
Whatever.
Verwijderd
Partition Magic is een noodoplossing. Als je je schijf toch helemaal wil formatteren gebruik dan fdisk dat levert de minste problemen. Als je reeds data op je schijf hebt en je wil niet formatteren dan is Partition Magic het beste alternatief.
Och ik heb toch al alles op cd gezet en m'n HD is aan een flinke format-beurt toe
Dus ik denk dat ik maar FDisk ga gebruiken
Bedankt voor die FAQ!
Bedankt voor die FAQ!
Graag gedaan hoorOp zondag 03 maart 2002 19:44 schreef Brainy het volgende:
Och ik heb toch al alles op cd gezet en m'n HD is aan een flinke format-beurt toeDus ik denk dat ik maar FDisk ga gebruiken
Bedankt voor die FAQ!
Mjah, de grote fdisk faq (met dank aan Terw_Dan
) lezen dus ..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()