Ik heb een raar probleem met het aanmaken van nieuwe users. Als ik een nieuwe user toevoeg is het onmogelijk een ftp verbinding op te zetten. Zoals naar de port van proftpd als de gewone ftp port van de server. Oude acounts die ik een tijd geleden had aangemaakt werken wel ( 6 stuks ), nieuwe die ik nu aanmaak niet.
Wat ik mij afvroeg of het te maken kan hebben dat ik de apache dir veranderd heb naar /home, dit vind ik handig omdat als ik dan een user aanmaak hij meteen een mooie subdir heeft <ip>/username. Een verwijzing naar een andere dir met bv. useradd reda -d /home/users/reda -p ******** geeft precies hetzelfde probleem.
Iemand een idee ?
code:
1
2
3
4
5
6
| > USER reda < 331 Password required for reda. > PASS ***** < 530 Login incorrect. ! Invalid username or password for 192.168.0.1 ~ Could not login to 192.168.0.1 |
Wat ik mij afvroeg of het te maken kan hebben dat ik de apache dir veranderd heb naar /home, dit vind ik handig omdat als ik dan een user aanmaak hij meteen een mooie subdir heeft <ip>/username. Een verwijzing naar een andere dir met bv. useradd reda -d /home/users/reda -p ******** geeft precies hetzelfde probleem.
Iemand een idee ?
http://www.xbmcfreak.nl/