hoi allemaal
Heb de ochtend besteed aan het installeren van Debian, ging lekker. Wou kernel 2.4.x hebben (standaard werd 2.2.x geinstalleerd) dus ik downloaden van kernel.org en compilen die hap. Dat deed ik dmv.
Met mn eigen kernelversie en bestandsnamen uiteraard.
Maar na het installeren ervan reboot ik de pc. Ik zie
en daar gaat ie niet verder
Heb vervolgens de root partitie gemount en vervolgens een dpkg -clean gedaan waarna ik de kernel opnieuw heb gecompiled, maar nogsteeds hetzelfde probleem.
Kan iemand me hier mee helpen?
Alvast bedankt
ps. wat moet ik hebben om (mocht het lukken met die kernel) iptables te installeren? apt-get install iptables werkt nl niet (en ja ik heb netfilter support ge-enabled in de kernel)
Heb de ochtend besteed aan het installeren van Debian, ging lekker. Wou kernel 2.4.x hebben (standaard werd 2.2.x geinstalleerd) dus ik downloaden van kernel.org en compilen die hap. Dat deed ik dmv.
code:
1
2
3
| make menuconfig make-kpkg --revision=custom.1 kernel_image dpkg -i ../kernel-image-xxx.custom.X.deb |
Met mn eigen kernelversie en bestandsnamen uiteraard.
Maar na het installeren ervan reboot ik de pc. Ik zie
code:
1
| Starting linux.......... |
en daar gaat ie niet verder
Heb vervolgens de root partitie gemount en vervolgens een dpkg -clean gedaan waarna ik de kernel opnieuw heb gecompiled, maar nogsteeds hetzelfde probleem.
Kan iemand me hier mee helpen?
Alvast bedankt
ps. wat moet ik hebben om (mocht het lukken met die kernel) iptables te installeren? apt-get install iptables werkt nl niet (en ja ik heb netfilter support ge-enabled in de kernel)