Toon posts:

Plextor 24x en Aopen cd-rom --> IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb al een heel tijdje een plextor 24x en een aopen 16x DVD en volgens mij is da dan ook een 40x cdrom of meer. Ik wil alleen on the fly copieren maar da lukt niet. Hij geeft het aan van de IDE veranderen maar hoe moet dat en kan dat altijd?

OJA, het branden van andere cd's duurder vroeger maar 4 min zoals het hoort, nu duurt het altijd wel 8 tot 10 min. als het niet langers is. Ik heb windows 2000 prof, heeft iemand hier een oplossing voor?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Staat je DMA van beide apparaten aan (ook van HDD)?

Juist

Verwijderd

Ik denk dat je zowel brander als DVD-ROM op dezelfde IDE-kabel hebt zitten. Aangezien dan de data doorvoer van de kabel wordt gehalveerd kan je DVD-speler niet snel genoeg de data aanleveren aan de brander zodat deze burn-proof gaat gebruiken om buffer-underruns tegen te gaan. Gevolg : brander moet wachten tot de buffer weer vol is om dat pas weer verder te gaan met branden waardoor de snelheid enorm terugloopt.

Oplossing : Brander of DVD-ROM op de HDD aansluiten (als slave) en dan nog eens testen. En zoals mijn voorganger al melde moet de DMA aanstaan (van zowel CDROM/DVDROM als HDD).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Denk er trouwens ook om dat niet iedere CDR op 24x geschreven kan worden.

suc6

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 20:02

Cis

Op zondag 03 maart 2002 19:19 schreef PMS het volgende:
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Denk er trouwens ook om dat niet iedere CDR op 24x geschreven kan worden.
suc6
Klopt, maar het grootste gedeelte van de cdcollectie kan al op 16 speed branden. Betekent dat je rond de 6 minuten in ieder geval ZOU moeten halen.

Echter, ik weet niet of ik nu onzin uitkraam, maar ik vraag me af of on-the-fly sowieso wel op 24speed kan (?).

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.