ik heb sinds enige tijd chello en onlangs heb ik een ftp draaien, maar zit nog steeds met die verrotte 15kpbs upload limit. nu hoorde ik dat de modem (terrayon) een andere bios kan krijgen en daarmeee de gehele upload en download tot 350 mbps kan forceren. klopt dit of heeft chello zelf van alles afgeknepen?
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>klopt dit of heeft chello zelf van alles afgeknepen?[/quote]Tadaa, het zit hem echt niet in de modem hoor.....
maar hoe komt het dan dat mensen met een zelfaangeschafte kabelmodem veel hogere snelheden kunnen halen?
Verwijderd
De snelheden van chello zijn door hun ingesteld in de 'routers'. Zij kunnen je in principe door dat aan te passen een 10Mbit connectie met het internet geven. Ik kende een gozer die bij a2000 werkte en die voerde 's avonds alstie naar huis ging zijn upload op tot 2Mbit. Hij is helaas ontslagen want het was leuk FTP-en met hem.
Overdag zette hij zijn snelheid gewoon weer terug. Als je naar de specs van de terrayon modems gaat kijken zie je inderdaad dat er veel hogere snelheden mogelijk zijn. Jammer dat ze dat alleen niet doorvoeren.