Behaal geen 100 Mbit snelheid met Safeway switch

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Ik heb een 5-poorts 100 Mbit switch van Safeway en gebruik deze voor een netwerk met 3 pc's (OS: 1 x win2k, 2 x win98), allemaal met een Safeway 100 Mbit netwerkkaart.
Als ik 1 Gig overpomp van de ene machine naar de andere doet ie daar 25 minuten over i.p.v. 2,5 minuten. Dat is toch maar een snelheid van 10 Mbit/s, toch? Ligt het aan mijn instellingen of zo?
Wie heeft hier ervaring mee en kan me verder helpen?

Verwijderd

Geeft die switch ook aan of ie op 10 danwel 100Mbit werkt?

Check ook je instellingen van je netwerkkaarten. Rechtsklikken op 'netwerkomgeving', dan dubbelklikken op je NIC en daar de tabbladen een beetje besnuffelen. Vaak staat daar ergens wel de optie bij om de snelheid automatisch danwel permanent vast te zetten.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Ligt aan de netwerkkaartjes. En 100Mb zul je nooit behalen. Als je 2 3coms, of 2 intels of iets dergelijks pakt zul je op 70/80Mb uitkomen met realtekjes soms maar op 25Mb, verder moet je rekening houden met overhead van oa TCP/IP. En kopieren met de verkenner geeft altijd een lagere score... op de een of andere manier?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ligt aan de netwerkkaartjes. En 100Mb zul je nooit behalen.
Ik ben het hier niet mee eens. 100Mbit haal je idd niet, maar dit verschil is TE groot. Je zou echt zonder problemen ergens tussen de 8Mbyte/11Mbyte /s uit moeten kunnen komen.

Dit is gewoon een instellingsfout. Overigens, hoe pomp je die 1Gb over?

• Bossie
  • Laatst online: 10-05 18:10
Op zondag 03 maart 2002 18:29 schreef FastBunny het volgende:
En kopieren met de verkenner geeft altijd een lagere score... op de een of andere manier?
En wat is een andere gemakkelijke manier om te kopieren :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• RiBeye
Op zondag 03 maart 2002 18:27 schreef hezik het volgende:
Geeft die switch ook aan of ie op 10 danwel 100Mbit werkt?

Check ook je instellingen van je netwerkkaarten. Rechtsklikken op 'netwerkomgeving', dan dubbelklikken op je NIC en daar de tabbladen een beetje besnuffelen. Vaak staat daar ergens wel de optie bij om de snelheid automatisch danwel permanent vast te zetten.
Op de switch staan bij elke poort 2 lampjes, 1 voor 10M en 1 voor 100M en die 100M knippert voortdurend, dus ik denk dat dat wel in orde is.
Verder heb ik de properties van de NIC's bekeken. Die op win2k stond op auto mode en heb ik vanochtend nog naar 100 full mode gezet maar dat maakte geen verschil. Op win98 kan ik deze instellingen niet zien (en dus ook niet wijzigen) vanwege andere drivers voor andere OS-en.

Ik heb ook nog een laptop van werk waar de 100 Mbit wel gehaald wordt: 500 MB in ca. 1 minuut. Thuis doet ie er echter ook ongeveer 10 keer langer over :'(.
Misschien ligt het toch aan het feit dat het geen goede kwaliteit netwerkkaarten zijn? Volgende keer 3COM halen?
Als dit waar is, dan heb ik toch een slechte investering gedaan: 129 voor de switch! Volgens eerdere posts over de Safeway switch wordt er wel degelijk een hogere snelheid gehaald dan die ik haal.

Ik copieer trouwens met explorer maar daar mag het niet aan liggen.

Mensen met een Safeway switch, HELP!!!

Verwijderd

Wat is het type van die switch?

Realteks oid. halen idd wel een iets lagere performance, maar zoals gezegd, dit is TE laag.

Check je bekabeling, en download eens een sniffer om je traffic te sniffen.. misschien zit er iets krom mbt. routering oid.

• FastBunny
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Ja okay dat is waar het is wel veel te laag... Maar wat ik wilde zeggen was dat je niet zomaar precies 100mb haalt. 1000MB/ 10MB (gemiddeld max per seconden) = 100 seconden. T zou dus in 2 minuten moeten kunnen. In de praktijk is het volgens mij vaak hoger. En heb eens op het forum gelezen dat het met de verkenner ook langzamer gaat maar andere manier geen idee en hoe het komt ook niet!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Predator
  • Laatst online: 07:27

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 03 maart 2002 18:47 schreef FastBunny het volgende:
Ja okay dat is waar het is wel veel te laag... Maar wat ik wilde zeggen was dat je niet zomaar precies 100mb haalt. 1000MB/ 10MB (gemiddeld max per seconden) = 100 seconden. T zou dus in 2 minuten moeten kunnen. In de praktijk is het volgens mij vaak hoger. En heb eens op het forum gelezen dat het met de verkenner ook langzamer gaat maar andere manier geen idee en hoe het komt ook niet!
Op zondag 03 maart 2002 18:34 schreef TLRnZ het volgende:

[..]

En wat is een andere gemakkelijke manier om te kopieren :?
FTP :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• RiBeye
Op zondag 03 maart 2002 18:43 schreef hezik het volgende:
Wat is het type van die switch?

Realteks oid. halen idd wel een iets lagere performance, maar zoals gezegd, dit is TE laag.

Check je bekabeling, en download eens een sniffer om je traffic te sniffen.. misschien zit er iets krom mbt. routering oid.
Type switch: SW-5p-SWITCH-10/100
Ook logisch natuurlijk die naam. Bekabeling is wel oke.

De switch geeft half-duplex aan. Kan het misschien daaraan liggen?

• RiBeye
Op werk gebruiken we een netwerk d.m.v. een 3COM Hub die 100 Mbit haalt. Als ik die eens vervang door mijn switch en de snelheid ga vergelijken met thuis. Is dat een goed idee?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 03 maart 2002 18:57 schreef RiBeye het volgende:

[..]

Type switch: SW-5p-SWITCH-10/100
Ook logisch natuurlijk die naam. Bekabeling is wel oke.

De switch geeft half-duplex aan. Kan het misschien daaraan liggen?
Ik geloof dat alle switchen gewoon full-duplex zijn (weet ik eiglijk niet zeker)
In ieder geval is een hub altijd half-duplex en kan dus nooit op full-duplex communiceren.

Jij zegt half-duplex ,misschien hebbie een hub in je handen :?

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 03 maart 2002 19:02 schreef RiBeye het volgende:
Op werk gebruiken we een netwerk d.m.v. een 3COM Hub die 100 Mbit haalt. Als ik die eens vervang door mijn switch en de snelheid ga vergelijken met thuis. Is dat een goed idee?
Dat kan je proberen ,kan je zien of het aan de netwerkkaarten of de switch ligt.

• RiBeye
Op zondag 03 maart 2002 19:04 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Ik geloof dat alle switchen gewoon full-duplex zijn (weet ik eiglijk niet zeker)
In ieder geval is een hub altijd half-duplex en kan dus nooit op full-duplex communiceren.

Jij zegt half-duplex ,misschien hebbie een hub in je handen :?
Misschien hebben ze een HUB in de doos gestopt en SWITCH op de verpakking gezet en stikkertjes met SWITCH op de HUB geplakt en ben ik flink genaaid! :)
Kan het zijn dat het geen volwaardige switch is?

• RiBeye
Op zondag 03 maart 2002 19:08 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Dat kan je proberen ,kan je zien of het aan de netwerkkaarten of de switch ligt.
Dit ga ik morgen dan maar eens proberen. Als dat ding maar 10 Mbit haalt ga ik terug naar de winkel.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 03 maart 2002 19:15 schreef RiBeye het volgende:

[..]

Misschien hebben ze een HUB in de doos gestopt en SWITCH op de verpakking gezet en stikkertjes met SWITCH op de HUB geplakt en ben ik flink genaaid! :)
Het zou kunnen een switching hub zijn. Soms worden deze wel eens verkocht als "switch". Maar als er echt switch opstaat lijkt het mij toch wel een switch :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[..]

Maar als je met een 100mb/s hub werkt zonder ander netwerkverkeer dan die 2 pc's moet je ook makkelijk 70~90 mb/s halen.

Het kan zijn dat je een switching hub hebt gekocht ,maar dat zorgt niet voor zo'n traag netwerk.

• RiBeye
Op zondag 03 maart 2002 19:20 schreef Predator het volgende:

[..]

Het zou kunnen een switching hub zijn. Soms worden deze wel eens verkocht als "switch". Maar als er echt switch opstaat lijkt het mij toch wel een switch :)
Uit vorige posts worden er snelheden gehaald die niet te vergelijken zijn met die mijne. Ik denk dat het daarom wel een switch is tenzij ze het over heel andere safeway-switchen hebben.

Wat zou trouwens een switching hub moeten zijn?

• RiBeye
Op zondag 03 maart 2002 19:22 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Maar als je met een 100mb/s hub werkt zonder ander netwerkverkeer dan die 2 pc's moet je ook makkelijk 70~90 mb/s halen.

Het kan zijn dat je een switching hub hebt gekocht ,maar dat zorgt niet voor zo'n traag netwerk.
Precies en daarom begrijp ik dit probleem niet zo goed. Ik denk dat het aan mijn netwerkinstellingen ligt. Ik ga het eens nog een keer met mijn laptop proberen.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Al zou je een hub hebben, dat moet je nog zo'n 10/12mbit p/s kunnen trekken met z'n 2en!

iStockphoto

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 03 maart 2002 19:23 schreef RiBeye het volgende:

[..]

Uit vorige posts worden er snelheden gehaald die niet te vergelijken zijn met die mijne. Ik denk dat het daarom wel een switch is tenzij ze het over heel andere safeway-switchen hebben.

Wat zou trouwens een switching hub moeten zijn?
= hybride vorm
Bestaat uit segmenten. Elke segment is een hub. Alle segmenten onderling worden dan gebridged (zoals een switch)
Is goedkoper dan een switch.
Maar dat mag indd je snelheid niet naar beneden halen.
Die dingen zijn wel geen full duplex.

• RiBeye
Op zondag 03 maart 2002 19:28 schreef BlizzarD het volgende:
Al zou je een hub hebben, dat moet je nog zo'n 10/12mbit p/s kunnen trekken met z'n 2en!
Dat haal ik ook. Net even getest. 40 MB in 30 s = 1,33 MByte in 1 s = 10 Mbit/s.

Misschien heb ik dan toch een HUB!!!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
Dit probleem komt wel vaker voor, is vaak gewoon een wazig probleem. Wat ik je aan kan raden is om voor beide pc's die je voor de transfer gebruikt de nieuwste drivers voor de netwerkkaart te downloaden en ze dan gewoon qua snelheid allebei op auto-detect in te stellen.

Mocht het dan nog niet sneller gaan dan kun je gaan proberen 1 van de 2 of beide netwerkkaarten te forceren op 100mbit full-duplex.

Daarnaast lijkt het me niet dat je geen switch gekregen hebt aangezien een hub altijd op half-duplex werkt en geen full-duplex aan kan. Het lijkt me daarom dan ook sterk dat als het een hub is er een led voor half/full-duplex aanwezig is :P

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 03 maart 2002 19:36 schreef RiBeye het volgende:

[..]

Dat haal ik ook. Net even getest. 40 MB in 30 s = 1,33 MByte in 1 s = 10 Mbit/s.

Misschien heb ik dan toch een HUB!!!
Een hub betekent niet noodzakelijk dat je 10mbit max haalt.
Er zijn ook 100mbit hubs. Als je geen 10mbit nics erop zitten hebt moet je ook 100mbit (theoretisch) halen

Verwijderd

gaat het kopieren in windows 2000 langzaam ?
want in windows 2000 werkt het altijd sneller als je via een drive mapping spullen overkopieert....

• RiBeye
De laatste drivers gedownload en geinstalleerd voor zowel win2000 als winXP. Geen verschil in snelheid. :(

En verder ook via drive mapping geprobeerd, werkt alleen nog trager!

Als ik dubbelklik op LAN Connection Status, dan geeft ie wel aan bij speed: 100.0 Mbps.

Hmmmmmmm....

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 15:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Het hoeft niet aan de switch of aan de netwerkkaarten te liggen OOk nite aan de kabels. Het zou kunnen zijn dat je eens DMA moet aan zetten voor je HD`s, bij veel pc`s haalt dit zelfs zoveel uit dat je van 1 MB naar een MB of 8 gaat per seconde

• Xenon
  • Laatst online: 25-03 13:56
Als je hd's uit de prehistorie hebt ja...
Mijne haalt 35-40 mb per sec *D

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Ik zou toch eens met een sniffer gaan kijken wat er aan de hand is.. of even een FTP servertje downloaden om te kijken of het met FTP wel beter gaat..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 20:24

DaRoot

Some say...

offtopic:
Hezik, I like your signature and your icon!!! Ist ja supertoll nie?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik zeg: crosscable ertussen hangen en zien wat er gebeurd (dus tussen twee pc's, directe verbinding tussen twee kaartjes dus). Als je dan wel op 100mbps of in die richting kunt komen, weet je dat het aan je switch/hub/whatever-it-is ligt. Zo niet, is het iets met je kaartjes.
* bart1234 zou bij de weg nooit een switch van safeway kopen...

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 18:25

bille

Don't call me Buff

hm.. vaag probleem.. ik ken et.. weet je wel zeker dat je niet toevallig 16bit netwerkkaarten hebt? die trekken namelijk geen 100Mbit ook al zeggen ze wel dat et 100Mbit is.. ik heb zelf Xircom netwerkkaartje ook 10/100 Mbit .. maar die haalt in mijn netwerkje maar max 1Mbyte/s bestwel nep :(

tussen mijn realtek netwerkkaartjes gaat et met gemak 6 Mbyte/s over een target 10/100Mbit switch. en Windows kopieren = fucking traag.. kan je duidelijk beter gebruik maken van een ftp servertje... das stukken sneller.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 03 maart 2002 22:47 schreef Xenon het volgende:
Als je hd's uit de prehistorie hebt ja...
Mijne haalt 35-40 mb per sec *D
Heb je nog veel aan als je een langzame pc hebt :D
(Jij niet, maar anderen wel :))

iStockphoto

Verwijderd

[..]

Voor die prijs (en vooral bij deze merken) kom je het veel tegen hoor, dat een hub verkocht wordt en overal switch wordt genoemd.

Hoe kan je een echte switch herkennen??
- Hij moet full-duplex kunnen draaien
- Er moet geheugen inzitten
- poorten werken onafhankelijk van elkaar

Als deze 3 punten niet op de doos/handleiding staan vermeld, heb je zeker weten een hub.

Verwijderd

Weet je zeker dan je hd's DMA enabled hebben?
Want anders kun je kopieren wat je wilt maar blijft het een trage bedoeling

• RiBeye
Op maandag 04 maart 2002 10:51 schreef BarBeQue het volgende:
Weet je zeker dan je hd's DMA enabled hebben?
Want anders kun je kopieren wat je wilt maar blijft het een trage bedoeling
Ik zal vanavond eens kijken of dit het geval is.

Verwijderd

Even voor alle duidelijkheid.. zelfs met een hub zou je gewoon iets van 7 tot 10 Mbyte/s moeten halen hoor.. mits ie maar 100Mbit is.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Probeer eens een film te kopieeren, dat is "dense" data die een hogere aantal KB/sec geeft dan allemaal losse bestandjes. Verder is Win98 niet echt snel met netwerken, kan je beter NT/2000/XP erop zetten.

Concrete Loop Watercooling

• PASware
  • Nu online
ik haal 7MB/s met mijn edimax netwerk:
2 x 10/100mbit netwerkkaartjes
100mbit hub
en kabels

Iz: edimax starterskit: € 67,- nu maar :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• FatalError
  • Laatst online: 06-05 13:20
Waarschijnlijk is je besturingssysteem de bottleneck..
Zelfs met Realtek 8139 kaartjes en oude 5400rpm hd's haal ik vrolijk meer dan 10 mbyte/s. MITS er w2k/linux/xp oid op de pc staat. Onder windows 9x/me haal ik lang niet deze snelheden met dezelfde apparatuur.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
volgens mij is het nog niet geopperd, maar is het een mogelijheid om middels een 'cross-over' kabel te gaan kijken of de snelheid dan wel goed is?

(het kan natuurlijk aan de bekabeling liggen ipv de hub/switch..

dit is dan makkelijk te kortsluiten

A wise man's life is based around fuck you

• RiBeye
Ik heb de switch uitgeprobeerd op mijn werk met twee laptops waar 100 Mbps kaarten in zitten en met andere kabels en ik kan 100 MB overpompen in ca. 20 seconden. Dat is een snelheid die 5 keer hoger ligt als thuis! Dus het ligt in ieder geval niet aan de switch. Het lampje "full-duplex" brandde ook nog dus het is geen HUB!

Enige mogelijkheden waaraan het nog kan liggen zijn denk ik of de netwerkkaarten of kabels thuis. De kabels zal ik eens meenemen om thuis uit te proberen.

Ik ben trouwens erg verbaasd en natuurlijk blij over de snelle en vele reakties die kwamen. Thanks all!

Dan ga ik maar weer verder met mijn zoektocht :).

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 19:36 schreef Predator het volgende:

[..]

= hybride vorm
Bestaat uit segmenten. Elke segment is een hub. Alle segmenten onderling worden dan gebridged (zoals een switch)
Is goedkoper dan een switch.
Maar dat mag indd je snelheid niet naar beneden halen.
Die dingen zijn wel geen full duplex.
hmmm hoe het intern zit weet ik niet maar het is iig gewoon een verkooptruc... het heeft niks met een switch te maken... het enige verschil tussen een hub en een switching hub is dat de switching hub of op 10 of op 100mbit kan draaien (1 x 10mbit netwerkkaartje en alles draait op 10).

een switching hub is alleen interessant als je 10 mbit kaartjes hebt en ooit nog eens van plan bent die te vervangen voor 100... anders altijd een 10mbit hub kopen (of 100 als je alleen 100 hebt). de kosten van een switching hub zijn veel te hoog... een "echte" switch is nauwelijks duurder...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is een switching hub een combinatie van twee hubs (een 10 mbit/s, anders 100 mbit/s) met een switch ertussen. Als je op een poort een 10 mbit/s kaart aansluit wordt hij verbonden met de 10 mbit/s hub, als je een 100 mbit/s kaart aansluit wordt hij verbonden met de 100 mbit/s hub.

• FatalError
  • Laatst online: 06-05 13:20
OlafvdSpek, u gaat door voor de wasmachine! :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• RiBeye
Op maandag 04 maart 2002 00:27 schreef bille het volgende:
hm.. vaag probleem.. ik ken et.. weet je wel zeker dat je niet toevallig 16bit netwerkkaarten hebt? die trekken namelijk geen 100Mbit ook al zeggen ze wel dat et 100Mbit is.. ik heb zelf Xircom netwerkkaartje ook 10/100 Mbit .. maar die haalt in mijn netwerkje maar max 1Mbyte/s bestwel nep :(

tussen mijn realtek netwerkkaartjes gaat et met gemak 6 Mbyte/s over een target 10/100Mbit switch. en Windows kopieren = fucking traag.. kan je duidelijk beter gebruik maken van een ftp servertje... das stukken sneller.
Ik vrees dat je gelijk gaat hebben en het aan mijn netwerkkaarten ligt, neppe 100 Mbps kaarten dus.

Verder heb ik de HD's op DMA gecheckt en die stonden aan.
Tenslotte ook de kabels gebruikt die 100Mbps halen. De snelheid gaat er niet van omhoog.

Het ligt dus niet aan:
- switch
- DMA
- kabels

Wil er iemand misschien vier 100Mbps Safeway netwerkkaarten van mij kopen? Zacht prijsje! :)

• Gregoor
  • Laatst online: 08-05 10:56
Hmm, welk type kaarten zijn dat, want als je ze net aangeschaft hebt kan het denk ik toch echt niet aan de kaarten liggen hoor. Zelf de meest brakke :r kaarten halen tegenwoordig nog wel goede snelheden sinds de Realtek 8139 chips.

Mocht je het overigens ff anders willen proberen op te lossen dan hele tijd replies lezen en wachten op replies, ICQ me dan ff of mail of add me me ff op msn, gregoor@hotmail.com

Verwijderd

k zie hier een bekend probleem. Heb ik zelf ook. Als ik 240 MB overgooi tussen 2 pc's doet ie daar 2 minuten en 10 sec over. Dat is +- 14 Mbit/s. Hier ben ik dus niet blij mee. Op 4 pc's draait Win98 (2 met win98SE). Op 1 pc draait Win95 en op 1 pc draait DOS (ik weet het is oud, maar noodzakelijk voor dit kassasysteem). Het netwerk is een combinatie van privé en zakelijk. In 5 pc's zitten 10/100 Mbit netwerkkaartjes met REALTEC 8139 chipset van het merk Twister. In de DOS-pc zit een 10 Mbit netwerkkaartje. Ik heb een 10/100 Mbit switch (weet ik zeker - full duplex) van het merk Target. De switch geeft aan dat de kaartjes op 100 Mbit full duplex draaien, maar aan de aangegeven snelheid te zien is het 3x nix. Heb ook cross-cable gebruikt tussen 2 pc's. Levert hetzelfde resultaat. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets helpt. Is dit echt een lek in Windows??? De instellingen van de netwerkkaart heb ik ook al naar 100 Mbit full gezet, zonder resultaten.

De gebruikte bekabeling: UTP CAT5 (lijkt me logisch, maar toch)

Wie kan mij helpen... het lijkt mij geen probleem vd switch, bekabeling of netwerkkaartjes. Wat blijft over?

Om met de DOS-machine (10 Mbit) te communiceren gebruik ik LANtastic. Tussen Win98 en DOS 28 MB verzenden +-4 min.

Alvast bedankt voor het meedenken!!!

• morphje
  • Laatst online: 09-04 15:26

morphje

let's all love lain

Op donderdag 07 maart 2002 21:58 schreef RiBeye het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk gaat hebben en het aan mijn netwerkkaarten ligt, neppe 100 Mbps kaarten dus.

Wil er iemand misschien vier 100Mbps Safeway netwerkkaarten van mij kopen? Zacht prijsje! :)
als het de realtek safeway kaarten zijn JA!!!!!!
gimme gimme gimme, die dingen zijn werelds, en als het die goedkope ne2000 dingen zijn :( dumpen...

Ach ik heb voor de persoon gewerkt die safeway bezit. Dat wat goedkoop is, word gekocht, maar als je een goedkope netwerkkaart zoekt, neem dan een realtek safeway en GEEN ne2000 safeway. Of een sitecom realtek :)

Ach ik verkoop ze bijna dagelijks :) die ne2000 dingen en die realtek dingen, mensen met kcma zijn heel blij met die ne2000 dingen hoor, zijn namelijk wel goedkoper :)

Ga je volgende keer naar de winkel, vraag dan specifiek naar realtek, dan weet je zeker dat je het goede spul krijgt. Ik heb zelf safeway, target, planet en sitecom realteks gehad, zijn allemaal stuk voor stuk goede dingen (althans voor de prijs that is) Heb nu ook een safeway 100mbit switch, prima ding :)

Verwijderd

Heb je je Kaartjes zelf wel op Full Duplex staan??

Ik heb trouwens ook zo1n switch besteld.
Maar omdat de order bij Comptechwordl niet helemaal was doorgekomen krijg ik een SVT / E- Tech 10/100 5port switch die een stuk duurder is voor het zelfde geld ( 34 euro )..wel netjes van die gasten.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Na zoveel maanden zal het probleem wel zijn opgelost. En trouwens moet het op half-duplex ook werken op hoge snelheid.
Pagina: 1