Toon posts:

Falsh BIOS->hellup !!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Foutje...Bedankt :(

Ik heb zojuist mn BIOS geflashed omdat hier naar mijn vermoeden een virus in zat; omdat ik geen enkel OS meer kon installeren....

Dit flashen is niet goed gegaan, met als gevolg de CMOS helemaal niet meer geladen word....

Is dit met een beetje getweak weer terug te draaien ??
Ik heb een Asus A7V133-1000Mhz AMD Athlon

Wie o wie kan mij helpen

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Doet ie helemaal niks meer? Dus ook niet dat het beeld opspringt?

Juist

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

CLEAR CMOS jumper er 10 seconde uittrekken terwijl alle spanning van je bak is. daarna jumper er weer op en bidden dat ie het doet. zoniet, dan kun je aan een nieuw mobo denken...

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 18:26 schreef Jeldert het volgende:
Doet ie helemaal niks meer? Dus ook niet dat het beeld opspringt?
Nee cd rom en hdd word wel aangeslingerd maar mn monitor vliegt niet meer aan, dus kan em niet meer zo even terug flashen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 18:31 schreef Malebolgia het volgende:
CLEAR CMOS jumper er 10 seconde uittrekken terwijl alle spanning van je bak is. daarna jumper er weer op en bidden dat ie het doet. zoniet, dan kun je aan een nieuw mobo denken...
Ja zat er maar een jumper op...2 contact puntjes op mobo...meer niet..heb de batterij er ook al uit gehad.

Ik denk dat ie via een ander bios weer aan de praat gebracht moet worden en mn brakke bios weer op een goed werkende pc terug flashen....

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02
wat is falsh? :P :9

[on-topic]
er zijn wel wat maniertjes om het te herstellen:
* een paar keer de voeding aan/uit zetten
* als je je computer aan zet, de powerknop ingedrukt houden
* jumper eraf halen (zie boekje)
* batterij eruit halen

[/on-topic]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De foute bios in het duits falsh ofzo.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Bij mij werkte dit; jumper op moederbord verzetten zodat handmatig de processorsnelheid ingesteld kan worden. Processorsnelheid instellen (7,5 x 133) en daarna herstarten.
Bij mij werkte het daarna weer! Bios opnieuw instellen en daarna weer op jumperless proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dr zit niet eens een jumper op mn mobo om cmos te resetten. heb de batterij dr ook al uit gehad en de powerknop tig keren aan en uit gezet..gevolg---->nopes

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

radial

Watch out

Gewoon naar winkel gaan en nieuw moederbord vragen moeten ze maar iets goeds verkopen,>>>

Maar ff zonder gekheid, er moet een nieuw bios in anders zal ie nooit meer gaan lopen, dus denk toch dat je de bios chip er af moet slopen en een andere erin zetten. Deze zijn niet zo heel duur 15,- zoiets en kan je bestellen bij mb fabriekant d8 ik.

Suk6 ermee en ik hoor morgen het verhaal wel van je hoe het gegaan is.

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Probeer de processorsnelheid handmatig in te stellen!! Kijk in je manual van je moederboard. Je kunt de snelheid instellen dmv dipswitches.
Bij mij werkte dit (a7v) maar de a7v133 is wezenlijk hetzelfde toch? (Behalve FSB)
Probeer het eens!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 18:58 schreef depeppie het volgende:
Probeer de processorsnelheid handmatig in te stellen!! Kijk in je manual van je moederboard. Je kunt de snelheid instellen dmv dipswitches.
Bij mij werkte dit (a7v) maar de a7v133 is wezenlijk hetzelfde toch? (Behalve FSB)
Probeer het eens!
Dit heb nix met mn CPU te maken....Het CMOS word niet geladen :(

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Als je een merk bord hebt kun je vaak van de producent wel een nieuwe chip kopen (prijzen varieeren nogal), je kunt contact opnemen met flashbios.org en misschien kan ik de chip voor je herprogrameren (enkel DIP chips, de rechthoekige met pootje aan twee zijdes).

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

Dr.Nono

Hello there!

Ik beng er bang voor dat je nu over een gestorven mb mag spreken. :'(

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:17

FutureCow

(C) FutureCow

jij hebt het zelfde prob denk ik als mijn broer, als ik ook beetje gelezen had op IRC, er is iets mis met je kast en de stroom, of je afstandbusjes zijn niet helemaal goed of ergens anders lekt nog stroom, ik zal daar eerst even naar kijke. en als het dat neit is in je mobo boekje moet staan hoe je de CMOS cleart dus kijk daar anders ook ff in.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Volgens mij lezen sommige mensen niet goed hier:

Er is niet sprake van een verkeerde instelling of iets dergelijks. Het flashen is fout gegaan, en dus start heel die krempel pc niet meer op.

Hoe wil je nu een cmos resetten die niet goed in chip is gezet? Jumper gebruiken of batterij gebruiken is dan zinloos.

Heel de PCI en AGP en weet ik wat voor een zut werkt dan niet meer (vroeger kon je dan nog een ISA VGA kaart pakken, maar aangezien de meeste moederborden geen ISA meer hebben, tja ..)

2 opties:

1)

je besteld een nieuwe bios

2)

je doet de bios flashen via moederbord van een maat (natuurlijk wel met helzelfde moederbord). Hij start zijn pc gewoon op, en als hij draait, gewoon de bios voorzichtig en recht uit zijn socket halen. Die van jou erin, en flashen die zut. Daarna pc uitzetten, bios eruit, de zijne weer erin. Dan de jouwe weer in je eigen bordje prikken en voila!
Let op, dit is wel op je eigen risico (denk aan afbreken pootjes, beschadigen moederbord, e.d.)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Ja SuperCow is de enige die een beetje leest hier volgens mij

Ander BIOS drop is idd de enige oplossing nog denk ik
Maar ja de stroomproblemen kloppen ook niet, das al een hele tijd zo. Misschien een transistor kaduuk ?? Ik weet het niet, ik ga morgen naar Norrod en ga dit waardeloze bord terug brangen en bidden dat ik een andere meekrijg

[/close topic]

Verwijderd

Gaf je biosupdate programma aan dat alles goed was gegaan of niet? Bij mij zei ie namelijk ook "flash succesfull" en daarna niet meer doorstarten, geen beeld, geen piepje.
Handmatig cpu snelheid ingesteld, herstarten, piepje, windows!
Misschien eens naar mij luisteren of iig eens proberen!!! Baat het niet, schaadt het niet.... :(

• Slackware
  • Niet online
dit al eens geprobeerd?
BIOS Recovery Feature

For AMI BIOS

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
For Award BIOS

Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

• Nulnulnix
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Het lijkt erop dat je BIOS niet goed geflashed is.

Er zijn 2 oplossingen:

1. Een nieuwe BIOS chip kopen bij Asus kost je een 25 Euro!
2. Bios uit zijn voetje halen, meenemen naar een goede electronicazaak/electronicus/mts (electro) en deze kunnen hem je weer opnieuw flashen. Kost slechts een paar Euro.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

de optie van slackware heeft mijn moederbord weer tot leven gebracht, ik dacht echt dat ie dood was toen ik geen beeld meer had, let wel op dat je er /py achter zet van autoprogramming anders doet ie niet flashen. Maar het werkt wel.

• Slackware
  • Niet online
klopt, heeft ook het leven van mijn mobo gered, dat /py was zelfs niet nodig (misschien zit er een timeout op?) :)

• Nulnulnix
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Er is evt. een mogelijkheid om via de zg. bootblock optie van de BIOS gebruik te maken...
Trek alle onderdelen van het moederbord af.
Zorg ervoor dat alleen het volgende is aangesloten:
Processor
Geheugen
floppydrive
Met een bootable floppy en kopieer awdflash.exe, maak een autoexec.bat aan met de awdflash.exe (commandline ken ik niet uit mijn hoofd), wel op een werkende PC...
Stop de flop in de "defecte" machine en zet 'm aan.
Na enkele minuten is de bios geflashed...
PC uit, videokaart erin een kijken of-ie werkt.

We have just one world, but we live in different ones...

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hm. Het leuke is dat met het Asus bord dat hij heeft, het bootblock meestal ook geflasht wordt (de flasher kijkt of dat blcok bij de nieuwe versie anders is, en zo ja, gaat ie daar ook lekker schrijven (address range 3BFFF-3FFFF))...
Dan kan dat block nu dus ook rot zijn en dan doet een floppydrive bijvoorbeeld ook niets meer :)

fredlwd: weet je zeker dat de aflash flasher niet aangaf dat er een Data Compare failure was? gebeurde bij mijn A7V (KT133, 100MHz FSB) eens met aflash 2.00... ik blij dat een tweede poging met aflash 1.37 het wel deed...

anders zal het inderdaad een hotflash worden, of iemand zoeken die een externe 2Mbit EEPROM programmer heeft... (zouden de betere computerboeren dat niet hebben? :?)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
Eeeh sorry topicstarter dat ik dit moet zeggen (maar nu alles toch goed is afgelopen moet ik dit even kwijt):

Er zit geen virus in je bios- chip! Het lukte mij eerst ook niet om Windows 98 SE te installeren (hij komt met melding dat er een virusscanner actief is en dat is ook zo).

Je had in het BIOS de virusscanner uit moeten zetten die ervoor zorgt dat je MBR (Master Boot Record, een gedeelte op je harde schijf die ervoor zorgt dat een OS geladen kan worden) niet overschreven kan worden door een virus. De installatie van een OS vergt ook een aanpassing van de MBR, maar die wordt resoluut geblockt door de virusscanner. Gevolg: vastloper.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1