RAID 0+1 en Norton/Symantec Ghost

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi mensen,

Ik overweeg IDE RAID 0+1. Echter ik ben nog wat in het onzekere over de backupmogelijkheden die dan overblijven.

Momenteel gebruik ik Norton Ghost 7.5 om backups (images) te nemen van m'n systemen. Echter in de handleiding van Ghost staat hetvolgende:
Symantec Ghost supports the cloning of simple or mirrored volumes on dynamic disks. Cloning of spanned, striped, and RAID-5 volumes is not supported by Symantec Ghost.
RAID 0+1 is striping + mirroring. Aan de uitleg in de Ghost handleiding denk ik te kunnen begrijpen dat het clonen van RAID 0+1 volumes onmogelijk is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als het werkelijk onmogelijk is, welke backupmogelijkheden heb ik dan nog (om images aan te maken van partities)? Drive Image? Kan die dat wel?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50
Ik heb het onlangs niet voorelkaar gekregen om een raid-0 te ghosten, kreeg een error met daarin een verwijzing naar een tekstbestandje, dit verklaard natuurlijk waarom

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 17:35 schreef SatCP het volgende:
Hoi mensen,

Ik overweeg IDE RAID 0+1. Echter ik ben nog wat in het onzekere over de backupmogelijkheden die dan overblijven.

Momenteel gebruik ik Norton Ghost 7.5 om backups (images) te nemen van m'n systemen. Echter in de handleiding van Ghost staat hetvolgende:
[..]

RAID 0+1 is striping + mirroring. Aan de uitleg in de Ghost handleiding denk ik te kunnen begrijpen dat het clonen van RAID 0+1 volumes onmogelijk is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als het werkelijk onmogelijk is, welke backupmogelijkheden heb ik dan nog (om images aan te maken van partities)? Drive Image? Kan die dat wel?
Denk dat het gaat om geen ondersteuning voor software raid-sets.

Verwijderd

klopt, heb dit weekend geprobeerd 2 ibm eservers the ghosten, met raid.... ging niet..klote hehe toch maar een scsi tape unit gebruiken...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RAID 0(+1) backuppen met Ghost schijnt dus onmogelijk te zijn gezien de ervaring van "TLRnZ" en "wmd". Weet iemand dan misschien een alternatief programma om backup images aan te maken van partities?

Verwijderd

had ik hier maar eerder gekeken...

net geprobeerd m'n raid 0 te "ghosten" ... maar daarna start mijn windows xp niet meer , hij blijft hangen in da gost bootmenu ...

zal straks nog ff proberen die xp mbr te fixen ...

damm ,nochtans zo'n easy progje ...

iemand ervaring met dit ?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
raid-0 ghosten kan dus echt wel, heb het zelf al meerdere malen moeten doen na het vervangen van mijn hd's.
Ghost 2003 op bootable cd en dan gewoon images van de desbetreffende partities naar een andere hd wegschrijven, nieuwe hd's erin, raid-0 weer aanmaken incl. partities en images terugzetten.

Misschien wat omslachtig maar het kan wel :)

edit: oh god, zie net dat dit topic al behoorlijk oud is, naja misschien heeft iemand er nog wat aan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Occy74 op 03-11-2004 01:01 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Ten tijde van de topicstart bestond Norton Ghost 2003 nog niet ;)

erg belegen topic, terug in de datasloot :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.