Toon posts:

Wat als er teveel koelpasta op de proc zit?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jah, wat gebeurt er als er teveel koelpasta opd e proc zit? wordt het dan weer niet goed geleid ofwat? en wanneer weet je of je teveel Arctic silver 3 hebt gebruikt?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

je moet zo weinig gebruiken dat je denkt dat het te weinig is, dan heb je vaak al te veel. volgens mij haalt dit topic de richtlijnen btw niet

Verwijderd

dan kan je cpu doorbranden.

Ik maak mijn proc. meestal schoon met stickerverwijderaar trouwens...
dat werkt als een gek.. de arctic silver lost gewoon op :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 16:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Koelpasta geleidt de warmte minder goed dan vast koper/aluminium. Koelpasta dient ervoor om de kleine onevenheden in de core/heatsink op te vullen, zodat er een zo groot mogelijk oppervlak onstaat. Als je er teveel pasta op doet bestaat je oppervlak bijna alleen maar uit pasta terwijl het voornamelijk koper/aluminium zou moeten zijn.

Dus je temp gaat omhoog :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• m-m
  • Niet online

m-m

.... of wasbenzine, maar liever geen aceton
btw, oi gizz!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
en als je er écht een dikke laag op doet, en je doet je heatsink weer terug op zn plaats, heb je kans dat alles er tussen uit splet en op je packaging loopt... kortsluiting!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 03 maart 2002 17:30 schreef insan1ty het volgende:
en als je er écht een dikke laag op doet, en je doet je heatsink weer terug op zn plaats, heb je kans dat alles er tussen uit splet en op je packaging loopt... kortsluiting!
maar das enkel met artic silver, want el cheapo koelpasta geleidt natuurlijk geen stroom

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 15:00
Gewoon een dun laagje erop, dat je de core er net niet doorheen ziet.
Beetje nutteloze vraag dit, gewoon neit teveel op doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.