[chello] verbinding valt vaak (half)weg

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Ik heb een heel gek probleem met mijn chello verbinding. Mijn internet wordt gedeeld door een servertje op win2000. Als ik dan aan het downloaden ben wordt die verbinding regelmatig verbroken maar ik dan wel gewoon blijven internetten met een andere verbinding. Dus als ik bv met 2 downloads bezig ben stop de ene ermee en gaat na 20 sec weer verder terwijl de andere dan niet stopt maar later pas weer stopt.

Het kan niet aan mijn servertje liggen want ik heb ook al een andere geprobeerd met win95 en wingate en daar is het verhaal hetzelfde.

Als ik rechtstreeks op de server internet dan valt de verbinding ook weg. Natuurlijk heb ik chello ook gebeld (niet verteld dat ik een server heb natuurlijk) maar die zeggen dat het een software probleem is. Die vent van chello had er nog nooit eerder overgehoord :? Maar dat kan het dus niet zijn want ik heb twee verschillende pc's gebruikt.

Wie heeft de oplossing want ik wordt hier echt gek van.

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Heb je dit probleem ook als je van een snelle Nederlandse server download? Dan is het waarschijnlijk een probleem bij Chello. Doe ns een tracert, zijn de ping tijden normaal en heb je geen packetloss?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
zet je hub of switch eens op half duplex dat hielp bij mij.

• kaiiestan
Op zondag 03 maart 2002 18:03 schreef Attilla het volgende:
zet je hub of switch eens op half duplex dat hielp bij mij.
Dit kan het eigenlijk niet zijn want mijn server is rechtstreeks aangesloten op de chello modem en hier valt de verbinding al weg
Op zondag 03 maart 2002 17:58 schreef Pc123 het volgende:
Heb je dit probleem ook als je van een snelle Nederlandse server download? Dan is het waarschijnlijk een probleem bij Chello. Doe ns een tracert, zijn de ping tijden normaal en heb je geen packetloss?
Ik zal dit eens ff proberen

• kaiiestan
ik heb dus eens even een aantal pings uitgevoerd naar nederlandse site's maar ik krijg heel veel time-outs en hardware errors :?

Weet iemand wat dit kan zijn? mischien de netwerkkaart van chello. Kan ik deze vervangen of moet ik dan het mac adres doorgeven? Ik heb een Terrayon modem

• Pc123
Het kunnen brakke kabels zijn, een kapot modem, een kapotte netwerkkaart.

• kaiiestan
maar hoe kom ik daar nou eens achter want de netwerkkaart die kan je toch niet zo maar vervangen of wel?

De kabels kan wel maar dan moet ik ff een hele lange kabel kopen/lenen

• Pc123
Waarschijnlijk is dit de verantwoordelijkheid van Chello dat de netwerkkaart, de door hun aangelegde kabels en het modem goed werken, die monteurs hebben alles om snel de oorzaak van het probleem te vinden maar het is niet makkelijk om een monteur te krijgen bij upc, dat zijn vaak uren bellen en weken wachten.

Ik zou eerst kijken of mensen in de buurt met Chello er ook last van hebben want het kan ook in storing in jouw wijk/stad zijn.

• kaiiestan
ik ben ff wat aan het testen geweest.

Hoe meer bandbreedte ik vraag hoe vaker dat ie uitvalt.

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

watvoor machine is die "server" :?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• kaiiestan
die ik op het moment gebruik is pentium 233, de oude was een p90 maar ze hebben het alletwee goed gedaan dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op zondag 03 maart 2002 22:28 schreef appetoe het volgende:
die ik op het moment gebruik is pentium 233, de oude was een p90 maar ze hebben het alletwee goed gedaan dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen
hoeveel geheugen zit erin ?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• kaiiestan
Op maandag 04 maart 2002 00:34 schreef sPiNe het volgende:

[..]

hoeveel geheugen zit erin ?
In die 233 zit 64 meg en die p90 heeft 48 meg maar het heeft altijd goed gewerkt.

Update: Ik zei dat als 1 download ermee stopte dat er andere wel door ging maar dat is dus niet zo. De hele verbinding staat stil op dat moment. En als ik dan wil pingen dan krijg ik eerst een aantal time-outs en dan hardware error :?

edit:

Het is dus ook niet de netwerkkaart want die heb ik dus vervangen. Ik heb nu geen hardware errors meer bij het pingen maar nog wel veel time-outs.

Pagina: 1