MicroATX kast speciaal voeding nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saicho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09-2023

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een MicroATX kast bijv :
http://www.aopen.com/products/housing/mt85e.htm

Dit is een ideaal kastje voor mij, want ik ben bezig om er een mATX mobo + GeForce4 (geen mx) + Athlon XP 2000+ en 512MB DDR geheugen erin te proppen. Ook komt er een DVD speler + brander in en 2 HDs van 80GB (ata 133 - 7200rpm) bij in.

Maar een voedinkje van 150watt zal dit nooit trekken...
Kan ik hier gewoon een standaard voeding van 300 - 350 watt in stoppen of zijn hier speciale kleinere voedinkjes voor nodig ? (8>

E:D - CMDR Sai

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe kun je voor MicroATX borden gewone voedingen gebruiken.

Verwijderd

MATX PSU's zijn kleiner dan een gewone PSU. Kijk of je in je kast ook een gewone PSU kan doen.

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Ik zie namelijk bij heel veel mini towers een +/- 150watt voeding erbij zitten... Het kan zijn dat men dan denkt dat er weinig in die kast komt te zitten, maar ik prop er dus wel een redelijk zooitje in...

Maar past zon 300w voeding wel in de mini tower ?

edit -> je was me voor :)

edit 2 -> zijn er dan misschien hele kleine midi towers waar ik dus wel een klein systeem heb met een 300w voeding ?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

Cheezus

Luiaard

Hmm.. de MT85 ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/text/85bq01.jpg

Ziet er idd kleiner uit dan een standaard PSU. Jammer want ik wou misschien ook zo'n soort kast kopen. Ik kijk nog ff of chieftech wel normale voedingen in hun µATX kasten heeft.
Anders wordt het modden >:)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat wordt 't? Een lanbak?

• Bossie
  • Laatst online: 23:57
In mijn micro-atx kon men 300W low-noise niet, dus zit er nu zon kleine in van volgens mij 235W

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 18:52 schreef TLRnZ het volgende:
In mijn micro-atx kon men 300W low-noise niet, dus zit er nu zon kleine in van volgens mij 235W
Dan hoop ik voor de topicstarter dat ze deze ook hebben in 300 of 350 WATT aangezien zo'n Athlon XP 2000+ en de rest volgens mij wel minimaal 300WATT nodig hebben :{.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Sommige mATX kasten kan alleen een mATX voeding in maar andere kan mATX kasten kan je de kleine bijgeleverde mATZ voeding ook vervangen door een standaard ATX formaat voeding...

Als je het zeker wil weten zou je in een winkel moeten gaan kijken of het kan. Meestal kan het wel als de voeding horizontaal bovenin de kast zit.

mATX kasten van Chieftec is altijd ruimte voor een een standaard voeding. mATX kasten van Inwin doen ook niet moeilijk.

Hmm, het gaat er haast op lijken dat het overal kan behalve bij Aopen... :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 22:29 schreef Vorlon het volgende:
mATX kasten van Chieftec is altijd ruimte voor een een standaard voeding. mATX kasten van Inwin doen ook niet moeilijk.
Een mATX voeding heeft uitwendig dezelfde lengte en breedte als een ATX PSU, alleen is deze minder diep.
Een gewone PSU in een mATX kast past dan wel, maar dan krijg je problemen met b.v. je CD spelers.

Neem b.v. de Chieftec DS-01W, als je hierin een gewone PSU plaatst, dan zit deze strak tegen je CD-speler aan en heb je dus geen ruimte om je kabels aan te sluiten.
Heel misschien als je haakse molex connetors etc. gebruikt dat het gaat lukken...... maar makkelijk gaat het niet worden.

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
"Wat wordt 't? Een lanbak?"
Hoofdcomputer thuis en uiteraard een LAN bak :)
Maar zoals ik hier lees verschilt het dus per kast...

Weet iemand dan misschien een mini tower waar ZEKER een 300 watt voeding kan hebben en dat deze niet in problemen komt met een DVD/CDRW speler ?

ps. kweet dat et niet hoort, maar thanks voor de replys :*

Verwijderd

lian li pc 30 past een gewone voeding in maar is niet in nederland te krijgen.

hij is wel te koop in amerika maar dan zijn je transpoort kosten een beetje duur

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 17:53 schreef Saicho het volgende:
Weet iemand dan misschien een mini tower waar ZEKER een 300 watt voeding kan hebben en dat deze niet in problemen komt met een DVD/CDRW speler ?
Een Chieftec DH-01W zou wel heel goed kunnen.
Klein en toch voldoende ruimte en voldoende airflow.
En daar zit al een 300Watt PSU in.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:53 schreef Saicho het volgende:
Ik weet zeker dat in de InWin V500 en V800 een normale ATX-voeding in kan. Ook dus een 300W.

• de-don
  • Laatst online: 28-05 15:07
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er in iedere micro-ATX-kast een gewone atx-voeding past het is zoals iemand hierboven al zei alleen een beetje passen en meten met de molex-en van je cd/dvd/cdr(w)-spelers. Daar heb je inderdaad verloop-stekkers voor dat je molex om een hoekie zit.

Het is wel zo dat je cd/dvd/cdr(w)-spelers eigenlijk te weinig koeling krijgen als alles zo dicht op elkaar zit, en die kunnen best warm worden tegenwoordig. (roostertje erboven modden :? :) )
Pagina: 1