Toon posts:

Coolermaster ronde IDE Kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand deze ronde ata133 IDE kabels??
Is de kwaliteit goed of zijn die van tweakshop beter.

Wat zijn eigenlijk de beste ronde IDE Kabels?

Verwijderd

want jij hebt een ata133 schijf?

Verwijderd

Ultra DMA lijkt me gewoon altijd even snel

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 17:14 schreef Juggernaut het volgende:
want jij hebt een ata133 schijf?
Nee nog niet >> maar ik denk graag vooruit als ik veel geld uit geef voor kabels!!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Als je vooruit denkt dan koop je een insteekkaart die SerialATA-voorbereid is en sla je de stap van ATA66(dus ook 100/133) over :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb die kabels ook.. ze werken hier perfect met mijn lite on en mijn liteon ;)

Zijn wel duur.. heb ze trouwens van de mycom a 15 euro p/s

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 17:17 schreef Stropdas het volgende:
Als je vooruit denkt dan koop je een insteekkaart die SerialATA-voorbereid is en sla je de stap van ATA66(dus ook 100/133) over :)
Ik moet bekennen dat serial ata een nieuw begrip is voor mij, is dit zoiets als RAID??

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 03 maart 2002 17:20 schreef neo2001 het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat serial ata een nieuw begrip is voor mij, is dit zoiets als RAID??
Opvolger van de IDE zoals we nu kennen geloof ik, nu werkt het parralel en dan serieel wat tevens sneller is, zoek anders op de t.net frontpage voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 17:21 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Opvolger van de IDE zoals we nu kennen geloof ik, nu werkt het parralel en dan serieel wat tevens sneller is, zoek anders op de t.net frontpage voor meer info
Maar ik moet voor nu nog steeds ronde ide kabels hebben, ook voor mijn floppy station

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 03 maart 2002 17:26 schreef neo2001 het volgende:

[..]

Maar ik moet voor nu nog steeds ronde ide kabels hebben, ook voor mijn floppy station
Nou, koop of maak ze dan, ik heb voor mijn harde schijnven ATA33 en voor de DVDspeler en CDrom ATA66, prima zat, zoveel kopier ik niet dus k merk niet heel veel van die snelheidsmindering. ATA133kabel betekend niet dat je HDU 4 keer zo snel is als een ATA33kabel

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
Damn wel errug duur hey
15 euro voor 'n kabel :7
koop dan gewoon 'n normale platte, dan effe wat snijden, en dan van die krimpkous erover en dan met de föhn derover, en klaar ...
je hoeft trouwens nog niet eens te snijden ...

maar je bent wel veel cheaper uit >:)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Op zondag 03 maart 2002 17:37 schreef De_Bastaard het volgende:
Damn wel errug duur hey
15 euro voor 'n kabel :7
koop dan gewoon 'n normale platte, dan effe wat snijden, en dan van die krimpkous erover en dan met de föhn derover, en klaar ...
je hoeft trouwens nog niet eens te snijden ...

maar je bent wel veel cheaper uit >:)
Is idd niet goedkoop.. maar zo mooi als deze afgewerkte zijn krijg jij ze never.. en die kast heeft me toch al een fortuin gekost (plexiglas zijkant) dus dan mag het er wel mooi uitzien

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op zondag 03 maart 2002 17:21 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Opvolger van de IDE zoals we nu kennen geloof ik, nu werkt het parralel en dan serieel wat tevens sneller is , zoek anders op de t.net frontpage voor meer info
Snelheid opschroeven OK, maar waarom serieel over zo'n korte afstand :?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 17:26 schreef neo2001 het volgende:

[..]

Floppy-kabel is geen IDE kabel... floppy kabels kun je zelf heel makkelijk zelf rounden (niet zo mooi afgewerkt, maar toch), bij de ATA33/66/100/133 kabels is het al wat lastiger, en bijna ondoenlijk om het zelf nog echt mooi af te werken...

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
Op zondag 03 maart 2002 19:39 schreef speed24 het volgende:

[..]

Floppy-kabel is geen IDE kabel... floppy kabels kun je zelf heel makkelijk zelf rounden (niet zo mooi afgewerkt, maar toch), bij de ATA33/66/100/133 kabels is het al wat lastiger, en bijna ondoenlijk om het zelf nog echt mooi af te werken...
Heb met het rounden van die ATA 100 kabels enzo niet zo'n moeite.. moet alleen geen haast hebben. Maar hoe werk je zoiets af? Ik heb al flexibel pvc gezien, maar dat vind ik dus niet echt mooi. En ik wil eigenlijk een mooie afwerking hebben van de kabel + de connectoren zonder de connectoren los te hoeven halen. Maw hoe werk je zoiets mooi af ?

• Ibidem
  • Laatst online: 19:28
Bij Perfect-Systems in Oldenzaal hebben ze mooie ronde zilveren :9~ kabels de hdd zijn 12,- en voor de floppy (90 cm!) 9,- k heb ze ook en ze zijn echt fantastisch!

..::System Specs::..

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 03 maart 2002 21:12 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Bij Perfect-Systems in Oldenzaal hebben ze mooie ronde zilveren :9~ kabels de hdd zijn 12,- en voor de floppy (90 cm!) 9,- k heb ze ook en ze zijn echt fantastisch!
url?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• JSI
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Op zondag 03 maart 2002 21:36 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

url?
www.perfect-systems.nl

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op zondag 03 maart 2002 18:56 schreef Mephix het volgende:

[..]

Omdat je met seriele dataoverdracht de snelheid per seconde veel hoger kan krijgen omdat je geen rekening meer hoeft te houden met tijd van aankomst.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

een ander belangrijke doel van zon kabeltje is dat er meer airflow in de kast zit, zodat de fan in de voeding warme lucht die uit je hd en cd-rom speler komt, weg kan zuigen.

• Acid_Burn
  • Laatst online: 16:54

Acid_Burn

uhuh

Op zondag 03 maart 2002 18:56 schreef Mephix het volgende:

[..]

De reden waarom een ATA100 kabel 80 aders heeft ipv de normale 40 is dat er 40 extra 'aarde' kabels tussen liggen om overspraak tussen de datalijnen te voorkomen. Ga je de snelheid nog verder opschroeven, dan wordt dit probleem alleen maar groter. Aangezien ze met serieele techniek nu heel hard kunnen, en je maar enkele aders nodig hebt is serialATA een mooie oplossing.

Daarbij komt dat deze kabeltjes heel dun zijn en dus gunstig voor de airflow in je kast :Y)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1