mobiel bellen in Amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hé,
Iemand ervaring met mobiel bellen vanuit Amerika naar Nederland? Je schijnt daar een 1900Mhz telefoon nodig te hebben om mobiel te kunnen bellen (en dat is deze 6210 toevallig niet :(), Wat is het handigst?
- mobieltje huren
- mobieltje kopen in Amerika
- andere oplossing...
Graag jullie ideeen hierover..

Verwijderd

Kun je er niet ff eentje van iemand lenen? Hoe lang ben je in Amerika? Als je daar voor lange tijd zit kun je er misschien eentje kopen, voor vakantie zou ik het niet doen :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
tri-band telefoon kopen >:)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
dat 1900 Mhz netwerk stelt niet veel voor. Alleen in sommige grote steden en lang niet altijd overal. Bovendien moet je NL Provider wel een contract hebben met de aanbieders aldaar.

Vorig jaar heb ik lokaal een telefoon gehuurd die zowel het analoge als het digitale netwerk aankon en dat beviel me prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

• MadMurdock
  • Niet online
tja... stumpertjes zijn het ook eigenlijk daar hè 8-)
't Gaat om een lib. eh Vodafone abonnement voor een duur van ca. 3 weken.

Ik dacht eigenlijk dat het huren van zo'n telefoon iets van € 3,50 / dag kostte. Voor die prijs kan ik ook wel een 1900MHZ telefoon bij ebay bestellen...

Maar weet iemand soms wat de kosten bedragen als je daar een prepaid kaartje koopt?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05
Prepaid sims hebben ze daar nauwelijks, ze hebben daar de policy als je prepaid hebt dan krijg je een analoge telefoon, en aangezien alle Europese (ook tri-bands) GSM's digitaal zijn, is prepaid daar geen optie (aldus de vriendelijke man bij RadioShack, die overigens ook nog even een boekje opendeed over z'n avonturen in de rosse buurt van Amsterdam :) ).
Hij zij dat ik wel een analoog toestel prepaid kon kopen maar dat zou $150 kosten oid, was me net even iets teveel.
Met m'n Motorola Timeport kon ik in de grotere steden wel bellen, maar zodra je ook maar het bord gezien hebt van "Thanks for visiting <insert big US city here>" heb je al geen bereik meer. Dat toestelletje heb ik toendertijd voor Fl.200 oid gekocht, tweedehands.

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

vooghel

Cunning linguist

Kijk op Nokia USA voor hun modelletjes daar, kun je alvast een leuke uitzoeken :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• MadMurdock
  • Niet online
thx,
Ik denk toch dat het maar een 2de hands 1900MHZ telefoontje wordt...
dus als iemand nog wat heeft liggen... roep maar! :)

ieeeebeeeejj.... ;)

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

bij mijn weten kan mijn 6210 gewoon 1900MHz aan hoor, net als alle andere, dus je hoeft helemaal geen nieuwe te kopen :)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:53
Op maandag 04 maart 2002 19:20 schreef mr._Anderson het volgende:
bij mijn weten kan mijn 6210 gewoon 1900MHz aan hoor, net als alle andere, dus je hoeft helemaal geen nieuwe te kopen :)
Een 6210 is wel dualband, maar op 900 en 1800 MHz. Dus niet op 1900 MHz.
900 Mhz wordt in Nederland gebruikt door KPN en Vodafone en Telfort, Dutchtone en Ben gebruiken de 1800 MHz frequentie.
1900 MHz wordt, volgens mij, alleen in de VS gebruikt. Er zijn in Nederland wel toestellen verkrijgbaar die op 1900 MHz werken, maar dat zijn dan triband toestellen. Die ondersteunen dan 900, 1800 en 1900 MHz. Voorbeelden hiervan zijn bv. de Ericsson T39, de Motorola Timeport en de Siemens S40.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:09 schreef MadMurdock het volgende:
thx,
Ik denk toch dat het maar een 2de hands 1900MHZ telefoontje wordt...
dus als iemand nog wat heeft liggen... roep maar! :)

ieeeebeeeejj.... ;)
mijn collega's van sites die vaker gaan hebben er daar een gekocht+prepaid. Zoek eens of er een shop is in de 1e plaats die je bezoekt en of die ook 2e handjes heeft liggen.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op maandag 04 maart 2002 19:58 schreef Freshbie het volgende:

[..]

Een 6210 is wel dualband, maar op 900 en 1800 MHz. Dus niet op 1900 MHz.
900 Mhz wordt in Nederland gebruikt door KPN en Vodafone en Telfort, Dutchtone en Ben gebruiken de 1800 MHz frequentie.
1900 MHz wordt, volgens mij, alleen in de VS gebruikt. Er zijn in Nederland wel toestellen verkrijgbaar die op 1900 MHz werken, maar dat zijn dan triband toestellen. Die ondersteunen dan 900, 1800 en 1900 MHz. Voorbeelden hiervan zijn bv. de Ericsson T39, de Motorola Timeport en de Siemens S40.
Klopt maar je hebt ook een dualband nokia 8890 die 900 en 1900 band doet, maar de 6210 doet zeker weten niet

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De volgende "oudere" modellen zijn 1900mhz-toestellen:

-Nokia 8890: 900mhz (KPN & Vodafone) en 1900mhz. Tevens ook Egsm, dus ook 950mhz
-Siemens S40: 900mhz, 1800mhz en 1900mhz
-Ericsson T28s World: 900mhz en 1900mhz
-Motorola Timeport-series: 900 & 1900mhz

Vooral de Motorola Timeport en Ericsson T28s World zijn tweedehands lekker goedkoop. Zie daarvoor www.marktplaats.nl en http://gsm.2dehands.nl . Ik wens je veel succes ermee, en uiteraard veel plezier in Amerika!

Volvotips.com

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op maandag 04 maart 2002 19:58 schreef Freshbie het volgende:
(...) 1900 MHz wordt, volgens mij, alleen in de VS gebruikt. (...)
En in Canada.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

en in china? mijn vader gaat namelijk naar china binnenkort een gsm van ginder werkt die hier? altijd? in welke gevallen wel/niet? als het er goedkoper is mag ie er eentje meenemen voor mij :)
Pagina: 1