Toon posts:

Goede Viruswall voor Linux.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent een goede en gratis viruswall voor linux.
het enige die ik tegenkom is van trendsetter.

Ik wil deze op mijn proxy server installeren onder RedHat 7.2 zodat al het verkeer dat door deze proxy gaat eerst gescand wordt.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

een viruswall?
is dat een contaminatie van firewall en virusscanner? :?

anyway, in redhat 7.2 zit iptables-support en dat is een hele goeie firewall... (mits je verstand hebt van security)
en voor de rest, tjah, linux heeft ooit een te maken gehad van 2 wormen, maar nog nooit echt virussen, dus een virusscanner voor linux lijkt me overbodig

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmm volgens mij kan je bestanden die je opent via internet niet vanuit de proxy controleren op virussen, maar da kan ik fout hebben natuurlijk :P

dan zou je eerst hele pagina's / programma's naar de server moeten downen, daar laten checken en dan weer van de server naar jou pc

lijkt mij dan :?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Op zondag 03 maart 2002 19:42 schreef Scorperito het volgende:
een viruswall?
is dat een contaminatie van firewall en virusscanner? :?

anyway, in redhat 7.2 zit iptables-support en dat is een hele goeie firewall... (mits je verstand hebt van security)
en voor de rest, tjah, linux heeft ooit een te maken gehad van 2 wormen, maar nog nooit echt virussen, dus een virusscanner voor linux lijkt me overbodig
a. dat is de vraag (maar ik ben geneigd het er mee eens te zijn)
b. dat is niet de hier GESTELDE vraag.

Er staat duidelijk bij dat hij het als proxy wil gebruiken, ik veronderstel voor (1 of meer) Windows-clients. Dat kan wel degelijk zin hebben lijkt me - bv. om kwaadwillende javascripts af te vangen e.d.

Maar als je ook e-mail wil scannen kun je het best een eigen mailserver installeren en dan alle inkomende mail/attachments door een mail-scanner voor Linux laten halen.

Helaas ken ik geen productnamen, weet wel dat zulke dingen bestaan (omdat veel bedrijven tegenwoordig zoiets hebben, en nope, de bedrijven die ik ken draaien geen NT/2K als mailserver, heel verstandig :) )

Verwijderd

Topicstarter
er bestaat degelijk wel viruswall probramma's die al je verkeer die door je proyx gaat op virussen controleerd.

http://www.antivirus.com/products/isvw/

deze is van trendsetter.

Maar ik ben op zoek naar een gratis product voor mijn Linux firewall..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
OK, even de gewenste features dus:

Key Features
Real-time Virus Detection at Gateway

Real-time virus detection and clean-up for all SMTP, HTTP, and FTP Internet traffic at the gateway

Goed, als zoiets voor Linux bestaat, en dat zal haast wel, dan denk ik niet dat je er gratis aan gaat komen. Dit lijkt me namelijk typisch iets waar bedrijven best geld voor willen betalen, en wat voor 'vrijwilligers' veel minder van belang is (Linux zelf heeft immers nauwelijks last van virussen?).

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:06
Wellicht is squid-vscan iets, in combinatie met een firewall en een transparent proxy:
http://www.openantivirus.org/projects.php

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
>dan zou je eerst hele pagina's / programma's naar de
>server moeten downen, daar laten checken en dan weer van
>de server naar jou pc

Hrm... Het principe van een caching proxy server? Dus, ja ook dat bestaat gewoon... Erg handig voor grote bedrijven e.d. waar tientallen mensen de zelfde pagina's bezoeken...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 21:45 schreef riddles het volgende:
Wellicht is squid-vscan iets, in combinatie met een firewall en een transparent proxy:
http://www.openantivirus.org/projects.php
Kijk dit is inderdaad iets waar ik wat aan hebt.
Er is niet alleen een viruswall voor proxy maar ook een voor samba. :Y)

THNX, ik ga het uitproberen.
Pagina: 1