Duitse Siemens Gigaset 4015; nummerweergave?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik wil graag een Siemens Gigaset 4015 Comfort in Duitsland gaan halen komend weekend en ik vraag me af hoe dat nu zit met de nummerherkenning. Werkt dat nu wel of niet? Ik kan me niet voorstellen dat het 'soms wel en soms niet werkt omdat Duitse toestellen eigenlijk voor de Duitse markt zijn'. Het lijkt me dat een toestel dat uit Duitsland komt en geschikt is voor de Duitse markt OF wel OF niet in Nederland werkt. Als er verschillen in zouden zitten dan zouden de Duitsers zelf daar immers ook problemen mee hebben? Ik heb gelezen dat de signaalsterkte ook een probleem kan zijn met wel/geen nummerherkenning maar dat heeft dus niets met land van herkomst te maken lijkt me. Dus; graag hoor ik of er mensen zijn die zo'n ding uit Duitsland hebben en wat hun ervaringen zijn. (Natuurlijk wil Siemens niet dat je die dingen uit het buitenland haalt; zij willen hun Nederlandse dealers beschermen. Helaas: de grenzen zijn open en de euro is een feit. De consument zoekt gewoon de beste deal. De prijs aldaar scheelt gewoon TE veel met Nederland.)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
volgens mij is het in duitsland allemaal hetzelfde als hier.

Uiteraard moet je wel nummerherkinning bij de kpn hebben aanstaan.

enne mag ik vrage wat het prijs verschil dan is.

• Pogostokje
  • Laatst online: 08-03 20:45

Pogostokje

* twiet *

Nummerweergave werkt met een duits toestel niet op KPN. Duitsland maakt gebruik van het FSK protocol, KPN van het DTFM protocol. Overigens maakt Priority Telecom (UPC) ook gebruik van FSK, dus een duits toestel werkt wel op PT wat betreft nummerweergave.

Bedenk ook dat ze in Duitsland een iets andere aansluiting gebruiken, je moet even wat draadjes verwisselen in je aansluiting, anders doet hij het niet. De twee buitenste moeten de twee binnenste worden, en andersom.

Zie ook mijn homepage voor meer van dit soort gedoe.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:54

Mark_640

In my memory

Op zondag 03 maart 2002 20:31 schreef Pogostokje het volgende:
KPN van het DTFM protocol.
Ehh, moet dit niet DTMF zijn?? ;)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:41 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Ehh, moet dit niet DTMF zijn?? ;)
Jup, en zijn site heeft een beetje last van ASP errors ;)

• tslh
Op zondag 03 maart 2002 19:32 schreef Attilla het volgende:
volgens mij is het in duitsland allemaal hetzelfde als hier.

Uiteraard moet je wel nummerherkinning bij de kpn hebben aanstaan.

enne mag ik vrage wat het prijs verschil dan is.
Bij www.mediaran.de moet zo'n Siemens Gigaset 4015 Comfort 149,00 euro kosten en in Nederland is de goedkoopste volgens www.kieskeurig.nl 189,00 euro.

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 13:55
Ik heb de zelfde gigaset vorige maan ook in Duitsland gekocht, voor 85 Euro. Alles werkt perfect je hoeft geen draadjes om te wisselen, alleen de nummermelder wil niet werken.

• tslh
Op dinsdag 05 maart 2002 09:15 schreef Cheater het volgende:
Ik heb de zelfde gigaset vorige maan ook in Duitsland gekocht, voor 85 Euro. Alles werkt perfect je hoeft geen draadjes om te wisselen, alleen de nummermelder wil niet werken.
Cheater, 85 euro? Waar heb je die gehaald dan? En is het echt wel de 4015 Comfort?

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Jup, en zijn site heeft een beetje last van ASP errors ;)
Ahja, last van een include filetje die corrupt was geraakt tijdens een afgebroken FTP sessie. Dan doettie ut niet meer he. :)

Uiteraard was het trouwens DTMF, slip of the keyboard.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

De aansluiting is wel degelijk anders, kijk maar in de specs, maar het is mij ook opgevallen dat Siemens tegenwoordig in de handleidingen vermeld dat je de bijgeleverde kabel MOET gebruiken. Wellicht dat ze in die bijgeleverde kabel al een kruizing maken ofzo. Of ze zijn slim geworden en hebben de boel van binnen aan elkaar geknoopt zodat het niet uitmaakt waar het signaal op staat. Dat voldoet voor de meeste situaties natuurlijk ook.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:55

qless

...vraag maar...

Draadjes omwisselen hoeft alleen in engeland...

FSK werkt ook in belgie...helaas heeft ons toestel DTMF... :r

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Zijn daar geen apparaatjes voor te krijgen dan ?, of misschien zelfs een firmware update ?

Ik heb zelf nl een duitse gigaset en idd de nummerweergave doet het niet, best balen.

Like this yall...

Verwijderd

Nee is gewoon niks anders voor te verzinnen.. Ja een nederlandse basis kopen.. maar die worden weer niet los verkocht...

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 09:15 schreef Cheater het volgende:
Om een duits toestel in NL werkend te krijgen, moet je de 2 buitenste draadje naar binnen zetten.

Nummerweergave werkt niet voor zover ik weet. :?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:58
Ik heb de duitse en die werkt perfect, maar ik heb dan ook wel Priority Telecom (UPC).

De KPN heeft volgens mij als enige in de wereld een afwijkend systeem van nummerweergave.. Die moesten zonodig weer bijzonder doen, daarom moet ik mijn telefoons uit Duitsland halen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1