Toon posts:

ethernet dockingstation armada

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tweedehands een docking station aangeschaf voor m,n compaq armada 4120 nu zit daar een ingebouwde ethernet kaart in.
Alleen als ik hem installeer met originele drivers onder win98 en ik reboot komt er een uitroepteken bij te staan in apparaatbeheer!.

Er staat bij dat,,, de ndis.vxd apparaatlaadprogammas kunnen het stuurprogamma niet laden (code 2)als u u probleem wilt verhelpen klikt u op stuurprogammas
bijwerken"""

Ik heb nu inmiddels de laptop opnieuw geinstalleerd de drivers tien keer opnieuw geinstalleerd en nog krijg ik dit iemand enig idee???
:'(

Verwijderd

Topicstarter
zal even een screenie toevoegen ,mischien iets duidelijker :) Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.tiehuis/Image2.jpg

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Eens bij compaq gaan kijken naar nieuwe drivers ?
Als je serienummer hebt moet je niet ver zoeken :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
De laatste drivers zijn gemaakt voor win95 ,onder win98 staan al geen ethernet drivers meer voor die docking.
kan het wezen dat die ethernet kaart kapot is ,de verkoper zei wel dat die er twee jaar mee had gewerkt maar ik weet het nu echt niet meer |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 03 maart 2002 18:08 schreef m.tiehuis het volgende:
De laatste drivers zijn gemaakt voor win95 ,onder win98 staan al geen ethernet drivers meer voor die docking.
kan het wezen dat die ethernet kaart kapot is ,de verkoper zei wel dat die er twee jaar mee had gewerkt maar ik weet het nu echt niet meer |:(
Normaal zou ik zeggen, probeer ze eens in een andere pc maar dat kan nu niet ;)
Hij lijkt mij niet kapot, gewoon driver probleem. Misschien IRQ conflict ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja ,ik kan hem niet ergens anders uittesten :( die irq kan ik ook niet veranderen die staat vast op 15 ,maakt ook niet uit want hij zit er alleen op.
Ik snap alleen niet waarom ik dat uitroeptekentje niet wegkrijg ik kan windows 95 er wel opzetten maar dat vind ik ook niet lekker werken.
Het is een p1 120mhz met 32 mb en een gb schijfje dus windows 98 blijft er hoe dan ook opstaan :)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Je kan mischien eventjes de bios ingaan en dan eventjes kijken of je daar de irq op iets anders kan zetten.

Notebook moet dan wel gedocked zijn!

Anders zou ik het ook niet weten.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Idd verkeerde drivers.. niet zo heel veel aan te doen..

als je weet welke chipset er op die NIC zit zou je nog andere drivers kunnen proberen.

Heeft dat docking station geen PCI sloten? Pleur er anders een realtekje oid in voor Fl.40,-

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

Heb je al es gekeken wat code 2 betekent?? Is de docking niet gewoon kapot?

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht bij google op code 2 vind je verder niks. Het kan best wezen dat die kapot is want ik heb dat ding via zo,n verkooppagina(www.marktplaats) voor tien euro dus kan ook al haast niks wezen.
Maar die kerel verzekerde dat die bij hem altijd goed heeft gedaan verder kan ik geen kaarten in de docking drukken daar is geen plaats voor :'(
Die verkoper stuurde me trouwens wel een mailtje dat ik de eprom moest flashen mischien omdat er 2 maand geen spanning op die docking had gestaan maar dat lijkt me sterk dat er een eprom in een docking zit |:(

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is die kaart kapot ik heb hem nu tien keer opnieuw geinstalleerd met hetzelfde probleem! :(:(
Pagina: 1