aansluiten dvd speler op versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb een dolby pro logic receiver + 2 speakers. en een cyberhome l528. ik heb op de dvd-speler een stereo uit zitten en had hem op de cd aansluiting aangesloten staan op m'n vesrterker.
alleen met dts dvd's hoor ik uit het linker kanaal zachter geluid.
Nu heb ik de front out op de front in op m'n versterker aangesloten staan maar nu lijkt het wel of ik minder hoor.
wat is nu de ideale aansluiting voor mij, ik begrijp echt niks van al die aansluitingen....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet je stereo uitgang gewoon op een stereoingang aansluiten.

En DTS werkt alleen als je een digitale uitgang gebruikt van je DVD speler op je DTS versterker (die je niet hebt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
maar dan hoor ik het linker kanaal zachter

voor de duidelijkheid ik heb wel een surround versterker met 6ch input.. alleen maar 2 speakers

• ffluppestijn01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 14:14

ffluppestijn01

Dus ...

moet je hem van de prologic of surround stand afzetten, dan probeert hij het geluid over 6 boxen te verdelen, die er niet zijn, dus hoor je de boxen af en toe zachte ren lijkt het alsof hij wegvalt

Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zit er in je DVD speler een DTS-decoder? Zoniet, dan kan je geen dts dvd's afspelen.

je moet je versterker gewoon op stereo laten staan en je dvd speler ook.

geen 5.1 input gebruiken dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je moet die cyberhome via de stereo out van je dvd speler op een stereo in van je versterker pluggen. Daarna moet je in het menu van je dvd speler instellen dat hij het geluid "2 kanaals analoog" naar je versterker stuurt. Ik heb thuis de zelfde dvd speler en ook op deze manier op m'n stereo versterker aangesloten: het werkt perfect.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op zondag 03 maart 2002 16:29 schreef duncanvdlinden het volgende:
maar dan hoor ik het linker kanaal zachter

voor de duidelijkheid ik heb wel een surround versterker met 6ch input.. alleen maar 2 speakers
Dat lijkt het me handig dat je je versterker op marktplaats ofzoiets te ruil aanbied tegen een goede stereo versterker:

-een stereoversterker van dezelfde waarde heeft meer vermogen/beter geluid

-zo raak je niet in de war met 6 kanaals over 2 speakers en maak je het voor jezelf zo makkelijk dat het niet fout kan gaan

resultaat: Beter geluid, minder moeilijk aan te sluiten, antwoord op vraag
:Y)
Pagina: 1