Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
En als ik
1
| <?if (!isset($HTTP_POST_VARS[thumbnail])) { print ("test");}?> |
doe zegt hij wel gewoon test.
Dus mijn vraag niet of het wel bestaat maar hoe ik het normaal kan benaderen.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
zo ja: $HTTP_POST_VARS is niet global..
btw als je een string als index gebruik in een array dan MOET je em quoten
$HTTP_POST_VARS[thumbnail] is dus fout maar $HTTP_POST_VARS['thumbnail'] of $HTTP_POST_VARS["thumbnail"] is goed.
geloof je het niet ? zet dan maar es error_reporting(E_ALL); boven je code en aanschouw het error festijn
je bedoelt 'behoor je hem quoten'Op zondag 03 maart 2002 17:27 schreef Grum het volgende:
Hmmzzz.. ik neem je woord voorlief maar ik ben bang dat ik dan van vorige projecten ook nog wel 10000+ code regels kan gaan veranderenOp zondag 03 maart 2002 17:27 schreef Grum het volgende:
heb je nou ook print_r($HTTP_POST_VARS); gedaan ?
$HTTP_POST_VARS[thumbnail] is dus fout maar $HTTP_POST_VARS['thumbnail'] of $HTTP_POST_VARS["thumbnail"] is goed.
geloof je het niet ? zet dan maar es error_reporting(E_ALL); boven je code en aanschouw het error festijn
Toch zijn de resultaten voor mij precies hetzelfde.
En die helt ook verder helemaal niet voor m'n probleem ik kreeg nog steeds nix zinnigs terug.
Dus ik ben genoodzaakt ervan uit te gaan dat global vars aanstaat, maar mocht dit niet het geval zijn dan werkt de hele meuk niet meer.
nee, MOETOp zondag 03 maart 2002 17:59 schreef brammetje het volgende:
[..]
je bedoelt 'behoor je hem quoten'
zet je error reporting op E_ALL en je krijgt keurig een error dat-ie eerst naar een define-value heeft gezocht van die naam.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in C:\webserver\www-root\makdejong\new\management\includes\woningaanbod-add-submit.inc.php on line 41
En als oorzaak vind ik dit:
WTF! Nu opeens weer niet ofzo?This means quotes are not necessary in the $mynum[variable] part.
Code was:
1
| <?$query = ("INSERT INTO tblWoningen VALUES (NULL, '$HTTP_POST_VARS['adres']', '$HTTP_POST_VARS['omschrijving']', '$HTTP_POST_VARS['prijs']', $HTTP_POST_VARS['status'], '$today', '$binary_junk_thumb', '$binary_junk_grote', $HTTP_POST_VARS['woningSoort'], $HTTP_POST_VARS['plaats'], $HTTP_POST_VARS['woningPrijsSoort'], '$HTTP_POST_VARS['postcode']')");?> |
nee, je MOET het helemaal niet, zo werkt het ook.. eigenlijk zou het wel moeten, en dat noem je dan behorenOp zondag 03 maart 2002 18:01 schreef chem het volgende:
nee, MOET
nee, je krijgt geen error, je krijgt een notice.zet je error reporting op E_ALL en je krijgt keurig een error dat-ie eerst naar een define-value heeft gezocht van die naam.
mierenneuken is ook een vak
Lekker consequent werkt dat. Daar wordt je toch helemaal mongool van.
Dan neem ik liever een paar notices voorlief aangezien standaard in php.ini error reporting aanstaan met notices off.
Trouwens heel dat PhpNuke heeft ook hele lijsten met notices als je error_reporting(E_ALL); aanzet.
btw queries kan je et beste gewoon zo maken: (vind ik dan!)
1
| <?function quoteMysql($inVar){ if(gettype($inVar) == 'string') $inVar = "'".mysql_escape_string($inVar)."'"; return $inVar;} $theQuery = sprintf(' INSERT INTO tabelnaampje (string1, string2, string3, int1) VALUES (%s, %s, %s, %d)', quoteMysql($theString1), quoteMysql($theString2), quoteMysql($theString3), $theInt1);?> |
maarja .. tis Grum's mening maar
Dat vind ik niet de echte de reden, het zuigt meer om andere redenen.Op zondag 03 maart 2002 18:21 schreef Grum het volgende:
yup daarom ZUIGT phpnuke ook hard
Maar ik vind het ook zuigend van PHP dat ik van die debiele comma's dan wel en dan niet moet gaan gebruiken.
Ik heb net ff op het forum gesearched en ik zie gewoon topics die niet opgelosd worden met hetzelfde probleem een komma vergeten. En ondertussen worden er 500 andere oplossingen aangedragen.
Hebben niet meer mensen last van deze onzin dan?
PHP heeft helaas de middenweg gekozen en de gebruikers de vrijheid gegeven om zulke ranzigeheden te coden.
Ik vind dat ze geen onderscheid meer moeten maken tussen errors en gewoon ALLES fatal laten zijn ... dan leert men tenminste netjes coden. Helaas kunnen ze dat niet doen omdat 75% van de mensen die php'en zo brak coden en et alleen maar gebruiken omdat et 'makkelijk' is.
Paste de output es in de thread aub.
Daarnaast staan de uploaded files niet in $HTTP_POST_VARS maar dat had je natuurlijk al in de manual gevonden.
ik neem aan dat je browser deze pagina al de hele tijd heeft open staan:
http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php
Array ( [adres] => dsasad [plaats] => 1 [postcode] => dsada [omschrijving] => dsaadsads [prijs] => 2231231 [woningPrijsSoort] => 0 [status] => 0 [woningSoort] => 0 [extrafoto1naam] => [extrafoto2naam] => [extrafoto3naam] => [extrafoto4naam] => [extrafoto5naam] => [extrafoto6naam] => [extrafoto7naam] => [extrafoto8naam] => [extrafoto9naam] => [extrafoto10naam] => [Opslaan] => Woning Toevoegen [type] => Woningaanbod-add-submit )
Zo te zien staat thumbnail er niet bij. Maar als ik m'n phpinfo moet geloven:
Hmzz.. shit ik zie het al
Het is HTTP_POST_FILES
Nah dat lijkt me duidelijk dan... mijn fout.
Ik ben hier inderdaad een paar uur mee zoet geweest. En nog bedankt dat je me op die fout hebt gewezen met die ''. Nu ben ik ook nog wel een paar uur zoet met een ander project helemaal weer compatible te maken zonder al die notices.