[PHP] Post vars file werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb een formulier om een file te uploaden. Het file veld heet thumbnail.

Zodra ik daarna in m'n phpscript zeg:

print ($thumbnail);

krijg ik gewoon de file te zien, maar als ik doe:

print ($HTTP_POST_VARS[thumbnail]);

zie ik helemaal nix.

Nogal vaag als je het mij vraagt. Heeft het misschien iets ermee te maken dat $HTTP_POST_VARS al een array is?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

print_r($HTTP_POST_VARS); of gewoon php_info()

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
ja ik heb allang met phpinfo(); gekeken. Daar staat hij wel gewoon bij.

En als ik
PHP:
1
<?if (!isset($HTTP_POST_VARS[thumbnail])) {      print ("test");}?>

doe zegt hij wel gewoon test.

Dus mijn vraag niet of het wel bestaat maar hoe ik het normaal kan benaderen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
uhm.. je gebruikt hem binnen een functie?

zo ja: $HTTP_POST_VARS is niet global..

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je nou ook print_r($HTTP_POST_VARS); gedaan ?

btw als je een string als index gebruik in een array dan MOET je em quoten

$HTTP_POST_VARS[thumbnail] is dus fout maar $HTTP_POST_VARS['thumbnail'] of $HTTP_POST_VARS["thumbnail"] is goed.

geloof je het niet ? zet dan maar es error_reporting(E_ALL); boven je code en aanschouw het error festijn

• brammetje
Op zondag 03 maart 2002 17:27 schreef Grum het volgende:
je bedoelt 'behoor je hem quoten' :P

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 17:27 schreef Grum het volgende:
heb je nou ook print_r($HTTP_POST_VARS); gedaan ?

$HTTP_POST_VARS[thumbnail] is dus fout maar $HTTP_POST_VARS['thumbnail'] of $HTTP_POST_VARS["thumbnail"] is goed.

geloof je het niet ? zet dan maar es error_reporting(E_ALL); boven je code en aanschouw het error festijn
Hmmzzz.. ik neem je woord voorlief maar ik ben bang dat ik dan van vorige projecten ook nog wel 10000+ code regels kan gaan veranderen :(

Toch zijn de resultaten voor mij precies hetzelfde.

En die helt ook verder helemaal niet voor m'n probleem ik kreeg nog steeds nix zinnigs terug.

Dus ik ben genoodzaakt ervan uit te gaan dat global vars aanstaat, maar mocht dit niet het geval zijn dan werkt de hele meuk niet meer. :(

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 03 maart 2002 17:59 schreef brammetje het volgende:

[..]

je bedoelt 'behoor je hem quoten' :P
nee, MOET

zet je error reporting op E_ALL en je krijgt keurig een error dat-ie eerst naar een define-value heeft gezocht van die naam.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Hmmzz.. das allemaal heel leuk dat ik het tussen '' moet zetten, maar nu krijg ik deze error:

Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in C:\webserver\www-root\makdejong\new\management\includes\woningaanbod-add-submit.inc.php on line 41

En als oorzaak vind ik dit:
This means quotes are not necessary in the $mynum[variable] part.
WTF! Nu opeens weer niet ofzo? :? :? :?

Code was:
PHP:
1
<?$query = ("INSERT INTO tblWoningen VALUES (NULL, '$HTTP_POST_VARS['adres']', '$HTTP_POST_VARS['omschrijving']', '$HTTP_POST_VARS['prijs']', $HTTP_POST_VARS['status'], '$today', '$binary_junk_thumb', '$binary_junk_grote', $HTTP_POST_VARS['woningSoort'], $HTTP_POST_VARS['plaats'], $HTTP_POST_VARS['woningPrijsSoort'], '$HTTP_POST_VARS['postcode']')");?>

• brammetje
Op zondag 03 maart 2002 18:01 schreef chem het volgende:
nee, MOET
nee, je MOET het helemaal niet, zo werkt het ook.. eigenlijk zou het wel moeten, en dat noem je dan behoren :)
zet je error reporting op E_ALL en je krijgt keurig een error dat-ie eerst naar een define-value heeft gezocht van die naam.
nee, je krijgt geen error, je krijgt een notice.

mierenneuken is ook een vak :7

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Het komt er nu dus op neer dat je in een string dus geen komma's daar moet gebruiken. Maar anders wel.

Lekker consequent werkt dat. Daar wordt je toch helemaal mongool van. |:(

Dan neem ik liever een paar notices voorlief aangezien standaard in php.ini error reporting aanstaan met notices off.

Trouwens heel dat PhpNuke heeft ook hele lijsten met notices als je error_reporting(E_ALL); aanzet.

• Grum
  • Niet online
yup daarom ZUIGT phpnuke ook hard

btw queries kan je et beste gewoon zo maken: (vind ik dan!)
PHP:
1
<?function quoteMysql($inVar){   if(gettype($inVar) == 'string')      $inVar = "'".mysql_escape_string($inVar)."'";    return $inVar;} $theQuery = sprintf('   INSERT INTO tabelnaampje     (string1, string2, string3, int1)   VALUES      (%s, %s, %s, %d)',   quoteMysql($theString1),   quoteMysql($theString2),   quoteMysql($theString3),   $theInt1);?>

maarja .. tis Grum's mening maar ;)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 18:21 schreef Grum het volgende:
yup daarom ZUIGT phpnuke ook hard
Dat vind ik niet de echte de reden, het zuigt meer om andere redenen.

Maar ik vind het ook zuigend van PHP dat ik van die debiele comma's dan wel en dan niet moet gaan gebruiken.

Ik heb net ff op het forum gesearched en ik zie gewoon topics die niet opgelosd worden met hetzelfde probleem een komma vergeten. En ondertussen worden er 500 andere oplossingen aangedragen.

Hebben niet meer mensen last van deze onzin dan?

• Grum
  • Niet online
ik vind elk brok phpcode wat errors geeft bij error_reporting(E_ALL) per definitie 100% rotzooi

PHP heeft helaas de middenweg gekozen en de gebruikers de vrijheid gegeven om zulke ranzigeheden te coden.

Ik vind dat ze geen onderscheid meer moeten maken tussen errors en gewoon ALLES fatal laten zijn ... dan leert men tenminste netjes coden. Helaas kunnen ze dat niet doen omdat 75% van de mensen die php'en zo brak coden en et alleen maar gebruiken omdat et 'makkelijk' is.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Maar goed das allemaal heel fijn maar ondertussen is nog geen 1 oplossing aangedragen tot m'n primaire probleem.

• Grum
  • Niet online
heb je nou al print_r($HTTP_POST_VARS); gedaan ? of liever nog var_dump($HTTP_POST_VARS); ?

Paste de output es in de thread aub.

Daarnaast staan de uploaded files niet in $HTTP_POST_VARS maar dat had je natuurlijk al in de manual gevonden.

edit:

ik neem aan dat je browser deze pagina al de hele tijd heeft open staan:

http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

:?

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Print_R result:

Array ( [adres] => dsasad [plaats] => 1 [postcode] => dsada [omschrijving] => dsaadsads [prijs] => 2231231 [woningPrijsSoort] => 0 [status] => 0 [woningSoort] => 0 [extrafoto1naam] => [extrafoto2naam] => [extrafoto3naam] => [extrafoto4naam] => [extrafoto5naam] => [extrafoto6naam] => [extrafoto7naam] => [extrafoto8naam] => [extrafoto9naam] => [extrafoto10naam] => [Opslaan] => Woning Toevoegen [type] => Woningaanbod-add-submit )

Zo te zien staat thumbnail er niet bij. Maar als ik m'n phpinfo moet geloven:

Hmzz.. shit ik zie het al :P

Het is HTTP_POST_FILES :o :o ipv HTTP_POST_VARS

Nah dat lijkt me duidelijk dan... mijn fout.

• Grum
  • Niet online
*slap* *slap*

volgende keer de manual opentrekken .. scheelt je een paar uur

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
je hebt helemaal gelijk :o

Ik ben hier inderdaad een paar uur mee zoet geweest. En nog bedankt dat je me op die fout hebt gewezen met die ''. Nu ben ik ook nog wel een paar uur zoet met een ander project helemaal weer compatible te maken zonder al die notices.

Pagina: 1