[JBuilder - Java]Java media framework

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Hello,

Ik heb dringend het Java Media Framework nodig voor school, maar ik werk met JBuilder 6. Echter, ik vind niet hoe ik deze moet bijvoegen zodat hij de classes vindt. Ik heb de help gevolgd, door trachten toevoegen van libraries, maar wat ik dowload bij zijn zijn dan de jar files... Fout blijft javax.media....not found.

Weet iemand waar ik deze moet zetten in de JB dir, en hoe ik mijn project dan moet wijsmaken dat hij ze moet gebruiken???
gill

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

tip 1: gebruik geen JBuilder als je dit niet voor elkaar kan krijgen want dit probleem blijft zich 10.000 keer voordoen.

oke.. hier heb je op dit moment niet veel aan.. jij wil een fix.

je gaat naar:
project/project properties en je krijgt dan een mooi dialoogje.. je ziet daar ook een tabblad requires libraries staan, daar moet je ff op klikken en dan ff op add
je krijgt dan een nieuw dialoog en druk daarop op 'new'

dan ff een naam bedenken voor je jar.. mediaframework ofzo
en dan ff een dir opgeven naar je jar en dan op oke.. Nu heb jij een nieuwe jar toegevoegd aan jbuilder zelf, maar nog niet aan je project. Daarvoor moet je nu ff in die boom kijken waar je jar staat en die ff klikken.. viola..

ps: ik heb hier jbuilder 5 voor gebruikt.

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
bedankt, maar hij doet het nog niet...
ik moet wel JB gebruiken, we moeten dit op school. Ik zal nog effe herhalen: ik ga naar project->properties, daar kies ik voor Required Libraries, dan kom ik in een window(JB6):Select one or more Libraries. Ik klik nu op New, dan kom ik in de New Library Wizard, waar ik een naam moet opgeven, de locatie(Project, User, Home... Welke moet ik hier dan nemen???) en dan kan ik nog op add klikken. Daar kies ik dan mijn Jar file. Dan komt na OK, deze onmiddellijk in de Required Libraries. Bij dubbelklikken, kom ik in de Configure Libraries. Nu staat er enkel onder classes wat hij heeft toegevoegd, en niets onder source. Moet hier dan niets meer toegevoegd worden?
Na compilen, opnieuw dezelfde fouten :(:(:(

Please help me...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Het zou moeten werken, ik neem aan dat er iets anders is fout gegaan. Ploeg anders ff goed door de docs van JBuilder.

en je hoeft niet de sources van een bepaalde api erbij te hebben (alhoewel het wel erg fijn is). Dus je hebt op zich voldoende. En de fout blijft:"javax.media... not found"?

ps: een library is meestal een Jar.

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
ja, fout blijft idem. Ook bij het automatisch aanvullen wil hij niet... wanneer ik de import doe, verschijnt onder javax.media ... nooit java3d uit zichzelf, dus hij vindt de classes blijkbaar niet. Ik heb de J3D gewoon geinstalleerd met de self-installer van Sun, die dan deze JDK van JB uit zichzelf vond, zegt dat hij hem heeft geüpdate, en das al. Ik vind van 3D enkel de java3d.-utils-src.jar terug. (Ja, sorry, ma ik moest zowel de JMF als J3D installeren, vandaar ...)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb het nog even gechecked door JDom.jar toe te voegen een mijn project en dat werkt feiloos. (Ik gebruik zelf nauwelijk JBuilder.. alleen voor maken gui`s en dat ook steeds minder, vandaar dat ik het ook nog een keer check).
Pagina: 1