Toon posts:

pruttelende harddisk door outputs creamwarekaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar !!

ik heb een probleem wat ik een beetje zat ben inmiddels....
Ik heb al mailtje naar creamware gestuurd maar ik denk ik post het ook ff hier..
Ik kreeg antwoord van creamware maar kon er niet veel mee, hun wisten het ook niet..:'(

[knip]

Dear Creamware support desk,

since about a year i own a ceamware powersampler with luna 2496 breakout box.
I really love it and recently purchased the luna 3 software wich is great!
I only have one problem wich i can't get rid of.
I have a really annoying hum/noise coming out of the card and mostly out of the seperate outputs of the Luna box.
I also have a Emagic audiowerk8 running in the same system without having any problems but i can't get rid of the noise coming out of the outputs.
It's not just a groundloop hum or something, mostly it's that you can hear the harddisk noise (the moving of the head) and it's even making noises when i move my mouse or when i open /close a window, it sounds a bit like listening to an AM radio.
My system is a pentium3 866mhz with 512MB, 2 x 45 gb ata100 hdd's, matrox g450 32mb dualhead videocard with 2 tft screens, aopen ax3s mainboard, Hp cd writer, audiowerk8 and a 3com ethernet card and i'm running a dual boot win 2000.
I tried removing the grounding of the computer, changing PCI slots, removing other cards, various rewirering of cables inside the computer, grounding cables, adding aluminium paper to the cables and card, changing power supply and but all without any result....
When i remove the firewire cable ofthe luna box the regular output of the card is allmost silent but not 100% completely, you can still hear the noise from the harddisk movement and mouse movements but the noiselevel is quite acceptable though not as it should work.
In the past i didn't have the problems and i didn't really change any big things in my studio since the noise started.
I hope you can really help me out on this one...

Cheers, Jeffrey de Gans the Netherlands

www.dagoose.nl

[knip]

kortom... help !!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

pc geaard?
je geluidskaart onder een ander slot gooien...
meer zou ik zo niet kunnen zeggen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
beetje vergezocht misschien maar heb je je cdromspeler toevallig aan de geluidskaart hangen met een los analoog/digitaal draadje? trek em er eens af anders...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat kan idd veel schelen..
dat had ik ook een keer gedaan.. :) dat werkte .. maar das niet gegarandeerd

• P5ycho
Op zondag 03 maart 2002 18:51 schreef gitaarwerk het volgende:
dat kan idd veel schelen..
dat had ik ook een keer gedaan.. :) dat werkte .. maar das niet gegarandeerd
ik geef ook geen garanties :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jammer .. tis een hele mooie specs van die computer..ik wou dat ik em had.. nou ja..binnenkort kotm er bij mij ook een g450 in :) en hopelijk als et lukt nuendo hardware :P

ik denk et bete te doen is even alleen de hd'd erin.. ff de cd-rom eruit halen...

uhmz.. probeer als et lukt een een ander mobo.. zowieso een met intel chipset (ik weet niet of deze dat wel/niet heeft)

anders.. misschien staat hier dan wat nog tussen..
http://www.prosoundweb.com/recording/articles/tascam/pc.shtml

misschien stomme link,...maar er kan toevallig wat tussen zitten wat we over het hoofd zien :)

en ik denk dat je deze site wel kent da_goose... aangezien je geen newbie bent in dit

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 18:59 schreef gitaarwerk het volgende:
dat ik em had.. nou ja..binnenkort kotm er bij mij ook een g450 in :) en hopelijk als et lukt nuendo hardware :P
Wat kost zo'n g450 nu nog ?

En da_goose, ik denk dat je moederbord stuk is (of niet geschikt). Probeer eens een ander moederbord te lenen en die te gebruiken.
Wel klote in ieder geval :(

• P5ycho
http://www.tweakers.net/pricewatch/12932
125, best te doen dus. de G550 zit er 15 euro boven.
Ik denk persoonlijk niet dat het moederbord stuk is ofzo, eerder een vaag lekje ergens.

edit: trek eens een hoop hardware uit je pc en ga testen, kom je vanzelf je probleempje tegen hopelijk. zo niet dan is er toch iets echt defect ofzo, maar dat lijkt me echt sterk.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 19:15 schreef P5ycho het volgende:
Ik denk persoonlijk niet dat het moederbord stuk is ofzo, eerder een vaag lekje ergens.
Ja, zoiets als een lekje bedoel ik ook, maar daardoor is hij dus wel stuk (vind ik).

Ik denk toch dat ik een Geforce 3 (AGP) met (el cheapo) PCI videokaart ga gebruiken in mijn audio pc ipv. een dual out videokaart.

• P5ycho
Op zondag 03 maart 2002 19:25 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Ja, zoiets als een lekje bedoel ik ook, maar daardoor is hij dus wel stuk (vind ik).

Ik denk toch dat ik een Geforce 3 (AGP) met (el cheapo) PCI videokaart ga gebruiken in mijn audio pc ipv. een dual out videokaart.
werkt beiden, ik ben alweer 2 jaar en 2 maanden een trotse bezitter van een G400MAX (hoezo goede investering :))

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem met een andere set, het werd hier besproken.. kheb echter zelf nog geen oplossing...

Extra voedingselement oid?
Het heeft iig idd met harddisk ruis te maken, wat echt zeer irritant is aangezien het op zich gewoon een goede speakerset is...

Indien nog iemand ideeën heeft, dan hoor ik het graag.

• P5ycho
waar is de topicstarter heen :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ook kan, is dat je geluidskaart een IRQ oid deelt met je muis of zo. Dat had ik vroeger wel eens, en veroorzaakte inderdaad een vreemd AM-achtig geluid bij het bewegen van de muis.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 10:10 schreef P5ycho het volgende:
waar is de topicstarter heen :)
tsjek ze postcount ;)

not really a regular customer, I guess :P

• P5ycho
arg... dat schiet niet op he :)
ik wil weleens weten offie er al uit is, of dat wij hier allemaal ons best zitten te doen zonder dat ie het uberhaupt volgt... wie stuurt em een mail :)

• BikkelZ
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Ik zal hem eens ff op de hoogte brengen dat er reacties zijn geweest. De eerste dagen kwam er niet echt veel aan reacties binnen nl...

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
ok... hier ben ik >:)

nooit gedacht zoveel response te krijgen hier...
Ik zit momenteel zelf ook aan die videokaart (g450 met dualhead 2 x TFT scherm eraan) te denken, het is namelijk zo dat als je boot het redelijk stil blijft totdat de drivers ook echt geladen worden, daarvoor is het acceptabel.
Een vriend van me heeft dezelfde kaart met een g550 maar die heeft het probleem niet..
Hij neemt van de week zijn kaart en harddisk mee (anders zit je met serials enzo, kaart heeft een onboard serial gekoppeld aan de software) en ga dat proberen maar begin steeds meer te twijfelen aan de g450.

Voor m'n gevoel is het overigens pas gekomen nadat ik win2k heb geinstalleerd omdat ik met combinatie problemen zat tussen me creamware kaart en audiowerk8, die vonden het niet fijn om samen te werken met elkaar onder win98.
Er zit een cd rom in uiteraard maar die is niet aangesloten op de kaart, kan niet eens, heb ook alles losgehad en alles behalve 1 hdd, videokaart en die creamware kaart maar zelfs dan nog stoort het... :(

• P5ycho
het leeft ;)

Als het toch die G450 mocht zijn is het misschien interessant het probleem bij het Matrox support forum neer te leggen, misschien dat die wel kunnen helpen.

toch een interessant probleem hoor! ik hoop dat dit niet bij de stapel "unexplained" terecht komt...

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop 't ook niet nee...
Tis best wel en dik probleem, ik kan eigenlijk niet echt doenwaar mijn studio voor gemaakt is nu... en dat is muziek maken, het werkt maar mooie dingen enzo kan ik niet doen.. brom, piepen en ruizen passen daar niet echt bij....

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:58 schreef da_goose het volgende:
ik hoop 't ook niet nee...
Tis best wel en dik probleem, ik kan eigenlijk niet echt doenwaar mijn studio voor gemaakt is nu... en dat is muziek maken, het werkt maar mooie dingen enzo kan ik niet doen.. brom, piepen en ruizen passen daar niet echt bij....
Wat zijn je ervaringen met de Luna + breakoutbox eigenlijk (afgezien het probleem dat je nu hebt). Ben wel benieuwd aangezien er maar weinig mensen zijn die met zo'n kaart werken. Zijn de drie DSP's een beetje goed (effecten en dergelijke die er in zitten) ?

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het verder een perfecte kaart, ik heb de powersampler met luna 3.01 software (de uitgebreide versie dus) en ik zweer erbij, voor mij geen 'gewone' hardware sampler meer, dit werkt veel beter en sneller en je hebt een apart scherm, in mijn geval een van de twee TFT's (sorry....) voor alleen je sampler.
Klinkt ook perfect, als het moet kun je op 24 bit 96 khz samplen... dat zie ik je nog niet doen met een EMU of akai en ik heb in principe 512 MB sample geheugen nu.
alleen die brom he ?? da's jammer dan .. |:(

goh... ik lijk wel een verkoper.. ben ik zeker niet hoor..

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Klinkt als een irq conflict, ide-controller en die kaart zitten misschien op hetzelfde irq ?!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1