[Vbasic] txtTekst.SetFocus op bepaald punt

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:03

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Ik wil in een tekstvak zorgen dat de tekstcursor op een bepaald punt neergezet wordt, dus stel: er staat "Dit is een tekst", en nu wil ik ervoor zorgen dat de cursor bijvoorbeeld op positie 5 terecht komt.
code:
1
txtTekst.SetFocus, 5

werkt in ieder geval niet, maar misschien dat er iets macro-achtigs te maken is waardoor het progsel denkt dat de left-arrow 5 keer ingedrukt kan worden.

Nu is mijn vraag: kan dit, en zo ja, hoe? Ik werk hier met een Working Model edition (van VBasic 6.0), en daar zit heel fijn geen helpfunctie in |:(. In het boek wat ik erbij heb staat ook niets over macro's etc.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

SetFocus heeft een heel andere functie: Je kan de textbox zélf de focus geven. Om de cursorpositie te veranderen kan je eens met Text1.SelStart = 5 gaan spelen. Daar mee kan het waarschijnlijk wel :).

Die macro's kan je we vergeten... je werkt immers ín een programmeer taal, dus da's eigenlijk één grote macro, als je het simpel bekijkt :). Je kan wel de functie SendKey gebruiken, en dan een of andere constante meegeven (vbKeyRight :?).

Zie msdn.microsoft.com voor een uitgebreide online, gratis, help!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:03

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 15:59 schreef KoenM het volgende:
SetFocus heeft een heel andere functie: Je kan de textbox zélf de focus geven. Om de cursorpositie te veranderen kan je eens met Text1.SelStart = 5 gaan spelen. Daar mee kan het waarschijnlijk wel :).
Kijk, zoiets zocht ik dus :)
Die macro's kan je we vergeten... je werkt immers ín een programmeer taal, dus da's eigenlijk één grote macro, als je het simpel bekijkt :). Je kan wel de functie SendKey gebruiken, en dan een of andere constante meegeven (vbKeyRight :?).
Dat bedoelde ik dus met macro's.. SendKey, maar ik zit dus zonder help :)
Zie msdn.microsoft.com voor een uitgebreide online, gratis, help!
Hee, die onthoud ik (hoewel een echte helpfunctie handiger is met mijn 576k modempje..)

txtTekst.SelStart = y werkt :)) tnx :)
[edit]Modems overklokken werkt niet :(

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 16:07 schreef Tarin het volgende:
Hee, die onthoud ik (hoewel een echte helpfunctie handiger is met mijn 576k modempje..)
Dan installeer je toch gewoon ff de MSDN-cd's???

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Manual Vraag.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.