Toon posts:

PC Subwoofer aangesloten aan stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oude subwoofer van mijn altec lansing acs 340 aangesloten op mijn stereo (mini prut ding van philips).

Volhens mij moet ik nog iets hebben om de frequentie af te scheiden. Zodat hij tot 100 hz gaat ofzo.

De conus is zo'n 14 cm. De specs van al 340 zeggen dat het ding 20 watt kan hebben, maar volgens mij is dit de power van het ingebowde versterkertje.

Is dit slecht voor dat ding ?

Verwijderd

zorg gewoon dat je stereo minder vermogen heeft dan de woofer. Zo kom je nooit boven de limiet.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:57
Op zondag 03 maart 2002 15:38 schreef Patrick007 het volgende:
Volhens mij moet ik nog iets hebben om de frequentie af te scheiden. Zodat hij tot 100 hz gaat ofzo.
Volgens mij zal zo'n filter al wel in de subwoofer zitten (tussen de ingebouwde versterker en speaker).

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Begrijp ik nu dat je de versterker van de Sub niet gebruikt, en em direct op je versterker hebt aangesloten??
Dan krijgt ie inderdaad het volle bereik, tenzij je een apparte sub uitgang hebt...

Lijkt me wel handig om er een filtertje tussen te zetten, een beetje electronica zaak kan je daarmee toch wel helpen..

Veel vermogen zal zo'n ding echter nooit kunnen hebben, dus je kunt niet hard...

Verwijderd

Topicstarter
Dat vermogen kan mij toch niets schelen het geval is aangesloten aan een 25 jaar oude Aiwa versterker 2x15 watt :D.

Volgens de specs kan dat ding 40 watt trekken.