Voodoo mod Power Supply

Pagina: 1
Acties:

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik ben net klaar met mijn casemod :) (Pics komen eerst ff een digitale camera lenen...)

Dus nu was mijn Voodoo 5 aan de beurt

Ik heb een defecte voodoo 5 5500 over, ik nu wilde ik die fannetjes bovenop de oorspronkelijke fans schroeven op mijn voodoo 5.

Kan ik de draadjes van die xtra-fan nu gewoon op de voeding van de oorspronkenlijk fan zetten, of moeten die fans dan de stroom delen zodat ze op halve kracht draaien? :?

Dat lijkt me dan namelijk vrij nutteloos...

Plz help me out!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ah!! hoe krijg je in godsnaam je voodoo defect? HEILIGSCHENNIS!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op zondag 03 maart 2002 15:38 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
ah!! hoe krijg je in godsnaam je voodoo defect? HEILIGSCHENNIS!
Zekers erop gaan zitten |:( ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

er moet een extra molex op aangesloten worden, op de kaart dan, dus wat denk jij dan? dat kan vast wel, zo'n klein fannetje trekt weinig.

Maar waarom een dubbel fan? veel helpt het niet denk ik. maar ga je gang als je het niet kan laten.

gecondoleerd nog met die andere v5 :'(
(hoe kreeg je die defect dan?)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• OrbitZ
Allemaal voodoo liefhebbers!! :) :)

Spontaan defect, hele hele syteem waar dat ding in zal was ontregeld...

Ik heb geen idee wat er nu eigenlijk mis mee was, ik heb hem ook in mijn eigen systeem geprobeerd en daar deed ie het ook niet dus RIP... :(

Nou er zijn genoeg Tweakers die zeggen dat twee fans op elkaar best effectief is... Dus ik d8 "let's give it a try..."

Verwijderd

hier even een n00b wat betreft casemodding:
Als die fannetjes al op hun top draaien en je zet er twee achter elkaar, dan gaan ze wel harder draaien en dan zouden ze wel eens zichzelf voorbij kunnen rennen, (doorbranden ofzo)

Deze spam berust echter niet op ervaringen maar op een losse flodder. :)

Nooit geprobeerd is altijd mis *D

• OrbitZ
Maar aan de andere kant ben ik wel gehecht aan mijn voodoo dus één dooie vindt ik meer dan genoeg... ;)

Misschien moet ik gewoon grotere 5 volt fans kopen??

• NitroX infinity
  • Nu online
moet je oppassen dat je kaart niet gaat kromtrekken doordat de fans te zwaar zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Waarom 5V? Je krijgt toch 12V voedingsspanning? 5V is dan een gevaarlijke keuze.

Maar zoals de anderen zeggen: Niet doen dat stapelen. Kost je je fans (bovenste gaat wel, maar vooral de onderste gaat het zwaar kijgen).

Pak liever wat grotere fans, haal de originele van je V5 en laat je grotere over de koelblokken blazen. Nog mooier is de aanzuiglucht van die fans dmv een zelfgeklust kanaal direct van buiten je kast laten komen, dan is de lucht nog lekker fris :)

ieeeepppppp :P

• NitroX infinity
  • Nu online
Op zondag 03 maart 2002 17:33 schreef VROEM! het volgende:
[..]
Pak liever wat grotere fans, haal de originele van je V5 en laat je grotere over de koelblokken blazen.
[..]
dan moeten de koelblokken ook groter als je er grotere fans opzet. Die standaard fans zitten vastgeschroefd aan de koelblokken namelijk.

• OrbitZ
Er staat al een casefan op die voodoo gericht (zonder tunnel) Grotere fan is idd wel een idee...

Hoe kom ik aan 5 v, nou op die kaart staat naast de connector "+5v"...

Trek je conclusies, misschien wordt alleen de 5 volt ader van de molex gebruikt...

Misschien heeft het meer zin om er grotere heatsinks op te maken maar die oude zitten er op gelijmt, dus hoe krijg je die los... > Edit te laat :)
Pagina: 1