Karaoke

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Voor een cafe'tje in mijn buurt wil ik een karaoke animatie maken.
Dwz. dat je een text hebt, en dat de text rood word op het moment dat dat gezongen wordt.
Ik zou weleens willen weten wat het handigste manier is om die text rood te maken en scrollend te krijgen.

Met flash of after effects ??

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Flash kan op zich vrij makkelijk, alleen kan het lastig worden met het synchroon blijven van je beeld/geluid.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 15:27 schreef OzBoz het volgende:
Flash kan op zich vrij makkelijk, alleen kan het lastig worden met het synchroon blijven van je beeld/geluid.
yep zorgen dat de computer waarop je je flash animatie afspeelt dezelfde is waarop je je animatie gemaakt hebt. dan lopen beeld en geluid in principe synchroon. wel veel handmatig werk!
succes!!

Verwijderd

Ik zou hier denk ik After Effects gebruiken, maar dat werkt wel een stuk ingewikkelder dan Flash. Het voordeel is echter dat je de videoclip gewoon kunt laten zien, en dan de tekst eronder laten voorbij komen.

Maar ik denk dat dat een beetje te ver gaat voor wat je wilt. Maar als je er echt een filmpje van maakt, weet je tenminste zeker dat her synchroon loopt, en met flash kun je dat niet gokken. De framerate van een flashfilmpje is afhankelijk van de PC waar je het op afspeelt.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Of je moet vanhet SWFje een AVI oid maken .. werkt wel fijn meestal ...

|{ brrr }] |

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
nou kijk, het beeld en synchroom laten lopen met muziek is nog niet het belangrijkste voor mij.

wat ik wil is op dit moment een snelle en Makkelijke oplossing om text scrollend (van onder naar boven) en ook nog zo'n rode mask onder de text.

Flash is wel leuk, en zal daar even wat mee proberen.....kijken hoe dat gaat

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

met flash kun je twee texten over elkaar zetten, de bovenste in een rode kleur, dan kun je met een mask dit mask laten bewegen, dat maakt telkens een gedeelte van de text rood.

synchroon laten lopen, enige wat ik kan bedenken is gewoon een nummer van 2unlimited (nono nono nono limits) uitkiezen, dan valt asynchroon lopen niet eens op.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

eehm, wat dacht je van de text als mask, en daaronder een rood blok dat beweegt? in flash bedoel ik dus

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

je hebt er gewoon progjes voor. Dat draait op midi, erg makkelijk, omdat je bijna alle nummers wel in midi kunt krijgen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Twee dingen

- Midi hoef helemaal niet kut te klinken. Er zijn softwarematige midi-players die een best realistisch geluid per instrument geven. Zeker gezien het feit dat het voor een karaoke is bij 'een café op de hoek'.

[reactie op kloon verwijdert - cutter]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 maart 2002 20:14 schreef een kloon iets sufs:
Waarom sodemieter je dan niet een end op? Je bent amper geregistreerd en nu al grote praatjes.

edit:
ik weet dat je een clone bent, dus je zult hier waarschijnlijk vanzelf wel verlost worden van het barslechte niveau op GoT

[edit vanwege kloon - cutter]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1