A7V266-e + Dynalink 128PH+

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Een vriend van mij heeft zijn computer upgegrade (A7V266-e + Athlon XP 1800+) alles werkt perfect, behalve de modem. Hij kan wel gewoon inbellen, maar het gaat heel erg traag en daar heeft die al een paar dagen last van, hij heeft ook al meerdere providers geprobeerd. Hij heeft hier last van sinds de upgrade. Dus zal het wel aan de moederbord liggen, hij heeft de modem al in verschillende pci sloten gedaan, maar het helpt niet. Voor de upgrade werkte alles wel.
Weet iemand wat het probleem is?

• Xof
Niemand?
Dan moet die maar 0,5 kb/s internetten >:)

Verwijderd

Zoek het anders es in de drivers? Opnieuw installeren, nieuwere of anders oudere versies proberen?
Ik moet zeggen dat het installeren en uninstallen van drivers voor die Dynalink ISDN kaart bepaald geen makkie is en is mij vaak ook niet goed gelukt, als ik em had verwijderd kon ik ineens de 2 compoorten die er ook bij horen te komen er niet meer bij krijgen na nieuwe installetie vd drivers enzo... dat soort perikelen. Het is een prima kaartje opzich als alles naueenmaal goed draait maar ik kan nu bv weer met geen mogelijkheid met 2 lijnen tegelijk inbellen. Waar dat nou weer door komt?? maar het werkt gewoon niet.
Dus tja,...gewoon maar niet opgeven,... drivers opnieuw erop, windows opnieuw installeren... zonodig een aantal keren en steeds effe kijken of het al werkt! Dat is tenminste mijn methode inmiddels zo'n beetje geworden voor dat kaartje! :'(

OF er moet iemand met een beter idee komen...
maar nu heb je in ieder geval nog EEN reply he.

• Xof
Dat is iig één replay ja :P

Nieuwe drivers had die al, windows ook al een keer opnieuw geinstalleerd. Raar kaartje op de vorige moederbord heeft hij er nooit problemen mee gehad.
Download bleek 80 bytes te zijn is zelfs nog minder dan 0.5 kb/s wat is eerder zei. :9

• Xof
Ik las hier ergens iets over aarden van de computer dat het er ook nog wel eens mee te maken kan hebben. Zou het kunnen dat die daarom zo langzaam loopt? (ik weet natuurlijk niet of hij hem in een geaarde stopcontact heeft :))

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 01:03 schreef Xof het volgende:
Ik las hier ergens iets over aarden van de computer dat het er ook nog wel eens mee te maken kan hebben. Zou het kunnen dat die daarom zo langzaam loopt? (ik weet natuurlijk niet of hij hem in een geaarde stopcontact heeft :))
http://uil.hshaarlem.nl/helpdesk/modems.html#traag

Kijk, nu heb je 2 replies, waarvan 1 zinnige. >:)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Misschien een irq conflict? Doet de kaart het wel als ie er in zijn eentje inzit, dus geen netwerk/sound/andere kaarten erin?

Probeer dat anders es zou ik zo zeggen :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:40 schreef tborgdorff het volgende:
Misschien een irq conflict? Doet de kaart het wel als ie er in zijn eentje inzit, dus geen netwerk/sound/andere kaarten erin?

Probeer dat anders es zou ik zo zeggen :)
Zou kunnen wat je zegt, alleen hebben ze de modemkaart al in verschillende PCI slots geprobeerd. PCI slot 4 is in ieder geval niet shared, dus als het daarmee niet werkt ligt het niet aan de IRQ configuratie (ik neem aan dat ze die ook geprobeerd hebben).

Zie http://www.teccentral.de/asus_a7v266_guide/

• Xof
Op woensdag 06 maart 2002 11:15 schreef Mace33 het volgende:

[..]

http://uil.hshaarlem.nl/helpdesk/modems.html#traag

Kijk, nu heb je 2 replies, waarvan 1 zinnige. >:)
Ik denk dat dat het probleem wel zal zijn, hij is nu niet thuis dus kan ik het nu niet proberen, maar ik had hem nog gevraagd of die ook wat stroom voelde bij het aanraken van bijvoorbeeld de printerpoort, ja dat voelde hij. Dus volgens mij ligt het daaraan :)

Als hij geen geaarde stopcontact kan vinden, kan het ook met de verwarming heb ik gelezen, maar waar zou je het draadje vast moeten maken? (aan de computer)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op woensdag 06 maart 2002 11:52 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Zou kunnen wat je zegt, alleen hebben ze de modemkaart al in verschillende PCI slots geprobeerd. PCI slot 4 is in ieder geval niet shared, dus als het daarmee niet werkt ligt het niet aan de IRQ configuratie (ik neem aan dat ze die ook geprobeerd hebben).

Zie http://www.teccentral.de/asus_a7v266_guide/
Daar heb je idd wel gelijk in ja, had ik ff overheen gelezen :)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Kijk effe in de bios of PCI transaction delay ge-enabled staat
Dan Disabelen
(heeft es geholpen hier met n softmodem, maar das heel adere koek, maar toch)

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:57 schreef Xof het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het probleem wel zal zijn, hij is nu niet thuis dus kan ik het nu niet proberen, maar ik had hem nog gevraagd of die ook wat stroom voelde bij het aanraken van bijvoorbeeld de printerpoort, ja dat voelde hij. Dus volgens mij ligt het daaraan :)

Als hij geen geaarde stopcontact kan vinden, kan het ook met de verwarming heb ik gelezen, maar waar zou je het draadje vast moeten maken? (aan de computer)
Een geaard stopcontact is de beste oplossing. Als je zoekt op 'geaard' zul je felle discussies hierover vinden. Als een geaard stopcontact niet onder handbereik ligt, kun je zoals ik een verlengsnoer (uiteraard met randaarde) gebruiken. Als ook dat geen optie is, zou ik in ieder geval eens proberen de pc 'quick & dirty' te aarden om te kijken of je modemprobleem hier ook echt mee te maken heeft. De ene kant moet contact maken met blank metaal (c.q. massa) van je pc-kast, dus je kunt bijvoorbeeld een van de schroefjes aan de achterkant van de kast gebruiken om de ene kant van de kabel vast te maken. De andere kant moet met een stuk blank metaal van je verwarming worden verbonden. :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 12:03 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Daar heb je idd wel gelijk in ja, had ik ff overheen gelezen :)
Ok, 10 weesgegroetjes. ;)

• Xof
Niks help, hij heeft diverse geaarde stopcontacten gebruikt. De delayed transaction heeft op enable/disable gezet.
Waar kan dit aan liggen.

Dynalink zelf weet het ook niet.
Pagina: 1