Toon posts:

EAC / LAME - track nummer toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat voor simpels ik hier over het hoofd zie, maar het lukt me niet om Exact Audio Copy (met gebruik van LAME encoder) ook automatisch het track nummer te laten toevoegen aan de ID3v1 tag. Standaard zet EAC (als je "Add ID3 tag" aanvinkt) dat in het comment field ("Track xx") maar dat is nu net niet de bedoeling -- er is tenslotte een speciaal veld Track # in de tag.

--tn %N en --tn "%N" aan de commandline optie toevoegen heb ik al geprobeerd, ook nadat ik "Add ID3 tag" had uitgezet (om te voorkomen dat EAC hem overschrijft).

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:24
Heb je de optie "use id3v1.1 tags instead of id3v1.0" aanstaan ?

Whatever

Verwijderd

Je ziet niks over het hoofd, voor zover ik weet is die mogelijkheid niet aanwezig.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

in de versie 2 tag doet ie dat wel

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoals sjis reeds aanhaalde moet je daarvoor de optie "Use id3v1.1 tags instead of id3v1.0 tags" inschakelen op het "ID3 Tag" tabblad in de "Compression Options".

Maar let wel, je player moet ID3v1.1 tags ondersteunen, anders werkt het niet. ID3v1.1 tags maken namelijk gebruik van een truukje. Normaal gezien kan je volgens de ID3v1.0 specificatie tot 30 karakters invullen in het comment veld. Er is echter geen tag voorzien voor de tracknummering. Daarom heeft men in versie 1.1 de comment veldlengte beperkt tot 29 karakters. Het dertigste karakter wordt dan gebruikt om de tracknummer in op te slaan.

De tracknummer komt dus sowieso in het comment veld bij ID3v1.1, maar het is de player die dit moet herkennen en correct weergeven.

Bij versie 2 van de ID3 tag is er wel een apart veld voorzien voor tracknummers.

Je moet EAC dus zelf de 1.1 tag laten genereren, en niet met de command-line knoeien :)