k7s5a vreemd boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 12:52
mijn systeem:

athlon xp 1700+
ecs elitegroup k7s5a (een na nieuwste bios update)
2x maxtor hdd udma66
1x lite-on 12x brander
1x creative brander
300 watt aopen voeding
2x 128mb pc 133

het probleem is het volgende:

voor ik het moederbord in ging bouwen wilde ik het eerst testen dus ik zet het geheugen erin en de cpu en sluit ff de voeding los aan op het mobo. haal de powerswitch achter op de voeding over en tot mijn verbazing begint ie meteen te draaien:? op zich niet erg maar uit kreeg ik hem niet door de 2 pinnetjes van de powerswitch te verbinden.... dus maar de powerswitch op de voeding overgehaald.Dit was voor de bios update!!

ik mijn pc compleet in elkaar gezet met alle apparaten er op aan, win98se en xp stonden al op de schijf en werkte gewoon prima. ik de nieuwste bios update proberen te downloaden lukte niet... was niet beschikbaar dus 1 versie ouder dan maar gepakt... geflashed en weeer rebooten. werkt allemaal prima de cpu werd zelfs goed herkent!! alleen het probleem met het opstarten en afsluiten is ern nog steeds!! heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? :?

ow ja de powerknop ziet ie als een slaapknop!! terwijl hij volgens het mobo en boekje goed is aangesloten!

grtz jopie

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:39
Wat staat er ingesteld in je Windows Schermbeveiliging--->Energiebeheer---->Geavanceerd----->Energieknoppen? En wat zegt de bios daarover?

En wat bedoel je met 2 pinnetjes contact-hebben-laten-maken?

• gekkejopie
bedankt voor je reactie~!

bij de energie knoppen stond:

powerbutton -> turn off
sleep button-> stand by

die laatste heb ik verandert in shut down om te kijken wat ie doet...

de pinnetjes van de powerbutton op mijn moederbord! als je deze kortsluit met bijvoorbeeld een schroevendraaier moet ie aan of uit gaan

grtz jopie

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Power knop moet je 4 sec in drukken om hem uit te zetten. Kan je ook in t bios instellen zodat ie direct uitgaat.

• gekkejopie
I know maar ook al hou ik hem 10 minuten in dan gaat ie nog niet uit.... :(

ik denk dat het moederbord gewoon niet helemaal fris is...

grtz jopie

• gekkejopie
hmm aan het aantal reacties te zien is het toch een probleem wat alleen te verhelpen is door het mobo te vervangen........... of heeft iemand nog suggesties??

grtz jopie

• gekkejopie
PROBLEEM OPGELOST!!!

wat was het nou?

ben terug gegaan naar de winkel waar ik het mobo had gekocht en daar hebben ze mun pc ff nagekeken.... al snel constateerde de medewerker hetzelfde probleem als ik had. zonder enig probleem werd het moederbord omgeruild voor het zelfde type met als extra lan onboard.... toch leuk meegnomen dacht ik zo!! dat moederbordje werd ingebouwd en het werkte meteen!!

Prima service daaro bij Com4 :)
Pagina: 1