Toon posts:

PC reboot zonder reden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb de laatste tijd een heel irritant probleem. Mijn PC wil nog wel eens uit zichzelf rebooten of zelfs helemaal afsluiten.. Ik heb echter geen enkel idee waardoor dit komt, laatst wou ik MOHAA installeren, ik doe het cd'tje erin, autorun, install, cd spint op, pats...daar ging ie weer..

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op zondag 03 maart 2002 14:55 schreef Strofos het volgende:
Hallo

Ik heb de laatste tijd een heel irritant probleem. Mijn PC wil nog wel eens uit zichzelf rebooten of zelfs helemaal afsluiten.. Ik heb echter geen enkel idee waardoor dit komt, laatst wou ik MOHAA installeren, ik doe het cd'tje erin, autorun, install, cd spint op, pats...daar ging ie weer..

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?
Wat voor OS?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 SE

Verwijderd

Kheb dit ook gehad, en heb me laten vertellen dat dit komt door een oververhitte processor...kheb toen mn heatsink ontstofd en een nieuwe ventilater op het ding geplaatst en heb het sindsdien niet meer gehad...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 15:00 schreef coredump het volgende:
Kheb dit ook gehad, en heb me laten vertellen dat dit komt door een oververhitte processor...kheb toen mn heatsink ontstofd en een nieuwe ventilater op het ding geplaatst en heb het sindsdien niet meer gehad...
Mja dit verhaal ken ik , maar gaat helaas niet op voor mijn processor. Hij wordt namelijk maar 38C onder volledige load, dus dat kan niet

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:01

BreeeZe

Devt

M'n pa heeft ook een keer zo'n probleem gehad op zijn pc-tje.
Bij hem kwam het door zijn video kaart, probeer eens om hardware versnelling wat lager te zetten en kijk of hij het dan nog steeds heeft, als dit het oplost moet je met verschillende drivers testen.
Dit zijn altijd van die lekkere problemen :( spontane reboot zonder foutmelding.

Je kan ook nog ff je devices zoals, video,sound weg gooien in je device manager, installeert ie ze opnieuw als je reboot.
succes

• DanceTrend
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Ik heb t ook gehad, was me voeding die kapot was...
Kan vanalles zijn dus :)

Verwijderd

Bij mij was het ook m'n voeding. Je moet je pc eens een tijd laten draaien zonder dat je er wat mee doet. Als ie dan ook soms reboot is denk ik de kans groot dat het aan je voeding ligt.

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Op zondag 03 maart 2002 15:15 schreef tweakkuiken het volgende:
Bij mij was het ook m'n voeding. Je moet je pc eens een tijd laten draaien zonder dat je er wat mee doet. Als ie dan ook soms reboot is denk ik de kans groot dat het aan je voeding ligt.
Ja idd, probeer eens een andere voeding zou ik zeggen.

Twitter | Linkedin

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Of is je proc misschien oc-ed?

Verwijderd

lijkt me eerlijk gezegd de voeding die versleten is
je cd spint op en reboot
niet genoeg power precies...

edit:
k*tkeyboard :(

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ook ik heb het gehad in mijn pc, athlon 1 GHz@1,4 Ghz, winxp msi k7t-turbo, 1 Maxtor 40 Gb en 1 IBM 13,5 Gb.
Leter heb ik die IBM vervangen voor een tweede Maxtor HD en het probleem heeft zich nooit meer voorgedaan.

Die IBM ging daarna in een PII-350 op een Abit BE-6 en daar heeft het probleem zich ook nooit meer in voorgedaan...

Schiet mij maar lek... :?
Ben er gelukkig wel vanaf.

Oerbrood!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook je voeding testen met een utility als Intel Active Monitor... als je een intel mobo hebt *D
Ik kan iig mijn spanning aflezen inclusief pieken / dalen.
En dan zie je vrij snel of je voeding brak is

Verwijderd

Bij mij ging ook af en toe zomaar mijn pc uit. alleen heb ik het toen laten gaan. nadat ik had geformat was het over. het kan aan mij liggen maar bij mij doet ie nu ni vreemd meer.

Verwijderd

Wat dacht je van een gare memorymodule??? Of bad-blocks op je HD, komt niet vaak voor, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn. Even scandisken op volledige schijf, en geheugen door een goede tester heen halen!

Groetjes en succes!
Wouter

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Me server had der ook last van, in 1 keer oplossing gezocht, nieuwe voeding, ander ram (kan het ook zeer goed aan liggen!!!) en andere proc, probleem is weg nu :D

problemen bij jou kunnen ipv overal aan liggen, ram, voeding, mb.... iig iets hardwarematigs

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Ik heb het ook gehad. Bij mij lag het echter niet aan de hardware, maar aan de beveiligingsfout in Morpheus.

Rebuilding knowledge database

• Sphandor
  • Laatst online: 15-08 12:30
Had ik ook, had net een nieuwe comp gekocht. Duurde drie maanden voor ik er achter was dat het aan de voeding lag, kreeg netjes een nieuwe van de winkel. Je moet er gewoon eens een andere comp naast zetten en de voeding daarvan aansluiten op jouw comp. Het kan ook makkelijk ergens anders aan liggen, maar er is een behoorlijke kans dat het de voeding is.

Verwijderd

Maar niemand weet nog wat voor OS hij heeft.
Als het 2000 is dan zal het wel die powermanangment zijn die alle kaarten op 1 IRQ laat draaien :r Tja en het dan raar vinden dat er soms wat fout gaat.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:55
Kijk ook eens je Cd-rom speler na , als je het echt hebt op het moment dat je cd gaat spinnen kan het ook een brakke cd-rom speler zijn . me schoonvader had een philips cdrom speler die brak was, en hij had precies het zelfde probleem .
Pagina: 1