Toon posts:

generic vga driver in mijn compaq server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje
ik wil vanaf afstand mijn server kunnen beheren met vnc,
maar om een connectie tot stand te brengen moet ik een 'echte' vga driver hebben en niet een standaard driver, anders geeft de viewer een foutmelding.

hoe kan ik onder windhoos 2000 pro een andere driver installeren voor mijn onboard vga ???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
gewoon drivertje zoeken en installeren :? :?

Wat is eigenlijk het probleem dan?

Wat voor mainboard heb je? of wat voor chipset?? zoek op de site van die fabrikant drivers op. Of kijk op de chip zelf, download daar drivers.

Of zoek op compaq.com indien het een echte compaq bak is, die hebben er zo drivertjes voor.
Van mijn Compaq servers (Prosignia 200 en Proliant 800) heb ik de drivers ook vanaf de compaq site.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens op je VGA kaartje welke chip erop zit of zoek naar de chip op je moederbord. Dan naar die fabrikant gaan voor drivers. Eventueel nt4 drivers gebruiken als er geen 2000 drivers voor zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een prosignia 500 (p150), weet niet of daar drivers voor zijn maar ik zal eens kijken, thanks voor de tip!

• DJSmiley
mm.. ik zie die hele prosignia 1500 niet op de compaq driversite...

naja, ruk je kast los, en mik hier ff het typenummertje neer. Ik vermoed een ATI ofzo.. mijn compaq's hebben (hadden) beide ATI videokaartjes (PCI)
Zijn ook oude bakkies.. (P-266 en een Dual P-Pro 200)

Inmiddels 1 videokaartje vervangen door een ECHTE ISA videokaart, bak heeft maar 4 PCI sloten... en die zijn veel te weinig. (2x 100Mbit lan, trunked, 1x UDMA (voor de big harddisks) en 1x SCSI) dus tja, dan maar ISA vga.

Maarre, Win2k / P-150?? Moet je wel aardig mem hebben, anders raad ik je toch WinNT 4 aan. Die draai ik ook nog

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 96mb ecc ram doet het prima, en als ie nog nooit gecrasht is, hmm dan hoor je mij niet klagen :)

ennuh het is dus een prosignia 500 in plaats van 1500

Verwijderd

Topicstarter
maar even leuk en aardig.. ik kan mijn driver niet wijzigen voor die interne vga?
kan start of stop device zetten, meer niet... ook niet wijzigen dus..
waar doe ik dat mocht dat wel moeten kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
even de cpq site bekeken, maar geen display drivers voor de prosignia 500 :(

dan maar een isa kaartje denk ik zo?! heb maar 2 pci sloten in die bak zitten en daar zitten netwerkkaarten in.

dus het wordt OF een isa grafische OF een isa netwerkkaart

• DJSmiley
ISA vga kaart kan..

ISA netwerk kan imho beter, kabel ofzo is 10Mbit ZAT

Maarre... onboard video = onboard video, dan kun je ongetwijfeld wel ergens een chippie vinden dat je videochip is...
met iets van ATI, Matrox, S3 ofzo erop...

schroef je kast eens los?
of maak een picje (digicam) van je mammaplank als je 't zelf niet meer snapt?

Verwijderd

Topicstarter
kan in principe geen pci netwerkkaart omwisselen voor een isa, want heb 100 mbit netwerkjes achter mijn server liggen.

16 kleuren werkt op zich prima, maar ik kom er achter dat vnc niet wil werken met de standaard vga kaart.

(voor de duidelijkheid) win2000 ziet het als een intern vga apparaat dat je kan starten of stoppen, maar het wisselen van de driver is niet mogelijk. (wat wel het geval is bij iets nieuwere compaq servers)

plaatje wil ik nog wel even uploaden voor de ongelovigen :)

• DJSmiley
Op zondag 03 maart 2002 18:00 schreef Zipje het volgende:
kan in principe geen pci netwerkkaart omwisselen voor een isa, want heb 100 mbit netwerkjes achter mijn server liggen.
Beide netwerkkaarten hangen op 100Mbit?? (dus geen kabel of adsl op een van de kaarten?
In dat geval moet je idd bij 100Mbit PCI blijven.
16 kleuren werkt op zich prima, maar ik kom er achter dat vnc niet wil werken met de standaard vga kaart.

(voor de duidelijkheid) win2000 ziet het als een intern vga apparaat dat je kan starten of stoppen, maar het wisselen van de driver is niet mogelijk. (wat wel het geval is bij iets nieuwere compaq servers)

plaatje wil ik nog wel even uploaden voor de ongelovigen :)
Ik ben niet ongelovig, ik geloof alleen niet dat je geen videochip hebt, waarvan dan weer drivers te zoeken zijn....

je pc MOET een videochip hebben, of dat nu onboard is, of ISA/PCI/AGP/Whatever...

Daar MOETEN ook drivers voor zijn. of dat voor Win2k er ook is, dat is dan weer een ander verhaal.

Oftwel: Post die foto's maar :)

Dat Intern Apparaat starten en stoppen :? :?
En hoe bedoel je maar het wisselen van de driver is niet mogelijk. (wat wel het geval is bij iets nieuwere compaq servers)" :? :?
Driver wisselen? -> klik-klaar
kaart wisselen? -> uh, gewoon iets erin trappen?

• Neelon
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

425 HTTP Error
Unable to connect with remote host

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Laat maar, deze driver is dus niet van toepassing...

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Hmmm, misschien toch niet...

Graphics
Compaq ProSignia 500 5/150
Integrated Video Graphics System 1024 x 768

Staat dus niks over een merk chip whatsoever.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Als je de s/n van die compaq nog hebt kun je wel even kijken wat er allemaal inzit:

http://www3.compaq.com/support/parts/index.asp?countrycode=&catid=750&famid=40&prodid=43|ProSignia+500

---

BTW, die ProSignia 500 is met gemak te vinden op de site van Compaq. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
YOUR SYSTEM HARDWARE

HARDWARE LOOKUP RESULTS

We are sorry, but we do not have information available for the serial number you provided.

LOOK UP YOUR SYSTEM HARDWARE
The As-Sold Configuration utility looks up the individual hardware items in your PC when it was shipped from Compaq. This utility works only on Compaq PCs.

Enter the product's serial number and click Go, or click Autodetect to have your serial number detected for you.

Enter a Serial Number:
(Compaq PC serial numbers are exactly 12 characters.)

8649HUH10125

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Staat er geen driver op de SmartStart CD van die Compaq?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

En er is niks van een grafische chip te vinden op het moederbord?

• DJSmiley
Op maandag 04 maart 2002 00:10 schreef Neelon het volgende:
En er is niks van een grafische chip te vinden op het moederbord?
zover heb ik m nog niet gekregen :)

dat probeer ik dus ook al los te krijgen, dat zoekt een stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
er is 1 cirrus logic chipje te vinden op het mainboard, de rest is van andere geintegreerde apparatuur

het serial nummer van mijn compaq server is niet terug te vinden in de compaq database. autodetect via de website werkt ook niet. (bij een nieuwere compaq laptop werkt het allemaal wel.)

.. .maar nu de vraag.. waar kan ik de display driver aanpassen naar cirrus logic in windhoos 2000? :? zie ook plaatje eerder in deze thread.. update driver is niet klikbaar.

kleine opmerkiing : in mijn hardware device manager staat niet eens een kopje display |:( zie ook http://212.204.132.253:85/devmgr.jpg

• DJSmiley
die cirrus is dus je videokaart...

wat voor typenr staat daar op??

Opzoeken, schrijven.. dan naar de page van cirrus gaan (gokken, cirrus.com ofzo, googlen, of driverguide.com-men)

daar de drivers zoeken voor die vga kaart,
downloaden, (drivers voor win2k, of als ze er niet zijn, winnt proberen)

en dan installeren :)

En hoe?? uh.. zoals je altijd een videokaart installeerd?? eigenschappen buroblad, instellingen, ach fuck that, dat weet iedereen wel. (anders hoor je niet @ got)

oh, enne, je webserver doettut niet van buitenaf...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 01:28 schreef DJSmiley het volgende:
die cirrus is dus je videokaart...

wat voor typenr staat daar op??

Opzoeken, schrijven.. dan naar de page van cirrus gaan (gokken, cirrus.com ofzo, googlen, of driverguide.com-men)

daar de drivers zoeken voor die vga kaart,
downloaden, (drivers voor win2k, of als ze er niet zijn, winnt proberen)

en dan installeren :)

En hoe?? uh.. zoals je altijd een videokaart installeerd?? eigenschappen buroblad, instellingen, ach fuck that, dat weet iedereen wel. (anders hoor je niet @ got)

oh, enne, je webserver doettut niet van buitenaf...
hmm mijn webserver staat even uit blijkbaar, zal het fixn als ik weer thuis ben.

het typenummer van die cirrus chip zal ik voor je opzoeken.

maar even zomaar iets...
een display driver is alleen te veranderen ALS er een driver IS!
DISPLAY DRIVER lijkt mij niet te veranderen ALS ER NIET EENS een VGA ADAPTER of kopje DISPLAY in je APPARAATBEHEER staat!?

in buroblad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, adapter KAN JE NIET DE DRIVER VERANDEREN, het device heet VgaSafe en kan ALLEEN gestart of gestopt worden, optie update driver is GRIJS oftewel NIET aanklikbaar met de muis.

ik weet echt wel waar ik mee bezig ben :) anders zou ik wel een of andere faq (spreek uit fuck) lezen

Verwijderd

Topicstarter
okeee...

mijn webserver is weer online als het goed is.
verder nogmaals in mijn kast gedoken, en heb wat details van het chipje

er staat op van boven naar beneden

CIRRUS LOGIC
CL-GD5424-80QC-C
62533-276CR
9642 C
TAIWAN-D

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wow, lekker oud Cirrus Logic kreng - die heb ik ook ooit gehad :) Enfin, je zult zelf al wat gegoogelt hebben met dat typenummer (GD5424 is de chipset). Ik heb kort gekeken en wat gezien voor NT 3.51, nog niets voor Win2K.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cirrus Logic maakt volgens mij al jaren geen videochippies meer. Waarschijnlijk bestaan er ook helemaal geen Win2000 drivers voor en is dat ook de reden dat Win2000 dat ding niet herkent.

Waarom gebruik je trouwens Win2000 PRO? Als je Win2000 Server gebruikt, kun je die machine gewoon via Terminal Server beheren.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 23:10 schreef /downtime/ het volgende:
Waarom gebruik je trouwens Win2000 PRO? Als je Win2000 Server gebruikt, kun je die machine gewoon via Terminal Server beheren.
hmm ik gebruik 2000 pro omdat ik nu eenmaal geen advanced server versie heb :)

• DJSmiley
Manufacturer:
Cirrus Logic

Device Type:
Video Adapters

Model:
gd5424 sis6205

File Name:
sis.exe

Size:
382504 bytes

Windows NT

Comments:
This was a bitch to find for NT4 so i have saved u the hassle. Works on AST computers, maybe others too.
http://www2.driverguide.com/files/uploads7/1272/sis.exe

login/pass: drivers / all

btw.. mijn antieke Trident ISA videokaartje werkt prima onder WinNT 4, op de 3.51 drivertjes.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
ah wat zie ik hierboven? sis chipje? dit vond ik op de sis site:

http://driver3.sis.com/graphic/gpu/6205/

Verwijderd

Topicstarter
bovenstaande mocht niet baten :'(
ik kreeg totaal niks aan de praat onder mijn windhoos 2000..
ach jaa... 16 kleurtjes voor een server maakt me in principe ook vrij weinig uit.
heb een alternatiefje voor vnc waardoor ik wel met 16 kleurtjes op afstand mijn server kan beheren.
en tja... een prosignia 500 blijft een vreemd oud beestje dat superstabiel is, maar geen vreemde videodriver wil toelaten voor de ingebouwde 16kleuren vga chips
Pagina: 1