ADSL-Tweak, maar nu?

Pagina: 1
Acties:

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:46

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Hey M8s,

Ik heb mijn ADSL-modem (de ISDN-versie) getweaked zoals vele van jullie aanbevelen. Dit is allemaal gelukt. Mooi zou je zeggen.
Alleen kan ik niet het net op (zit nu met 56K :'( ). Ik heb MX Stream via XS4ALL en ik heb alles 3x gecontroleerd en ik moet constateren dat alles goed is ingesteld, alleen werkt het dus niet!
Mijn modem zit in de uplink van de hub en mijn eerste PC1 in poort 1 op IP 10.0.0.150. Ik heb verder alles ingesteld als op de site wordt verteld, maar toch werkt het niet! Klopt het dat de DNS van XS4ALL 194.109.6.66 en het 2e DNS 194.109.9.99 is?

IK heb alle dial-up's uitgezet.

Wat is er mis??? Ik kan met geen van alle PC's op het net!
PLZ, HLP!!! :*

zAo

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Modem ed is wel te bereiken/pingen?

Verwijderd

stel in bij je modem: always on...
...en dan connect!

dan komt ie online op het net als het goed is.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Ok, teneerste bedankt :D

Ik heb mijn modem op 'always on' staan (ook naar OFF geswitched en weer naar on), maar dat werkt niet; ik krijg nog steeds geen ene pagina geopend, ook op geen van alle PC's (2 met XP Prof en 1 met 2000).

Of ik mijn modem kan pingen? Ja, dit werkt gewoon; ik krijg antwoord en dat ziet er allemaal normaal uit.

Ik snap er echt niets van, want alles staat juist ingesteld, maar het werkt niet. :'(

Ik vraag me eigenlijk af of de DNS van XS4ALL wel goed is, meer zou ik niet kunnen bedenken, jullie? I NEED THE NET! 8-)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:54
DNS is volgens mij wel goed ;)
Pingen naar ns.xs4all.nl [194.109.6.66]
Pingen naar ns2.xs4all.nl [194.109.9.99]

• _Menno_
  • Laatst online: 13-07 22:45
De DNS servers staan goed. (zie XS4ALL )

Maar je moet niet alleen in je modem de DNS server hebben staan. Ook in windows moet je de IP-adressen van de DNS servers opgeven (doe dit bij TCP/IP instellingen) verder moet je ook nog evendefeault gateway op 10.0.0.138 zetten. Dan zou alles toch echt meoten werken.

Geeft je modem trouwens wel aan dat de verbinding "up" is? of zegt hij trying?

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
OK mensen, heel erg sorry, maar ik had dus mijn password ingevoerd in de uppercase.....:+:o:+

Druf mijn naam er nieteens onder te zetten..........;)

[Hoe del je zon thread??]

• Klovan
  • Laatst online: 15:54
Op zondag 03 maart 2002 22:05 schreef zAo het volgende:
OK mensen, heel erg sorry, maar ik had dus mijn password ingevoerd in de uppercase.....:+:o:+

Druf mijn naam er nieteens onder te zetten..........;)

[Hoe del je zon thread??]
You should be a shame, ip-ban op ze minst >:)

om te dellen, plaats een topic in LA, maar ik denk dat dit topic dan nog meer opvalt ;)
Pagina: 1