Toon posts:

verkeerde ip`s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met op een 486 freesco te laten draaien maar dat werkt nu allemaal perfect staan geen errors bij het opstarten alleen nu komt het probleem op de clients krijgen ze hele vreemde ip nummers bv 169.254.170.143 terwijl ik op freesco heb ingesteld dat ie een ip aderes tussen de 192.168.0.100-192.168.0.200 moet krijgen en als submask moet ie 255.255.255.0 krijgen maar hij krijgt 255.255.0.0 kan dit komen door dat ik geen hub gebruik maar een switch

alvast bedankt

Verwijderd

Komt niet door die switch. Een switch is bijna hetzelfde als een hub alleen wat minder botsingen.

Probeer handmatig de ip's in te stellen van de clients als je dit nog niet gedaan hebt..

verder weetik het oook niet

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zondag 03 maart 2002 14:42 schreef Frozen Peanut het volgende:
Komt niet door die switch. Een switch is bijna hetzelfde als een hub alleen wat minder botsingen.

Probeer handmatig de ip's in te stellen van de clients als je dit nog niet gedaan hebt..

maar als het daar niet door komt dan weet ik het ook niet hoe kan ik dat dan handmatig instellen terwijl freesco de ip aderesen uitdeeld

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

BreeeZe

Devt

Wat voor os draaien die clients?
Win2000 en Xp geven zichzelf altijd 169... adressen als ze geen adres van de dhcp server krijgen.
Dus als je clients 2000 of xp draaien moet je maar eens ipconfig/release en dan ipconfig/renew doen in een cmd-tje
Dan krijg je waarschijnlijk een error in de trant van "dhcp server could not be contacted"

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zondag 03 maart 2002 14:42 schreef Frozen Peanut het volgende:

maar als het daar niet door komt dan weet ik het ook niet hoe kan ik dat dan handmatig instellen terwijl freesco de ip aderesen uitdeeld

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

169.254.x.x addressen geven aan dat de client geen dhcp server kunnen vinden.

misschien je dhcp server niet enabled of zo?

of heb je het ip adres van de dhcp server wel goed staan?
dat de adressen die uitgedeeld worden, in de zelfde range als het ip adres van de interface zitten?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 14:47 schreef Dirk-Jan het volgende:
169.254.x.x addressen geven aan dat de client geen dhcp server kunnen vinden.

misschien je dhcp server niet enabled of zo?

ik heb al door dat ik nog maar even moet gaan stoeien met dit maar als het goed is moet ie wel een dhcp aderes krijgen ik heb het aangevinkt en ik draai op 1 com win 98 en op de andere 2000

Verwijderd

Topicstarter
nou ik weet het ff niet meer ik heb freesco echt perfect draaie denk ik maar wat moet ik precies instellen op me clients ben al zo`n beetje alles aan het proberen geweest maar ik krijg het niet aan de praat weet iemand misschien wat ik allenaal moet invullen?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand

Verwijderd

Je DHCP werkt gewoon niet. Hoe dat kan weet ik niet, geen ervaring met FreeSCO.

Stel het eens handmatig in, dit kun je gewoon op de clients doen..

de 1e machine geef je IP 192.168.0.2, de 2e 192.168.0.3, enz. Als default gateway geef je het IP van de FreeSCO machine op (waarsch. 192.168.0.1). Als subnet mask 255.255.255.0.

Verwijderd

Topicstarter
zal het eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
heeft toevallig niemand het zelfde probleem gehad met freesco dat je dhcp niet werkt terwijl ie het wel zou moeten doen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hoeft echt niet zoveel te kicken hoor!
Zoek anders ff met de search of jeiets over die DHCP kunt vinden ofzo.
Nog 1 keer kicken en hij gaat dicht :(

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
nou sorry noem het niet kicke hoor maar heb de hele search al gehad in de tussentijd en daar staat niks bruikbaars tussen

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15

pistole

Frutter

misschien moet je
-eens kijken of je dhcp daemon wel draait
-kijken of udp port 67 open staat (potentiele clients proberen een dhcp server op die poort te bereiken

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Zoals gezegd kan ik je met freesco niet verder helpen, wel kan ik je vertellen dat ik bij deja (www.deja.com) een enorme berg hits kreeg op FreeSCO DHCP

Verwijderd

Topicstarter
kijk nu moet het lukken bedankt allemaal

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07
geef een switch niet zelf ips weg, dit dacht ik tenminste hoor.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:22 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
geef een switch niet zelf ips weg, dit dacht ik tenminste hoor.
dat dacht je verkeerd...
maar idd je dhcp server werkt niet... (of kan niet bereikt worden door de clients)
Pagina: 1