Toon posts:

Per Pixel Lightning Demo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik weet niet helemaal onder welke catagorie het valt, maar gisteren kwam ik via de developer afdeling van nVIDIA aan een interactieve demo die Realtime per pixel lightningdemonstreert. Deze demo is speciaal ontwikkeld voor kaarten die Transform and Lightning ondersteunen, en vertoont een aantal fraaie dingen die met per pixel lightning kunnen worden bereikt.

Mijn vraag luid nu: Met alle "disco verlichting", spectacular lightning, bumbmaps etc. etc. aan behaal ik op mijn Geforce2 GTS behaal ik maar 12 frames per seconde, zou dit een reële vergelijking zijn met aankomende next generation (doom, kreed etc.)games die per pixel lighting gaan ondersteunen?

Link: http://www.ronfrazier.net/apparition/index.asp?appmain=research/advanced_per_pixel_lighting.html
Applying Depth Mapped Shadows to Point Lights
While the normal depth mapped shadow technique is quite useful, it has one inherent limitation in applying it to point lights and other 360° lights. The problem is that the depth mapping is designed to work within the confines of a frustum. In order to shadow a point light you need to combine six 90° frustums and project 6 depth maps out over the scene. Examining this in detail, we can see we need to render 6 textures to build the depth maps, and then we need to project all 6 of these depth maps out over the scene. This means we would need 12 rendering passes per point light. Now, by careful scene management, we may be able to determine that if no objects move within one or more of the frustums, and the light itself does not move either, then those frustums can be preserved from frame to frame. In the ideal case (where nothing in the scene moves) we can eliminate all 6 of the passes required to build the depth map. Additionally, if we accepting some inaccuracy then we can decide to only rebuild the cube map every other frame (or even less often). However, projecting the depth map still requires 6 passes per frame per light. In addition, these 6 passes are only for 8 bit precision. Rendering the depth map in 16 bit resolution requires 3 rendering passes per frustum, for a total of 18 passes per frame per light. This is definitely not desirable
Download: http://www.ronfrazier.net/apparition/downloads/advanced_per_pixel_lighting.zip

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die hier antwoord op kan geven???? ;(

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

de spellen zullen mischien andere engines hebben.

bij mij zat ie tussen de 20 en 30 fps, dus jouw 12 zal wel normaal zijn bij g2's

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 09:46

westergas

rikkie_pc

Vaag. Met alles aan heb ik op me xp1800 en Ti500 maar 8 frames p/s. Ik zal wel iets fout doen ofzo...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

Topicstarter
anyways, best wel leuke demo d8 ik zo, leuke bumbmap effecten enzo

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

+ - 16 fps met m'n GF2MX400

Verwijderd

Topicstarter
ja, met 1 licht zeker, niet met alle verlichting aan

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Met 1 lichttype (maakt dus niet uit welke) haal ik zo'n 13 fps
Allemaal aan haal ik zo'n 3,5 fps

Is trouwens met alles op zijn hoogst

Systeem is een AMD Athlon XP 1700+ met een Geforce1 DDR, vind ik niet eens zo slecht :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Een overvloed aan lighting effecten zegt natuurlijk niets over hoe nieuwe games gaan lopen, voorlopig worden in games echt nog niet zoveel lichtbronnen tegelijk gebruikt.

Ow en het is Lighting, geen Lightning ;) ...

PC Specs

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Met schaduwen 5 fps met alles aan, zonder 20 :) .

Steam

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
werkt blijkbaar niet op mn radeon :P

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Kzal het maar niet proberen met mijn Viper2 :o

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Op zondag 03 maart 2002 18:32 schreef ND het volgende:
Kzal het maar niet proberen met mijn Viper2 :o
het werkt eigenlijk niet omdat het geen nvidia chipset heeft

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Je kunt het best proberen maar het zal niet eens lopen ... zelfs mijn Radeon 8500 draait het niet (zal wel weer NVIDIA only zijn).

PC Specs

• ND863

ND863

Op zondag 03 maart 2002 18:34 schreef corpseflayer het volgende:

[..]

het werkt eigenlijk niet omdat het geen nvidia chipset heeft
Hoor ik hier mensen die een hoop hebben voor een Viper2? :? Dat ding kan niet eens normaal beeld geven zonder corruptie, laat staan Lighting. Wannegekszeg! Als ik die Test probeer flipt die Viper2 helemaal! pffff Die drivers (wattuh? die dingen die niet meer gemaakt worden..) zijn ook zo brak) Viper2 met Lighting is langzamer als zonder. V_a_a_g.

Ennuh een G2 is 10000x zo snel als een Viper2, en ik lees dat je met een G2 een FPS haalt van 12. Bedenk zelf maar hoeveel het is met een Viper2 van me >:) (Zelfs de sint leeft nog langer)

edit:

verkeerde gequote :o

[edit2]
ik wil pics zien
[/edit2]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op zondag 03 maart 2002 18:40 schreef ND het volgende:

[..]

Hoor ik hier mensen die een hoop hebben voor een Viper2? :? Dat ding kan niet eens normaal beeld geven zonder corruptie, laat staan Lighting. Wannegekszeg! Als ik die Test probeer flipt die Viper2 helemaal! pffff Die drivers (wattuh? die dingen die niet meer gemaakt worden..) zijn ook zo brak) Viper2 met Lighting is langzamer als zonder. V_a_a_g.

Ennuh een G2 is 10000x zo snel als een Viper2, en ik lees dat je met een G2 een FPS haalt van 12. Bedenk zelf maar hoeveel het is met een Viper2 van me >:) (Zelfs de sint leeft nog langer)

edit:

verkeerde gequote :o

[edit2]
ik wil pics zien
[/edit2]
geen grote mond over dingen waar je nix vanaf weet, de viper2 is/was de eerste kaart met TnL, heeft een fillrate van 633 (mijnes overgeklokt toen 800 megatextels/pixels) en is kwa hardware sneller dan een gf1ddr/gewoon, en was daarbij ook nog eens een maand of wat eerder uit,

dus!

je mag blij wezen met je viper2 en nooooit wegdoen, dat ding word een collectors item over 20jaar! ik heb er hier ook 1 liggen, helaas wel kapot, maar hij gaat ooit in een mooi lijst!

maar goed, "waarom is de viper2 dan zo traag", wil je nu weten, nou, dat is allemaal te danken aan die nep-programmeurs bij S3 die geen fatsoenlijke drivers voor dat ding gemaakt hebben!

nog 1 ding, de Viper2 was speciaal gemaakt voor UT / Q3, waar die ook nog eens sneller in is dan GF1 :) en had S3TC onboard, en iedereen weet dat UT in S3 Metal er ongeloofelijk mooi uitziet! dat was ook speciaal voor viper2 bezitters, (Totdat loki natuurlijk s3 metal/s3tc ook enablede voor nvidia based kaartjes)

Q3 draaide die ook snel...

capischh? comprende?

• ND863

ND863

Op zondag 03 maart 2002 18:56 schreef Mister_X het volgende:

[..]

geen grote mond over dingen waar je nix vanaf weet, de viper2 is/was de eerste kaart met TnL, heeft een fillrate van 633 (mijnes overgeklokt toen 800 megatextels/pixels) en is kwa hardware sneller dan een gf1ddr/gewoon, en was daarbij ook nog eens een maand of wat eerder uit,

dus!

je mag blij wezen met je viper2 en nooooit wegdoen, dat ding word een collectors item over 20jaar! ik heb er hier ook 1 liggen, helaas wel kapot, maar hij gaat ooit in een mooi lijst!

maar goed, "waarom is de viper2 dan zo traag", wil je nu weten, nou, dat is allemaal te danken aan die nep-programmeurs bij S3 die geen fatsoenlijke drivers voor dat ding gemaakt hebben!

nog 1 ding, de Viper2 was speciaal gemaakt voor UT / Q3, waar die ook nog eens sneller in is dan GF1 :) en had S3TC onboard, en iedereen weet dat UT in S3 Metal er ongeloofelijk mooi uitziet! dat was ook speciaal voor viper2 bezitters, (Totdat loki natuurlijk s3 metal/s3tc ook enablede voor nvidia based kaartjes)

Q3 draaide die ook snel...

capischh? comprende?
Hoezo weet ik daar niets van? :?

En BTW er staat ook in mijn reply dat het door de brakke drivers komt. En ik weet dat de Viper2 (hardwarematig gezien) sneller is dan eeen G1.

Over 20 jaar is dit ding antiek? Over 20 jaar krijg jij de mijne + nog eens 10 Euro d'rbij. :)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 14:38

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

33 fps hier

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

Topicstarter
Kun je eigenlijk ook andere modellen importeren >:)

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand dit? of je ook gewoon 3d max modellen kunt importeren in deze demo? zou wel errug 8-) zijn

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat vind ik dan zo lame dat het alleen met hun NVidia kaartjes werkt. :(

Dat is een reden dat ik nu geen NVidia kaart gekocht heb.. zo proberen te doen dat hun de enige zijn op videokaartengebied. :r

b-a-h

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, je moet een kaart hebben die met NV registers overweg kan, maar de source is bijgeleverd voor de programeurs onder ons. >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 16:44 schreef h2o-freak het volgende:
Klopt, je moet een kaart hebben die met NV registers overweg kan, maar de source is bijgeleverd voor de programeurs onder ons. >:)
OKe, wie wil het proggen zodat het ook met een Ati Radeon 7500 te doen is? ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
OKe, wie wil het proggen zodat het ook met een Ati Radeon 7500 te doen is?
Sorry, maar ik vermoed dat je wat dat aan gaat op het in spielerij op de verkeerde plaatsbent :D
Pagina: 1