Buitenaards toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Iemand heeft voor mij een oude 486 meegebracht. Daarbij zat ook een toetenbord. De computer zelf had een PS/2 aansluiting, maar het toetsenbord heeft een hele vage aansluiting, zonder snoer.

De aansluiting lijkt op een UTP (ook met 6 contacten), maar dan breder. Het toetsenbord is behoorlijk groot en weegt heel zwaar (voor een toetsenbord). Ik kan hetniet openschroeven omdat hij dicht zit met hele kleine bouten.

Op de achterkant zit een sticker met daarop:
1391511 55-4149397 20-08-1989
Manufactured in United Kindom
(C) Copyright IBM Corporation
Built Tested Inspected ++
265 596 473 473
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0822.JPG
De aansluiting

Meer foto's:
http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0821.JPG
http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0822.JPG
http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0823.JPG

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lijkt me een toetsenbord voor een ouwe terminal oid ?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Inderdaad heel vaag. Wel lachuh, maar nu nog een snoer.
Blijkbaar gebruiken die aliens dezelfde toetsen en tekens als wij. Hebben ze zeker afgekeken!

??? UTP heeft toch 8 draden ???

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

ik heb ook nog zo'n toetsenbord liggen dat was zeker van zo'n speciale ibm zat een speciale ps/2 muispoort op en een speciale ps/2 poort voor een toetsenbord

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
En wat is nu je vraag ?

-

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dit soort aansluitingen zie je wel vaker.
Fujitsu gebruikt ook deze aansluitingen voor de toetsenborden. :)
Altijd al gedacht dat Fujitsu buitenaards was. :o

Stuur eens een email naar IBM, zij kunnen jou exact uitleggen wat voor kabel jij nodig hebt, en mat een beetje geluk kunnen zij hem leveren ook. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 14:18 schreef T-1o0o het volgende:
ik heb ook nog zo'n toetsenbord liggen dat was zeker van zo'n speciale ibm zat een speciale ps/2 muispoort op en een speciale ps/2 poort voor een toetsenbord
Hier doet ie het met een gewone ps2 aansluiting. :)

Verwijderd

Het komt inderdaad door die IBM aansluiting. Kijk of je dat snoer kan vinden en verkoop het anders aan een of andere looser die er nix van weet.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

Theuno

Da Devil Crew

Hiervoor heeft ibm kabels van toetsenbord naar ps/2 aansluiting.
Hier in Eindhoven lagen ze eerst altijd bij de IVK, en hadden ze er genoeg (toetsenborden, en kabels). Kweet niet hoe het daar nu mee zit. Het is verders niet echt iets bijzonders...

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Of zoek de volgorde van de kabeladers en soldeer zelf ff een kabeltje... :/

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Wellicht is 't een optie om gewoon een nieuwe te kopen? Een toetsenbord kost bijna niets, dus waarschijnlijk is een nieuwe goedkoper en beter.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op zondag 03 maart 2002 14:30 schreef qltel het volgende:
Wellicht is 't een optie om gewoon een nieuwe te kopen? Een toetsenbord kost bijna niets, dus waarschijnlijk is een nieuwe goedkoper en beter.
Helaas zijn er bijna geen toetsenborden tegenwoordig van die kwaliteit. Een nieuw IBM keyboard kost ongeveer 200 EUR.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 03 maart 2002 14:41 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Helaas zijn er bijna geen toetsenborden tegenwoordig van die kwaliteit. Een nieuw IBM keyboard kost ongeveer 200 EUR.
Das interessant, bij ons op de zaak liggen er ook nog een paar geloof ik :)

Verwijderd

wat is dat gat aan de onderkant?
cooler :?

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

zo`n keyboard gebruik ik ook, idd soort utp ding achter op keyboard, en kabel met ps2 in me pc..

reuze handig, omdat je nu de kabel eraf kan halen :D

sterker nog, ik heb PRECIES datzelfde keyboard, hastikke goed ding

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 18:01 schreef xMvZx het volgende:
zo`n keyboard gebruik ik ook, idd soort utp ding achter op keyboard, en kabel met ps2 in me pc..

reuze handig, omdat je nu de kabel eraf kan halen :D

sterker nog, ik heb PRECIES datzelfde keyboard, hastikke goed ding
:) This explains a lot :). Zoiets had ik trouwens wel verwacht, ik heb ook nog een oud Olivetti toetsenbord hier liggen die ook een aansluiting heeft die lijkt op een Telefoon-kabel, maar er gaat gewoon een kabel in die aan de andere kant uitkomt op PS/2, een verbindingskabeltje dus, net als hier :).

• unfor
  • Laatst online: 23-05 18:21
yay ik wil ook weer een keyboard zonder windhoos toetsen. :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

Yucko

One clown to rule them all !

Boys, dat is nu HET toetsenbord dat je moet hebben.

Tikt echt lekker, en niet kapot te krijgen. Je slaat er iemand de hersens mee in zonder dat het ding een scheurtje oploopt.

Zijn zeer geliefde dingen, en raad eens ....

ik heb er hier nog een stuk op 7 liggen >:) Allemaal door pa van het werk meegebracht. (Ik moet ze nog eens schoonmaken aangezien ze daar nogal stevig rookte :P)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 03 maart 2002 18:54 schreef JaJoah het volgende:

Tikt echt lekker, en niet kapot te krijgen. Je slaat er iemand de hersens mee in zonder dat het ding een scheurtje oploopt.

ik heb er hier nog een stuk op 7 liggen >:) Allemaal door pa van het werk meegebracht. (Ik moet ze nog eens schoonmaken aangezien ze daar nogal stevig rookte :P)
Inderdaad, ken uw klassiekers !!!

Dit is hét originele IBM keyboard- waaraan je kunt zien dat het een professioneel typemachine bedrijf was lang voordat ze computers gingen doen.

Specifieker nog lijkt dit op de modellen die ze 2e helft van de jaren '80 maakten toen de eerste PS/2 modellen op de markt kwamen met hun nieuwe aansluiting, maar de meeste oudere PCs nog de DIN aansluiting hadden. Zo hoefden ze maar 1 toetsenbord te maken en er gewoon de ene of de andere stekker in te steken.

* dion_b heeft hier 2 liggen, waarvan eentje nog met de oorspronkelijke IBM PS/2 model 70 m. 386DX-16 :9~

Oslik blyat! Oslik!

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
[beetje offtopic]Ik had heel lang geleden een pc die had standaard een draadloos infrarood toetsenbord, en dat op een xt(dat was het geloof ik), best wel vet[/beetje offtopic]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Op zondag 03 maart 2002 18:54 schreef JaJoah het volgende:

Idd ik had hem op m'n 386 vroeger.
Damn dat is echt een fijn ding.
Beter dan dat licht gewichte plastic dat je nu krijgt :(

Helaas heb ik hem niet meer... Zou hem haast zo op m'n nieuwe pc willen aansluiten :9

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• bloasfist
  • Laatst online: 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Op zondag 03 maart 2002 18:27 schreef Un4GiveN het volgende:
yay ik wil ook weer een keyboard zonder windhoos toetsen. :)
Ben ik blij dat ik nog steeds m'n toetsenbord van onze amstrad schneider heb, die ook aardig zwaar en lomp is. En GEEN windhoostoetsen!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

Yucko

One clown to rule them all !

Op maandag 04 maart 2002 03:09 schreef Red Baron het volgende:

[..]

Helaas heb ik hem niet meer... Zou hem haast zo op m'n nieuwe pc willen aansluiten :9
Nou, check je email dan maar eens :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 14:20 schreef bazs2000 het volgende:
Dit soort aansluitingen zie je wel vaker.
Fujitsu gebruikt ook deze aansluitingen voor de toetsenborden. :)
Altijd al gedacht dat Fujitsu buitenaards was. :o
[..]
kewl ik heb een alien-toetsenbord :9

dat snoer heb ik nimiddels verlengd naar 4 meter *D

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54

Zoefff

❤ 

Bij ons op school hebben we ook allemaal van dat soort toetsenborden, kabeltje met aan de 1ne kant een ps2 stekker, en aan de andere kant zo'n 6-dradig "utp" kabeltje. Zijn nieuwe compu's btw, dus zo'n kabel kan je vast nog wel ergens krijgen...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Op maandag 04 maart 2002 08:41 schreef JaJoah het volgende:

[..]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Verwijderd

'k heb nog zo'n kabeltje liggen.
Stuur maar effe een mailtje met je adres, stuur ik 'm wel op als je belangstelling hebt.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
IBM 3151 terminals hebben idd. zulke toetsenborden. Zo buitenaards is het dus niet :)

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zondag 03 maart 2002 14:13 schreef Johnny64 het volgende:
Iemand heeft voor mij een oude 486 meegebracht. Daarbij zat ook een toetenbord. De computer zelf had een PS/2 aansluiting, maar het toetsenbord heeft een hele vage aansluiting, zonder snoer.

De aansluiting lijkt op een UTP (ook met 6 contacten), maar dan breder. Het toetsenbord is behoorlijk groot en weegt heel zwaar (voor een toetsenbord). Ik kan hetniet openschroeven omdat hij dicht zit met hele kleine bouten.

Op de achterkant zit een sticker met daarop:
[..]

[afbeelding]
De aansluiting

Meer foto's:
http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0821.JPG
http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0822.JPG
http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0823.JPG
is niets bijzonders aan hebben we er hier ook nog een stuk of 20 van liggen is gewoon een oude IBM aansluiting

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 14:41 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Heb er pas nog 10 meegekregen. Nog nieuw in doos en nooit uitgepakt geweest. Waren geleverd in de verkeerde kleur en terugsturen was te duur. En ja, dat waren IBM's. Dusseh, dat van die 200 Euro per stuk geloof ik niet.
Pagina: 1