internet sharing onder mandrake

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
we zijn bezig met internet te delen via een linux mandrake server nu heeft mandrake 8.1 van zichzelf niet een goede kernel hiervoor en dara hebben ze wat opgevonden

MCC internet connection wizzard

wij leuk CD-1 erin om te instaleren hij instaleerd alles en vervolgens vraagt hij om CD-2 en wij willen die erin in doen maar linux locked de CDROM en wij kunenn dus niet CD-2 erin doen dus CONTROL Z (abbort) en we unmounten de cd en nu stoippen we CD-2 erin want van CD-1 zegt hij dat hij alles heeft geinstaleerd dus CD-2 eri en instaleren maar dit duurt errug lang

wij het weer afgesloten en restart en weer het zelfde procces maar nu zegt hij bij cd-2 everything already installed maar de f****** DHCP etc werkt allemaal nog niet dus blijkbaar heeft hij het dus niet goed geinstaleerd

:? help :?

:)

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die "MCC internet connection wizzard" zegt me niets. Maar je gebruikt een redelijk recente Mandrake, die naar ik veronderstel wel iptables ondersteuning heeft. Waarom gebruik je dan iptables niet? Iptables is een zeer flexibele en krachtige routing/masquering tool voor Linux.

Ik heb bijna een jaar geleden eens een korte handleiding geschreven hier op GoT om internet sharing tot stand te brengen met iptables:

Klik hier voor de desbetreffende thread.

Verwijderd

Die Wizard zegt me ook niets... Is dat dezelfde wizard als die bij het Mandrake Controlpanel staat (onder inet sharing?) Beetje vaag dan, want daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.. Maar het enige wat ie volgens mij gaat installen is DHCP en IpTables... dus doe dat dan even zelf, en vervolgens gaat ie alleen configgen..

Verwijderd

Mandrake komt standaart met een firewall Bastille..
Deze kun je gewoon via de console configgen heel simpel de config staat in /etc/Bastille/bastille-firewall.cfg

Hierin kan je ook Internet sharing aangeven alleen moet je dan wel bij de clients ip gateway en dns handmatig erin zettten. Dit alles werk overigens met iptables ..

Als je ipchains wilt pak dan mandrake met kernel 2.2.* de 2.4.* kernel werkt met iptables

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Op zondag 03 maart 2002 14:08 schreef teraflop het volgende:
we zijn bezig met internet te delen via een linux mandrake server nu heeft mandrake 8.1 van zichzelf niet een goede kernel hiervoor ...

<KNIP>
Eeeuhm, w'rom ben je nu met Mandrake 8.1 Server bezig :? (overkill als ie alleen maar internet gaat delen). Ze hebben ook een speciale versie hebben, nl :

MandrakeSecurity SNF (Single Network Firewall 7.2).

Op de site staat hetvolgende:
Single Network Firewall 7.2 is an innovative OpenSource FireWall and Router designed to protect a network against intrusions and to provide Internet access to all computers on a local network. This comprehensive firewall solution also includes a proxy server that caches data to speed up web requests and maximize your bandwidth.
Zie ook HIER voor een wat uitgebreidere beschrijving van de features (daar staan ook onderstaande screenshots).

Klik voor de fullscreen versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.mandrakesoft.com/images/screenshots/snf1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrakesoft.com/images/screenshots/snf6.png
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrakesoft.com/images/screenshots/snf3.png

Special voor internet delen, inclusief firewall e.d. Alles via browser in te stellen. Wat wil je nog meer ?

Kijk HIER voor de download pagina met alle mirrors waar het te vinden is.

(+2 behulpzaam :P)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay