Hallo, hoe zou ik dit lcd schermpje kunnen aansturen. Voor alle duidelijkheid heb ik even de info van de chip opgezocht SED1280F LINK=> http://www.apollodisplays.com/pdf/SED1230.pdf wie zou me kunnen helpen? (het is de 1280) staat onderaan de datasheet.
Verwijderd
Als je de datasheet hebt, heb je alles wat je moet weten.
Je hebt 2 signalen, SID en SLK. Dit zijn resp. een seriele data input en bijbehorende klokpuls. Die sluit je aan op de computer (incl. GND natuurlijk), en dan ga je software schrijven. That's it.
Je hebt 2 signalen, SID en SLK. Dit zijn resp. een seriele data input en bijbehorende klokpuls. Die sluit je aan op de computer (incl. GND natuurlijk), en dan ga je software schrijven. That's it.
kan deze niet parallel aangesloten worden met een standaard schemaOp zondag 03 maart 2002 14:21 schreef Zotty het volgende:
Als je de datasheet hebt, heb je alles wat je moet weten.
Verwijderd
Je hebt de info van de chip opgezocht, maar dus niet gelezenOp zondag 03 maart 2002 16:11 schreef mast3r het volgende:
kan deze niet parallel aangesloten worden met een standaard schema
Op pagina 1 staat bij features "Serial microcontroller interface" en op pagina 2 staat een blokschema waar het duidelijk in te zien is.
Aansluiten, en begin maar met software te schrijven.... Ik had hier zo'n leuk stukje tekst over geschreven... staat in de faq
Tel eens het aantal pootjes dat je paralelle poort heeft en het aantal pootjes dat je lcd-schermpje wil
32 (2 x16) en die eerste 16 komen overheen met die van een paralle lcdOp zondag 03 maart 2002 18:21 schreef michiel100 het volgende:
Tel eens het aantal pootjes dat je paralelle poort heeft en het aantal pootjes dat je lcd-schermpje wil
Pagina: 1