[php] CGI Timeout

Pagina: 1
Acties:

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik heb een script geschreven, dat zich moet blijven herhalen. Ik doe dit liever niet met een META refresh, maar gewoon zoiets als
PHP:
1
<?while (1 < 10){statements;echo blabla;sleep(10)}?>

Dit is iets eleganter en het is ook de bedoeling dat de "oude" text blijft staan. Om een php timeout te voorkomen heb ik set_time_limit(0); erin staan. Wat wil nu... Na 300 seconden kapt hij ermee zegt hij dit:

HTTP/1.1 502 Gateway Error Server: Microsoft-IIS/5.0 Date: Sun, 03 Mar 2002 11:25:07 GMT Connection: close Content-Length: 186 Content-Type: text/html
CGI Timeout
The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The server has deleted the process.

Ik draai op het moment dus IIS 5 op win2k. Is dit een iis fout? of gewoon php? en hoe kan dit verholpen worden?

Verwijderd

Deze loop loopt oneindig door. Je zegt: Zolang 1 kleiner is dan 10. Nou hoe lang is dat zo? Je mag toch hopen dat er nooit een moment komt dat 1 groter wordt dan 10 ;)

• De-Fault
daar heb je helemaal gelijk in ja. hij moet ook oneindig doorlopen... hij stopt wel, maar dat is pas als er in een db iets verandert en doet niet terzake.

het script moet elke 10 sec kijken, calculeren en uitspuugen. En dit iig meer dan 300 seconden achter elkaar.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

dan is een busy-wait erryg ranzig imho

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 03 maart 2002 13:30 schreef JorisSt het volgende:
daar heb je helemaal gelijk in ja. hij moet ook oneindig doorlopen... hij stopt wel, maar dat is pas als er in een db iets verandert en doet niet terzake.

het script moet elke 10 sec kijken, calculeren en uitspuugen. En dit iig meer dan 300 seconden achter elkaar.
script uitvoeren
sleep
header("Location: $PHP_SELF");

Etc?
Maar het is en blijft een ranzige methode die uiteindelijk niet door je browser/server geaccepteerd wordt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 03 maart 2002 13:30 schreef D2k het volgende:
dan is een busy-wait erryg ranzig imho
Sleep is geen busy-wait :P

• De-Fault