Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Je PC aanbellen...?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een bericht gelezen en dat ging over je pc aanbellen.

Nu vraag ik me af wat nu het beste systeem is om dit te maken, via een modem of een GSM?. Heeft iemand evaring ermee?

Ik ben nu bezig met het maken van een koffer en daarin zou ik dus een 'PC aanbelfunctie' willen hebben.

Alvast bedankt

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Aanbellen :?

Verwijderd

zeker een belg :+

Inbellen bedoelt die :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dan neem je toch gewoon een deurbel (Met bel erbij, kan je AANbellen) anders bedoel je denk ik: de computer aanzetten per foon.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
wattie volgens mij bedoelt is, dat je modem de computer aanzet wanneer er gebeld wordt. WOL voor je modem zeg maar.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik denk dat het met een modem het makkelijkst is. In je bios zit meestal een functie met "wakeup on ring".
Het is dat alleen wel handig als je puter aan een appart telefoonlijn hangt, want anders gaat je puter ook steeds aan als iemand naar je telefoon belt ;)

Eat my shorts !

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoel meer in de zin van dat je naar je PC belt en dat ie dan aangaat

Vraag me niet wat voor zin het heeft want het heeft weinig zin maar het is gewoon leuk om te hebben

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik denk dat ie wake-on-ring bedoelt (soort wake-on-lan maar dan via telefoonlijn).. Meestal zit daar een optie voor in de bios, moet de rest van je systeem (modem? :?) iig ook ondersteunen wil het werken.. Kan sowieso alleen met ATX moederborden.

*edit*
Anderen, inclusief de topicstarter waren me al voor ;)

#

Verwijderd

Nope, hang een modem aan je pc, Zet en em op Auto answering. Stel in je bios in dat je pc aan moet gaan zodra er activiteit op je compoort is.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Op zondag 03 maart 2002 13:18 schreef jos_willem het volgende:
Ja ik bedoel meer in de zin van dat je naar je PC belt en dat ie dan aangaat

Vraag me niet wat voor zin het heeft want het heeft weinig zin maar het is gewoon leuk om te hebben
Je bedoelt dat ie ook wel eens uitstaat?

(hier kun je ook de oplossing vinden voor je probleem, als ie niet uitstaat hoef je m ook niet aan te zetten...)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41
Moet kunnen toch, via een GSM. Een pc aanzetten is gewoon contact maken tussen 2 pinnetjes.
Als jij een GSM hebt waar een lichtje mee gaat branden ofzo gaat er dus als er gebeld wordt ergens een stroom lopen. Sluit die stroom aan op een relais, de "andere" kant vd relais sluit je aan op die 2 pinnetjes en voila.
Het zal zo simpel wel niet wezen maar toch. Er was laatst ook een topic over, Kijk hier maar ff : [topic=203324/1/50]

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Ik kende wel iemand die via zijn gsm allemaal dingen op afstand liet uitvoeren door zijn PC, maar die had isdn. En zijn PC stond dan al aan. Maar het moet wel kunnen wat jij wilt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 13:25 schreef Huntor het volgende:
Moet kunnen toch, via een GSM. Een pc aanzetten is gewoon contact maken tussen 2 pinnetjes.
Als jij een GSM hebt waar een lichtje mee gaat branden ofzo gaat er dus als er gebeld wordt ergens een stroom lopen. Sluit die stroom aan op een relais, de "andere" kant vd relais sluit je aan op die 2 pinnetjes en voila.
Het zal zo simpel wel niet wezen maar toch. Er was laatst ook een topic over, Kijk hier maar ff : [topic=203324/1/50]
Heb je hier een schema van hoe dat precies zit?

Verwijderd

Ik heb laatst wel een mooi printje gezien in de elektuur. Ging over een interactie met je pc en gsm ofzo, ik weet het niet precies meer.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:17

FastBunny

Give it the Works !

*DING DONG* :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xact/deurbel.jpg

Verwijderd

Ey 2 gasten hierboven..
spot er niet mee..
dat met een deurbel dat kan serieus..dat heb ik ook buiten van me kamer..als ik dan voro ik me kamer binnenloop op die knop druk dan gaat mn pc aan [aanbellen :P ]
dus..
:P ;) :+

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op zondag 03 maart 2002 13:16 schreef -KOD- het volgende:
zeker een belg :+

Inbellen bedoelt die :)
Nope, hij behoort niet tot ons goddelijke ras. Hij is zo'n mutant net als alle hollanders hier :P

Check zijn email: @zonnet.nl

• Xenon
  • Laatst online: 21-08 09:12
hehe, gelijk heb je R4COON

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op zondag 03 maart 2002 16:10 schreef Xenon het volgende:
Belgen ownen. Waarom? Beste bier. Nah.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 15:55 schreef Blue_Tweaker het volgende:
Ey 2 gasten hierboven..
spot er niet mee..
dat met een deurbel dat kan serieus..dat heb ik ook buiten van me kamer..als ik dan voro ik me kamer binnenloop op die knop druk dan gaat mn pc aan [aanbellen :P ]
dus..
Haha, LOL :+

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

En als je compu vaststaat en je wilt 'm uitzetten loop je zeker je kamer uit om 5 seconden lang aan te bellen (wat dan eigenlijk uitbellen is ;) )

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 03 maart 2002 15:55 schreef Blue_Tweaker het volgende:
Ey 2 gasten hierboven..
spot er niet mee..
dus..
Goh ben je bang dat je moet w88 tot je pc is opgestart ;)....
*DING DONG*... Floep... pc aan :+ (nee ik spot niet :P)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 03 maart 2002 17:37 schreef DenniZ-X het volgende:
En als je compu vaststaat en je wilt 'm uitzetten loop je zeker je kamer uit om 5 seconden lang aan te bellen (wat dan eigenlijk uitbellen is ;) )
Ook leuk trouwens als iemand denkt dat het een deurbel is en maar extra lang indrukt omdat ie niets hoort... FLOEP pc uit... >:)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

DING DONG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/ChristianBauwens/deurbel.jpg

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zondag 03 maart 2002 18:05 schreef computerboer het volgende:
DING DONG
[afbeelding]
LOL!!!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

hallo, zijn dit nou tweakers?!?!? bijna alle nieuwe moederbords hebben een wake-on-modem of WOM , dat sluit je aan op je modem en bij een inkomed signaal gaat je pc aan. dus gewoon bellen naar t nummer waar je modem op zit en je pc gaat aan.....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28
Op zondag 03 maart 2002 18:12 schreef DoD Cerberus het volgende:
hallo, zijn dit nou tweakers?!?!? bijna alle nieuwe moederbords hebben een wake-on-modem of WOM , dat sluit je aan op je modem en bij een inkomed signaal gaat je pc aan. dus gewoon bellen naar t nummer waar je modem op zit en je pc gaat aan.....
Ja maar kan je dan ook instellen, bij welk nummer die aangaat?? En volgens mij heb je dan ook een extra nummer nodig, anders gaat iedere keer wanneer iemand belt de pc aan, ofzie ik dit nu verkeerd :?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44
Op zondag 03 maart 2002 18:25 schreef Xplosive het volgende:

[..]

Ja maar kan je dan ook instellen, bij welk nummer die aangaat?? En volgens mij heb je dan ook een extra nummer nodig, anders gaat iedere keer wanneer iemand belt de pc aan, ofzie ik dit nu verkeerd :?
Well duh :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41
Op zondag 03 maart 2002 13:53 schreef jos_willem het volgende:

[..]

Heb je hier een schema van hoe dat precies zit?
Nee, maar er staat op GoT wel een schema in een topic, moet je die ff zoeken.

Kiek :: [topic=421156/1/50]

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Uhm sorry ben ik nou vergeten om :+ en ;) en :P erachter te zetten?

Verwijderd

Geinig idee trouwens, deurbel in je pc. :P

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
een alarmmelder , die bel je op, en afhankelijk van welk cijfer je intypt schakelt die een contactje aan of uit, en als er ergen een contact gesoten of gebroken wordt die op alarm staat wordt je opgebeld, ideale dingen, zo kan ik tenminste mijn pc aanzetten(mijn nummer bellen, 1 indrukken om aan/uit kontakt te sluite(knop indrukken), weer 1 drukken om nop los te laten, en mijn pc is aan..., zo kan ik tevens koffiezetapparaat schakelen en het licht op me slaapkamer, ik heb ook mijn raam aan een oude glaskas-klimaat-controle-motor gehagen, kan ik mijn ram open en dicht doen, heeft al regelmatig dienst bewezen toen het regende)mijn printer staat ionder mijn raam :))

Verwijderd

mijn freebsd server heeft een isdn kaart :) kan je ook naar toe bellen. echt lollig!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 03 maart 2002 21:55 schreef RoadRunner84 het volgende:
mijn freebsd server heeft een isdn kaart :) kan je ook naar toe bellen. echt lollig!
Kan ik met mijn W2k en eerst op me NT4 server ookal ;)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is het geen idee om een "DeurbelMOD" te maken? Lijkt me inderdaad geinig.....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 03 maart 2002 22:01 schreef Illegal_Alien het volgende:
Is het geen idee om een "DeurbelMOD" te maken? Lijkt me inderdaad geinig.....
Een hele pc in een deurbel stoppen :+?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 13:47

Cis

Na alles reacties te hebben gelezen, heb ik eigenlijk maar 1 mooie oplossing: de wake-on-ring.
Echter 1 nadeel: ik had het vroeger ook. En mijn vader was vroeger nogal "belangrijk" dus die werd 2 keer in de week om 5 uur wakker gebeld
*plong* computer aan in mijn kamer ;)

(dat is nou nog eens "lekker wakkerworden" :Y))

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 23:40

Acid_Burn

uhuh

Mocht je iets van een relais willen gebruiken, houd er wel rekening mee dat ATX voedingen geschakeld worden met een pulscontact. MAW de schakelaar maakt alleen maar even contact als je hem indrukt, daarna wordt het contact weer verbroken.

Als je een relais gebruikt dat constant contact maakt heb je een probleempje denk ik :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, er is tot nu toe één zinnige suggestie langsgekomen:

Mod een oude GSM in je kast met een relais naar de aan/uit knop. Zodra er gebeld wordt gooit hij de powerknop kort aan. Dan daar een prepaid kaartje instoppen en je bent er bijna, enige wat nog moet is een schakeling die ervoor zorgt dat er maar één keer een signaal doorgestuurd wordt en dat die korter dan 4 seconden duurt ;)

Leukste is nog dat het gratis is- er wordt nooit daadwerkelijk opgenomen dus hoef je niets te betalen,

Oslik blyat! Oslik!

• VIPER2001
  • Laatst online: 15-11 16:51

VIPER2001

[GOT]The Source

moet je hem na een half jaar wel even opwaarderen :)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 02:41 schreef VIPER2001 het volgende:
moet je hem na een half jaar wel even opwaarderen :)
a 20 euro :)

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Grappig topic hehe

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:54

DinX

Motormuis

Op zondag 03 maart 2002 16:10 schreef Xenon het volgende:
offtopic:
Ej Xenon, ik zie da ge op HL diepenbeek zit, zit ik ook :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 03 maart 2002 23:22 schreef Cizzerd het volgende:
Na alles reacties te hebben gelezen, heb ik eigenlijk maar 1 mooie oplossing: de wake-on-ring.
Echter 1 nadeel: ik had het vroeger ook. En mijn vader was vroeger nogal "belangrijk" dus die werd 2 keer in de week om 5 uur wakker gebeld
*plong* computer aan in mijn kamer ;)

(dat is nou nog eens "lekker wakkerworden" :Y))
Daar hebben ze nou ISDN voor uitgevonden :Y)

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
mij lijkt persoonlijk die alarme;lder optie de makkelijkste, duur zijn ze ook niet, ga gewoon bij een bedrijf langs die telemetrie in hun installaties gebruikt(dirkse milieutechniek heerenveen bijvoorbeeld ;)) die hebben altijd wel een oude, voor hun niet meer bruikbare melder over, en die dingen kunnen hold en puls contact maken, kun je zelfs instellen om de hoeveel tijd hij weer een puls moet geven, bijvoorbeeld na 1 uur weer, schakelt ie de pc weer uit, of je gebruikt 2 contacten , 1 voor aanuit en een voo reset, en dan ook nog een voor je monitor., kan die ook alvast opwarmen, en eentje aan je kyboard mod, zodaT je unreal en outlook ook alvast kunt opstarten :)

Verwijderd

Wat nou als je je Nokia 8210 via InfraRood als modem gebruikt?
Dan gaat dit zeker niet werken :(

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 23:24 schreef _Brake_ het volgende:
Wat nou als je je Nokia 8210 via InfraRood als modem gebruikt?
Dan gaat dit zeker niet werken :(
nope, wel als je je gsm aan je modem hangt. bel je naar je gsm gaat je pc aan :P
msmtje is ook voldoende dan.
Pagina: 1