LBA2 + GeForce 2 + Win 2000/XP = scherm corrupt

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik heb een probleem met het spel Little Big Adventure 2. Ik en anderen met de combinatie GeForce 2 (MX of GTS maakt niets uit) en Windows 2000 of XP hebben in LBA2 een corrupt beeld.

LBA2 is een Windows spel dat in 640x480x256 kleuren draait en DirectX gebruikt (alleen DDraw en DSound geloof ik).

Wat al is geprobeerd zonder succes:

- In compatibility mode draaien (voor Win95/98 etc)
- Eerst naar 640x480x256 kleuren switchen en dan het spel opstarten
- De mate van hardware acceleratie voor de videokaart aanpassen

Dit is ongeveer hoe het spel eruitziet (gereconstrueerd, een screenshot maken in het spel is niet corrupt):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bkhnet/zooi/lba2-corrupt.gif

Zou iemand enig idee hebben hoe dit te verhelpen zou zijn?

Alvast hartelijk bedankt.

[edit: ja, de laatste nVidia drivers & DirectX worden gebruikt.]

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Dat heb ik dus ook :'( , maar dat wist je al want dat heb ik al een keer aangekaart op het MBN (bij Wacko wel bekend neem ik aan). Ik denk niet dat hier een oplossing voor is |:(

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik denk dat dit er puur mee te maken heeft dat zowel XP als 2000 geen 'echte' dosbox meer hebben ... De kans lijkt me klein dat je het onder en van deze 2 OS-en aan de praat krijgt :{

Nu ook met Flickr account

• wacko
Wacky, het is een Windows spel (alhoewel er ook een DOS versie voor is die niet zomaar werkt onder Windows). En het ligt volgens mij niet zozeer aan Windows 2000/XP, maar eerder de nVidia drivers voor Win2k/XP denk ik.

Oh ja, Windows 95/98/ME hebben ook geen "echte" DOS boxen :), maar daarbij werkt het spel wel (op mijn huidige systeem stond voorheen Win98 en dat werkte wel).

DarK_M, jij ook hier? :)

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

offtopic:
Al tijden

'k heb wel een oplossing, maar die zal niet voor iedereen werken gebruik de oude pc van je ouders :) met WinME dr' op en een voodoo2 dr' in en spelen maar :) Werkt perfect bij mij...

• wacko
lol. Ja, ik heb hier ook nog 2 pc's met Win98 staan, maar ik wil 't graag op deze spelen :) en ook voor anderen die misschien geen andere pc's hebben.

*bump*
* wacko hoopt op een oplossing :)

• wacko
*bump* :)

Iemand enig idee?

• wacko
Hierbij de laatste bump. Als niemand het weet zal ik stoppen met omhooghalen.

• wacko
Sorry van deze omhoogschop :)

Ik kwam even melden dat iemand het voor elkaar heeft gekregen er een patch voor te schrijven. Als er dus meer mensen zijn met dit probleem, ga eens hierheen.

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Huray :) hopelijk werkt het want ik heb nu geen pc'ees meer met winME dr op en ik wil het dus wel spelen

Verwijderd

Compatibiliteits modus werkt ook niet...nog 1 roeping... Wie weet het antwoord??

een lba-fan :D

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Probeer em es softwarematig te laten lopen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Pagina: 1