Toon posts:

Planet verlaagt vasteklantenkorting fors

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Planet Internet verlaagt de korting voor klanten die langer dan 1 jaar lid zijn tot maximaal 9 Euro per jaar. Nu heb ik net een ADSL advanced abbo genomen. Omdat ik al jaren lid ben kreeg ik 30 % korting. Zou dus € 419.16 zijn gaan betalen. Nog voor de eerste rekening in de bus is gevallen wordt dit nu dus 598.80 per jaar. Een verhoging met 40 %. Ik wordt niet goed van dit Mekstream gedoe. Eerst KPN verhoging en nu dit weer. KPN neemt zijn klanten te grazen voor alle onverantwoorde avonturen met mobiele telefonie die miljarden kosten en misschien, heel misschien, over jaaaaaaaaren gaan renderen. |:(

Sorry voor boze toon van dit verhaal, maar moest het even kwijt.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 12:36 schreef jww het volgende:

Sorry voor boze toon van dit verhaal, maar moest het even kwijt.
Ik kan je geen ongelijk geven. Een verschil van 598 - 419 = 179 Euro is geen kattepis.

Verwijderd

Ben ik blij dat ik daar weg ben :)

Verwijderd

Ik wilde het eerst niet geloven, maar het staat echt op de site! :'( Werkelijk te gek voor woorden. Ik beslis in december ADSL te nemen, eerst verhoogd KPN, en nu ben ik per jaar bij 400 gulden :( (!!!) extra kwijt door deze rare actie.

Ik was al bij planet toen het nog voluit worldaccess heete (en geen KPN was en het nog een concurent van Planet internet was), maar dit doet de deur dicht! Het verschil is te groot.

Dus, iemand goede ervaringen met een andere provicer onder mxstream (het enige dat in mijn buurt beschikbaar is)??

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 13:58 schreef molst het volgende:
Ik wilde het eerst niet geloven, maar het staat echt op de site! :'( Werkelijk te gek voor woorden. Ik beslis in december ADSL te nemen, eerst verhoogd KPN, en nu ben ik per jaar bij 400 gulden :( (!!!) extra kwijt door deze rare actie.

Ik was al bij planet toen het nog voluit worldaccess heete (en geen KPN was en het nog een concurent van Planet internet was), maar dit doet de deur dicht! Het verschil is te groot.

Dus, iemand goede ervaringen met een andere provicer onder mxstream (het enige dat in mijn buurt beschikbaar is)??
Over XS4ALL hoor ik altijd wel goede dingen, die gebruikt toch ook Mxtream?
Maar ik zal als ik jouw was gewoon ff op www.mordax.nl/speedstest.nl gewoon naar de resultaten kijken. :)
Of is dat met mxtream allemaal gelijk? :? Ik volg dat adsl namelijk niet zo...

🌞🍃

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
December vorig jaar ging ik mij orienteren op MxStream wegens de brakke verbinding en belabberde service die Chello mij leverde.
Ik twijfelde nog wegens de hoge aansluit+modem kosten, maar de verkoper probeerde mij Planet met 100 piek korting op aansluitkosten aan te smeren.
Heb ik niet gedaan omdat ik A. niet zo weg ben van Planet en B. Ik XS4ALL wel kan waarderen (uit hackers wereldje voortgekomen, goede service, positieve houding richting non-Windows OS-en, hun aanpak van Adfab, etc..)

Ben achteraf helemaal blij dat ik het niet heb gedaan nu ik dit verhaal lees. Planet hoort bij KPN, Maar XS4ALL volgens mij ook.

Na 2 donkere maanden Chello heb ik toch maar MxStream genomen. Heb het nu net een dag, via XS4ALL. Prima service, in een maandje was alles geregeld. (bij Chello duurde het in juni 1999 3 maanden)
Als je een goede MxStream provider zoekt: neem XS4ALL.

Verwijderd

Maar XS4ALL volgens mij ook.
Klopt, maar XS4ALL heeft een unieke positie binnen KPN, ze behouden nl. hun zelfstandigheid, mogen zaken doen met concurrenten van KPN, etc.

Ben ook uitermate tevreden over XS4ALL.
Hieruit blijkt maar weer dat al die mooie praatjes eigenlijk meestal gewoon niets waard zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Zonnet doet het aardig goed moet ik zeggen hoor :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 13:58 schreef molst het volgende:
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan nergens op de site een bericht hierover vinden :?
Ik zou namelijk graag weten of ik ook te maken krijg met deze verhoging, volgens mij niet want ik zit nog niet zo lang bij Planet Internet. En ik kreeg al geen korting van Planet Internet.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
inderdaad, bron?

trouwens, ik betaal per jaar € 601,92 dus de prijzen waar jij over praat € 419.16 en € 598.80 zijn nog altijd minder....

de topictitel is een beetje heel erg misleidend.... misschien dat een modje dit ff kan veranderen in 'planet verlaagt kortingspercentage' ofzo...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Bron: http://web.planet.nl/klantenservice/voorwaarden/klantenkorting.html

Ze krijgen nu wel ineens heel veel vetrouwen in hun klanten....

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 19:56 schreef CheS het volgende:
Bron: http://web.planet.nl/klantenservice/voorwaarden/klantenkorting.html

Ze krijgen nu wel ineens heel veel vetrouwen in hun klanten....
Dank je wel v/d link :), ik wist niet eens dat je korting kreeg als je langer dan een jaar bij Planet zat. Ik ga toch maar eens even kijken hoelang wij al bij Planet zitten :)

Verwijderd

Topictitel bewerkt.
Best smerig eigenlijk, aangezien ze klanten binnen hebben gehaald met dat kortingspercentage, het stond in een hoop van die marketingspraatjes voor ADSL en nu ze moeten beginnen met het geven van de beloofde korting schrappen ze de korting grotendeels.

Verwijderd

Heb gelukkig wel een tijdje van de korting kunnen genieten, maar dit steekt mij ook.
Heb me laatst nog aangemeld voor de online virusscanner, ik dacht nog, wordt toch betaald door de korting die ik krijg.

Maar sinds van de week betaal ik hem dus extra.

Verwijderd

Topicstarter
Naast het nagenoeg afschaffen van de vaste klantenkorting is er nog een addertje onder het gras: per 17 april gaan de tarieven voor ADSL omhoog voor NIEUWE abonnees. Op de site staat een wollig stukje over de tarieven voor bestaande abonnees: deze blijven DIT JAAR gelijk. Als volgend jaar dus iedereen dit akkevietje weer is vergeten worden dan waarschijnlijk de tarieven gelijk getrokken. Dus volgend jaar weer een verhoging!

Bron: http://web.planet.nl/klantenservice/allesoverhetnieuwenetwerk/meestgesteldevragen/adsl/

Verwijderd

Nu ben ik het echt ff kwijt. :? Ik dus een mailtje naar Planet gestuurd dat ik er niet blij mee ben. Let op, deze reactie van Planet:

"Deze kortingsregeling verandert dit jaar nog niet.
Per januari 2003 is dat waarschinlijk wel het geval."

Erg onduidelijk allemaal. Het ziet er naar uit dat het niet voor de bestaande klanten geldt? Voor lopig kan ik in ieder geval nog even blijven :)

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

De verhoging voor de bestaande klanten wordt erg fors.
Om ze niet te verliezen laten ze die even met rust.
Als ik het ff snel heb uitgerekend kom ik op het volgende.
code:
1
2
3
4
5
    oud              nieuw
 korting 22,21  |   korting 24,30  verschil     
10% 2,22 19,99  |   0,25 24,05  4,06
20% 4,44 17,77  |   0,50 23,80  6,03
30% 6,66 15,55  |   0,75 23,55  8,00

Zelf heb ik nu 20% korting = 4,44 en betaal dus 17,77 p/m.
Dat zou kunnen gaan worden 23,80 is dus 6,03 meer.

Juist om die korting ben ik nog bij PI gebleven.
Misschien toch naar iets anders uit gaan kijken.

edit:
typo

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 13:20
Zo te zien kan ik nog m'n huidige abbo uitzitten met de vaste klantenkorting zoals hij was, en vervolgens overstappen op tweakdsl... als die eenmaal is gearriveerd. Mijn abbo bij planet/kpn duurt nog tot augustus (ongeveer).

• KroontjesPen

KroontjesPen

Planet schijnt zich nu eerst in te dekken om te voorkomen dat de verhoging een reden kan worden om voortijdig je abonnement op te zeggen.

Op de site http://home.planet.nl/~muije000/verhoog.htm is een overzicht gemaakt over de uitwerking van de wijzigingen.
Dit kan oplopen tot 40%.

--------------------
[edit]
Zelf ff verder door gerekend.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                    oud nieuw   verschil    
Comfort  1 jaar 239,87  288,60  48,73   20,32%
          2 jaar    213,22  285,60  72,38   33,95%
          3 jaar    186,56  282,60  96,04   51,48%

oud nieuw   verschil    
Advanced    1 jaar  538,92  647,40  108,48  20,13%
          2 jaar    479,04  644,40  165,36  34,52%
          3 jaar    419,16  641,40  222,24  53,02%

Ook ff op forum PI gezet.

Stem blanco!

Verwijderd

In een mail kreeg ik van planet de volgende reactie over wanneer het afschaffen van de kortingsregeling gaat:

"Dit is dan inderdaad vanaf 1 april van toepassing bij de nieuwe klanten.
De abonnees worden op de hoogte gebracht wanneer deze verandering bij hen van toepassing is. Dit gebeurt niet allemaal gelijk maar wordt gespreid uitgevoerd. Als het bij dus echt van toepassing is krijgt u hierover een mail in uw mailbox."

Dus nu weet je helemaal niet meer wanneer je aan de buurt bent. Een voordeel voor Planet, ze raken niet in één keer 1/3 van hun klanten kwijt, ze doen er een paar maanden over...... :+

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 01:42 schreef molst het volgende:
In een mail kreeg ik van planet de volgende reactie over wanneer het afschaffen van de kortingsregeling gaat:

"Dit is dan inderdaad vanaf 1 april van toepassing bij de nieuwe klanten.
De abonnees worden op de hoogte gebracht wanneer deze verandering bij hen van toepassing is. Dit gebeurt niet allemaal gelijk maar wordt gespreid uitgevoerd. Als het bij dus echt van toepassing is krijgt u hierover een mail in uw mailbox."

Dus nu weet je helemaal niet meer wanneer je aan de buurt bent. Een voordeel voor Planet, ze raken niet in één keer 1/3 van hun klanten kwijt, ze doen er een paar maanden over...... :+
Het is wel vreemd dat ze het geleidelijk aan invoeren, waarschijnlijk willen ze de eerste reactie's v/d "slachtoffers" afwachten.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Op zondag 03 maart 2002 12:49 schreef Tuxus het volgende:
Ben ik blij dat ik daar weg ben :)
muahaha, vandaag is hier definitief de stekker van MXstream deruit gegaan :D
Ben ik ook ff blij dak daar weg ben :P

Verwijderd

De 30 % korting was nou juist de reden dat ik m'n adsl abo bij pi heb aangeschaft :(

De 30 % korting was nou ook juist de reden dat ik m'n adsl abo na verhoging van mxstream niet heb afgezecht :(

/me weet wel wie er in September overstapt van PI naar cistron *D

Verwijderd

Ik sluit me aan bij geel. Na KPN verhoging was ik vastbesloten over te stappen naar ander ADSL provider. Daar ik echter 30 % korting had bij PI waren alle concurrenten nog steeds duurder. Ik ben dus maar bij PI gebleven en nu dit.....
Ik wordt er een beetje kotsziek van. Een jaar geleden zou ik PI verdedogd hebben door dik en dun omdat ik al bijna sinds start PI daar een abbo heb, maar dit gaat echt te ver.
In september ben ik weg :(

Verwijderd

ehhh, die pannekoeken van Planet weten ook niet wat ze willen. Mij vertellen ze dat de veranderingen van de vaste klantenkorting ook voor bestaande klanten ingaan op 1 april 2002.

Ik heb abbo dus gewoon per 1 april opgezegd. :(

Verwijderd

Hmmz das idd kloten, ik heb ook Planet Internet en ongeveer net iets langer dan een jaar MXStream van Planet. Ik baal hier ook van, maaruh mijn ouders dokken toch dus direct raakt het me niet. :(

PS:
Ik wordt niet goed van dit Mekstream gedoe.
volgensmij (ik mavo) schrijf je ik word toch nog altijd zonder die t, dus geen dt maar gewoon d. s0z voor het zeiken maar het viel me gewoon op ;)

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zo juist de rekening over de maand juni binnen gekregen en tot mijn schrik ben ik de EUR 6.00 korting nu kwijt.

Dit is twee maanden nadat ze de factuurspecificatie speciaal voor de vaste klanten hadden aangepast om die korting te kunnen blijven geven.
EUR 6.00 meer op een bedrag van 16,21 en dit zonder waarschuwing.

Heb ff e-mail gestuurd maar die zien ze pas maandag.

Stem blanco!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dial-up bij Planet is ook een feest met die omnummering.. :r

Ik wil die tikken niet bij m'n abbo-rekening, ik wil ze gewoon op m'n KPN rekening hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 08 juni 2002 14:57 schreef BackSlash32 het volgende:
Dial-up bij Planet is ook een feest met die omnummering.. :r

Ik wil die tikken niet bij m'n abbo-rekening, ik wil ze gewoon op m'n KPN rekening hebben.
tja, maar daar gaan alle andere providers ook naar over.

Maar ik snap niet dat mensen met dial up bij dit soort providers blijven.

als je adsl enz hebt ok, dan is het zo een gekloot

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is de ene tegenvaller na de andere bij Planet/Mxstream. En ik denk niet dat het einde van de prijsstijgingen al in zicht is :( De kwaliteit is overigens wel goed. Afgezien van de newsserver, al moet ik zeggen dat hij het de laatste weken goed doet, na 3 kwartjaar ellende (langer zit ik nog niet bij Planet).

Ook dit (http://web.planet.nl/klantenservice/voorwaarden/deactiveer.html) is me tegengevallen van Planet. Ik wist nog niet eens dat ze dat allemaal van me logden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

Op zaterdag 08 juni 2002 15:12 schreef Marzman het volgende:
Ook dit (http://web.planet.nl/klantenservice/voorwaarden/deactiveer.html) is me tegengevallen van Planet. Ik wist nog niet eens dat ze dat allemaal van me logden.
ooh dat wist ik ook niet, heb het maar snel uigezet.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op zaterdag 08 juni 2002 15:12 schreef Marzman het volgende:
[knip]...

Tnx, dat wist ik ook niet. Alles gelijk aangevinkt.
Wil nu zo minimaal mogelijk met hun te maken te hebben.

edit:

Zit op m'n werk en moest tijdens mijn reply ff ingrijpen in andere systemen. Vandaar dat mijn reactie op die van mijn voorganger lijkt.

Stem blanco!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oke dan, dat is de druppel die het voor mij doet.

PI is mij na 5 jaar klant kwijt..

Jammer alleen van die 4 mailboxen die ik nu moet omgooien, maar daar verzin ik we weer wat op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
jullie denken toch niet dat andere providers dat niet doen? :?

die vertellen dat alleen niet, en geven hun klanten geen keus.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zaterdag 08 juni 2002 15:37 schreef Tampie2000 het volgende:
jullie denken toch niet dat andere providers dat niet doen? :?

die vertellen dat alleen niet, en geven hun klanten geen keus.
Nou ik heb al bij verschillende providers gewerkt en zo gebeurd dat daar dus niet. En Planet vertelt ook helemaal niks, ik heb nog steeds geen link van de Planetsite naar de door mij hierboven genoemde link gevonden. Ik heb hem van iemand die laaiend was omdat hij naar de helpdesk had gebeld en een lachende helpdesker aan de lijn kreeg die vertelde wat hij allemaal niet van hem wist.

/▌

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toen ik mij destijds aanmeldde bij WorldAccess (ja, toen ja..) was daar nog helemaal geen sprake van.

Niet dat ze van mij veel zullen kunnen loggen, aangezien ik alleen op m'n laptop wel eens met PI inbel (Chello thuis).. maar ik heb gewoon genoeg van die club met dit soort ongein.

Ik kan m'n klantgegevens niet eens meer benaderen omdat m'n inbelaccount al om is gezet en ik nog steeds met het ouwe nummer werk, en daar wordt ik met 2 minuten verbroken.

[edit]Jah, handmatig nummer veranderen weet ik ook wel, maar dat nummer moet gewoon blijven werken zolang ik niet online ben "omgenummerd" :(
Op zaterdag 08 juni 2002 15:41 schreef Marzman het volgende:
Nou ik heb al bij verschillende providers gewerkt en zo gebeurd dat daar dus niet. En Planet vertelt ook helemaal niks, ik heb nog steeds geen link van de Planetsite naar de door mij hierboven genoemde link gevonden.
Idem hier, dit soort dingen gebeurde nooit zonder dat de gebruiker duidelijk op de hoogte gesteld werd (brief+email, door bounce-brieven kon je gelijk filteren op bogus-accounts :P ).
Ik heb hem van iemand die laaiend was omdat hij naar de helpdesk had gebeld en een lachende helpdesker aan de lijn kreeg die vertelde wat hij allemaal niet van hem wist.
Ik weet niet hoe dat gesprek verliep, maar zo'n helldesker mag dat imho niet eens vertellen...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zaterdag 08 juni 2002 15:49 schreef BackSlash32 het volgende:
..
Ik weet niet hoe dat gesprek verliep, maar zo'n helldesker mag dat imho niet eens vertellen...
Ik vond (en vind nog steeds) het zelf ook een beetje een vreemd verhaal, maar volgens hem wist die helpdesker precies welke sites hij bezocht had.

/▌

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 09 juni 2002 11:34 schreef Marzman het volgende:

[..]

Ik vond (en vind nog steeds) het zelf ook een beetje een vreemd verhaal, maar volgens hem wist die helpdesker precies welke sites hij bezocht had.
en dat waren natuurlijk allemaal sex sites :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zondag 09 juni 2002 13:16 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

en dat waren natuurlijk allemaal sex sites :)
Waarschijnlijk wel, maar ik kan me ergere dingen voorstellen, dat sexsites gelogd worden kan me eigenlijk nog niet ees zo veel boeien :)

/▌

• KroontjesPen

KroontjesPen

Antwoord gehad op mijn e-mail.
Geachte heer de Koning,

Per 17 april 2002 is de maandprijs voor ADSL via Planet Internet verhoogt voor nieuwe abonnees. Tevens zijn de kortingsregelingen voor de vaste klanten korting gewijzigd. Hierover bent u door ons per email geinformeerd.

De kortingspercentages zijn ingevoerd in een tijd dat Planet Internet nog niet zoveel verschillende aanbiedingsvormen had. Nu dit inmiddels wel het geval is, zijn de percentages te ingewikkeld geworden. Met de vaste bedragen voert Planet Internet een standaardisatie door met duidelijkheid en gelijkheid voor alle abonnees.

De regeling dat Planet Internet trouwe klanten beloont is uniek, dit doet geen enkele andere Internet Provider. We willen dit systeem ook blijven hanteren.

Door de standaardisatie is de korting voor een deel van de klanten meer geworden, voor een deel helaas ook minder. Dat hoort bij de nieuwe invulling van de Customer Loyalty, waarvoor gekozen is.

U heeft lang kunnen profiteren van flinke kortingsbedragen. Ondanks dat dit nu minder wordt, komen we u nog wel met korting tegemoet, waarbij onderstreept mag worden dat Planet Internet nog steeds de enige internetaanbieder is die dat doet.

De vaste klanten korting zal voortaan verrekend worden met de eerste factuur van het jaarcontract.

De momenteel vermeldde korting van EUR 2.09 betreft niet de vaste klantenkorting, maar de verrekening van de verhoging van het abonnementsgeld voor ADSL van 17 april 2002. Omdat u al ADSL voor deze datum blijft u ons gewoon EUR 22.21 betalen.

Met vriendelijke groet,
Jan-Kees Geijteman

Customer Services
Planet Internet
Wat nu zo moeilijk is om iedereen die oplopende korting te geven zie ik niet.
Moet dus afwachten tot mijn jaarcontract begint. We zullen zien.

Stem blanco!

Pagina: 1