Toon posts:

Audio CD afspelen geeft geen output in WinME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een SB Digital Entertainment 5.1 Live! (of weet ik veel welke volgorde), WinME, 1211 Athlon, 256 mb ram, Aopen DVD 12x/40x en een Sony 4x/4x/24x. Nu, ik heb de digitale output van de SB naar de Sony en de analoge (4 draadjes overigens, niet alleen rood, wit zwart maar ook geel) naar de DVD. Nieuwste drivers voor de SB (voor zover je van nieuw kunt spreken), maar toch kan ik geen audio cd's afspelen. Hij geeft wel aan dat hij iets afspeelt, maar geen geluid. Als ik handmatig echter op de playknop op de DVD druk, is er wel output naar de koptelefoonuitgang van de DVD. Via de computer is zelfs deze output afwezig. Iemand een idee?

Verwijderd

Geldt dit probleem voor beide drives? M.a.w. hoor je bij de Sony en de DVD allebei niets?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, beide lijken iets af te spelen, maar geen geluid uit de boxen (overigens, voor de rest doet alles aan geluid het).

Verwijderd

Heb je het kabeltje misschien op de AUX of TAD ingang aangesloten en niet op CD-IN?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, cd-in, zeker weten

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

1. Kabeltje(s) goed?
2. Audio instellingen goed
3. Boxen aangesloten?
4. Computer aan (:P)
5. Windows M(eer) E(llende) eraf gooien en een andere windows erop.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 13:09 schreef Illegal_Alien het volgende:
1. Kabeltje(s) goed?
2. Audio instellingen goed
3. Boxen aangesloten?
4. Computer aan (:P)
5. Windows M(eer) E(llende) eraf gooien en een andere windows erop.
1. Vanaf de CD-IN gaat er een kabeltje met een zwarte, witte, rode en gele kabel naar de DVD-rom
Vanaf de digitale output gaan er een kabeltje van twee draadjes naar de CD-ROM

2 Nergens mute, audioHQ mute analoog niet en ook digitaal niet. Hmmm, wel 1 ding; bij de cd-rom en DVD staat digital CD aan en ik kan hem niet uitzetten (greyed out)

3. De rest van het geluid doet het wel, dus ja

4. :)

5. XP werkt om vage redenen niet en 98SE wil ik eigenlijk niet, maar als dat de enige oplossing is...

Verwijderd

Je moet bij de geluidsinstellingen de instelling : alleen digitale output, misschien uitzetten?
Pagina: 1