Toon posts:

VIA chipset + soundblaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk in navolging van http://www.tweakers.net/nieuws/20433 (Soundblaster Live! bug keert terug in Audigy serie)...

Is de Live/Audigy bug op te lossen met bios updates oid ? Want ik ben van plan om een Asus A7V266-E mobo te kopen met of een Slive 5.1 of een uit de Audigy-serie.
maar ik zou dan wel graag een stabiel systeempje willen, met normaal geluid :)

edit:
Geldt dit voor alle VIA moederborden en/of Audigy kaarten ?

Verwijderd

Dat is idd op te lossen door biosupdates en driver updates. Het hier een kt7a-rain met audigy.. Met de laatste nieuwe bios en laatste audigy driver update heb ik 0,0 problemos meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die geen problemen hebben ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Er zijn zat mensen die geen probs hebben, maar ook zat die wel probs hebben :( En die krijgen het met geen mogelijkheid opgelost :(

Ik zou voor een boardje met SiS740/745 chipset gaan :) Superstabiel en minder probs met Creative kaartjes >:)

webOS all the way!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb nog steeds mn originele bios (epox8kta3 viakt133a) met bug en sblive!1024, probleem opgelost door dvdspeler als slave naast hdd te zetten met ata100kabeltje, de bug treedt immers alleen op als grote stukken data van idechannel1 naar idechannel2 gekopieërd worden. Ik flash mn bios wel net voordat ik er een 0,13µm axp2000+ ingooi (als het tenminste kan) :z

Verwijderd

Heb hier een Abit KR7A-Raid met ook de VIA KT266A chipset, ook met een SB Audigy.
Alles draait probleemloos, heb nog nooit een crash gehad door die kaart.

Verwijderd

ik heb hier een asus cuv4x-e met audigy doet alleen rot als ik ac3 files afspeelt maar ik heb me laten vertellen dat het ook aan mijn i-panel kan liggen

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

jetway 867AS met KT266a chipset, SBlive! 5.1.. bios is niet geupdate, nog gewoon standard..

geen problemos

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

Is de Live/Audigy bug op te lossen met bios updates oid ? Want ik ben van plan om een Asus A7V266-E mobo te kopen met of een Slive 5.1 of een uit de Audigy-serie.
maar ik zou dan wel graag een stabiel systeempje willen, met normaal geluid

edit:
Geldt dit voor alle VIA moederborden en/of Audigy kaarten ?
ik heb dus die Asus A7V266-E en een soundblaster Audigy. Ik heb totaal geen problemen met deze combinatie

ik hoop dat ik je hiermee voldoende hebt geinformeerd

i want LART!

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Ik kreeg problemen met de SB live nadat ik een netwerkkaartje in de a7v266 mobo had gestoken. Het probleem is verholpen door de PCI latency op 64 te zetten ipv 32. 8-)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 12:20 schreef TweakGuy het volgende:
Heb hier een Abit KR7A-Raid met ook de VIA KT266A chipset, ook met een SB Audigy.
Alles draait probleemloos, heb nog nooit een crash gehad door die kaart.
Ik had met m'n SBlive ook geen problemen met die plank. Heb nu trouwens geupgrade naar een Game Theater XP, maar dat heeft verder niks met stabiliteitsproblemen ofzo te maken.
Pagina: 1