The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
ligt eraan wat je er mee wil doen. super coolen tot temps -0 og een normale temp van rond de 10-20 graden.
172 is veel hoor. zit ja ver onder 0 denk ik
172 is veel hoor. zit ja ver onder 0 denk ik
Verwijderd
Wat wil je wel niet allemaal doen met die processorsnelheid?? In je sig staat dat je 128 Mb hebt. Voordat je een Peltier en wat waterkoeling koopt zou ik eerst maar es investeren in wat meer geheugen, daar schiet je een stuk meer mee op dan TEC-koeling.
Laatst was er ook iemand die had zijn Coolermasterblokje gemod, dat zou ik ook maar es gaan doen. Gewoon een 8 cm fan erop schroeven, scheen nog te werken ook!!
(Heb zelf ook zo'n blokje gehad, was een
blok met die fan, maakte veel te veel herrie. Die Zalman is echt een uitkomst!!)
Laatst was er ook iemand die had zijn Coolermasterblokje gemod, dat zou ik ook maar es gaan doen. Gewoon een 8 cm fan erop schroeven, scheen nog te werken ook!!
(Heb zelf ook zo'n blokje gehad, was een
Verwijderd
hmmz, wat voor peltier heb je nodig om een AMD Athlon XP2000+ zo hoog mogelijk te krijgen?
Het liefst 2 220 watt peltiers. Bastaan die wel? Ja die bestaan.Op zondag 03 maart 2002 12:03 schreef Allanzoet het volgende:
hmmz, wat voor peltier heb je nodig om een AMD Athlon XP2000+ zo hoog mogelijk te krijgen?
Laat eens een peltier zien die 220 watt energie kan vervoeren. Volgens mij is nog steeds 172 het meeste. En die stook 11 ampere bij 24 volt. Is 264 watt.
Dus een 172 watt peltier vervoert van koud naar warm 172 joule per seconde met een DeltaT van 0 graden. Daarbij verbruikt hij zelf 11 ampere bij 24 volt bij een DeltaT van 0 graden.
Dus een 172 watt peltier vervoert van koud naar warm 172 joule per seconde met een DeltaT van 0 graden. Daarbij verbruikt hij zelf 11 ampere bij 24 volt bij een DeltaT van 0 graden.
Verwijderd
2 220watt!!!!!!!!!!!!????????? 
zoveel!
worden die xp`s ZO warm ofzow?
pffff, wat gaat die grap kosten?
moet er zeker ook een andere voeding bij?
zoveel!
Nog een ontopic antwoord
.
Ja, die peltier is meer dan voldoende. een 154 watt exemplaar is ook voldoende. Zorg wel voor de juiste voeding.
Ja, die peltier is meer dan voldoende. een 154 watt exemplaar is ook voldoende. Zorg wel voor de juiste voeding.
Verwijderd
Het zal idd voldoende zijn.. voor het kiezen van je peltiers moet je ongeveer 1.5 x Wattage CPU aanhouden..
Verwijderd
moet dat niet 71graden zijn en niet DeltaT=0???Op zondag 03 maart 2002 12:15 schreef roedie het volgende:
Laat eens een peltier zien die 220 watt energie kan vervoeren. Volgens mij is nog steeds 172 het meeste. En die stook 11 ampere bij 24 volt. Is 264 watt.
Nee met een 140w red je het ook wel, maar hoe groter hoe beter.Op zondag 03 maart 2002 12:17 schreef Allanzoet het volgende:
2 220watt!!!!!!!!!!!!?????????
zoveel!
Verwijderd
hmmz, ik wil niet echt extraam gaat isoleren ofzo, dus ik dacht aan de temp idle rond de 10 en stressed rond de 15/20 ofzo.
hoeveel watt heb ik dan nodig?
hoeveel watt heb ik dan nodig?
dit is meer dan genoeg
en ja, 220watt pelts bestaan. Zelfs nog meer
maar om nou een 700watt voeding aan te schaffen om de 2 pelts te kunnen voeden
. Dan betaal je je blauw aan energiekosten.
en ja, 220watt pelts bestaan. Zelfs nog meer
maar om nou een 700watt voeding aan te schaffen om de 2 pelts te kunnen voeden
Naast de goede voeding voor je peltier moet je ook aan waterkoeling denken. Misschien heb je die al en heb ik het niet gezien zo snel....
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Hmm, je kunt nooit de laagste temp garanderen zonder 'm actief te regelen. Ga er maar vanuit: peltier gebruiken = isoleren. Anders is de winst niet hoog genoeg om een peltier te rechtvaardigen.
1x 172W is genoeg: ik heb er lang mee gedraaid. Temp van een AYHJA 1400 @ 16xx (kweeniemeer precies) was stressed iets onder het nulpunt (-6 ofzo. Ongelofelijk hoe snel ik dat soort dingen vergeet
)
1x 172W is genoeg: ik heb er lang mee gedraaid. Temp van een AYHJA 1400 @ 16xx (kweeniemeer precies) was stressed iets onder het nulpunt (-6 ofzo. Ongelofelijk hoe snel ik dat soort dingen vergeet
Pagina: 1