Toon posts:

Tweede lampje com21 modem knippert oranje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb Chello in Vlaardingen met een Com21 modem. Het tweede lampje knippert nu al twee dagen oranje, maar gek genoeg kan ik gewoon internetten. In de handleiding die ik er bij gekregen heb staat dat dat betekent dat het ontvangstsignaal niet gevonden kan worden. Ik moet dan controleren of de coaxkabels wel goed zijn aangesloten en de helpdesk bellen als dit langer dan 15 minuten duurt(bij mij dus al twee dagen).

Weet iemand wat dit betekent en moet ik actie ondernemen? Zoals gezegd gaat internetten gewoon goed(wel heb ik een paar keer er uitgelegen waarschijnlijk door storing bij Chello, maar sinds dat lampje knippert gaat het goed).

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:07
????????????????????????????

Dat is echt vreemd, wat is je gemiddelde download snelheid? nog een beetje in orde?

ik zou toch bellen als ik jouw was, blijkbaar is je signaal niet helemaal in orde anders zou die com21 wel normaal branden..

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Zit je in de zuidbuurt?
Bij mij waren ze 2 dgn geleden aan het flashen, toen halverwege 2x een stroomstoring gehad.
Hij knipperde dus ook oranje, heb een half uurtje dat ding uitgezet en nu doet hij weer normaal(voor zover dat kan bij Chello >:) )

Zie reply Warbringer -> misschien zijn je waardes inderdaad te laag :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 10:35 schreef Warbringer het volgende:
????????????????????????????

Dat is echt vreemd, wat is je gemiddelde download snelheid? nog een beetje in orde?

ik zou toch bellen als ik jouw was, blijkbaar is je signaal niet helemaal in orde anders zou die com21 wel normaal branden..
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download 182.4 KByte/sec

Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.4 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
Klaar 382.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)
Klaar 3.0 ms

Ik hoopdat je er wijs uit kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 10:40 schreef DraiC het volgende:
Zit je in de zuidbuurt?
Bij mij waren ze 2 dgn geleden aan het flashen, toen halverwege 2x een stroomstoring gehad.
Hij knipperde dus ook oranje, heb een half uurtje dat ding uitgezet en nu doet hij weer normaal(voor zover dat kan bij Chello >:) )

Zie reply Warbringer -> misschien zijn je waardes inderdaad te laag :?
Nee, ik zit in Vlaardingen Centrum. Ik ben bang dat als ik dat modem uit zet en weer aan ik niet meer kan internetten. Heb de laatste tijd regelmatig storingen met Chello. Soms helpt het om de proxyserver uit te zetten, maar meestal is het langdurig helemaal mis: geen verbinding.
Ik heb gemerkt dat het meestal is als het hard regent(of geregend heeft). Misschien lopen die kabelkasten onder waardoor er storingen optreden.

Verwijderd

hmmm,
zou kunnen, klinkt een beetje idioot, maar Ridderkerk bv. is pas 8 mnd na schema opengesteld gekregen wegens vocht in de kabel, met als gevolg een kabelbreuk.
Pagina: 1