Toon posts:

Van P2 naar P3..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht, en ik wou eigenlijk ook mijn "oude" pctje wat upgraden.
Het is een Pentium 2 350 Mhz, 64 mb Ram en nog meer troep..

Ik wou graag weten of ik die P2 processor kan vervangen voor een P3 laten we zeggen 800 mhz, zonder het moederboard te hoefen vervangen.. :?

Verwijderd

welk mobo gaat het dan over?

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry vergeten erbij te zetten, ik weet dus niet wat voor merk/type mobo ik heb.. :(

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Draai ff Sandra van SiSoft, die geeft wel de info over je mobo, wel belangrijk om te weten welke type/merk mobo je hebt als je wilt upgraden :)

http://www.sisoftware.demon.co.uk/san_dem/html/dload.htm

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
Op zondag 03 maart 2002 09:06 schreef Lingod het volgende:
Ja sorry vergeten erbij te zetten, ik weet dus niet wat voor merk/type mobo ik heb.. :(
socket of slot?? zo ja socket wat voor socket ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, als ik wild moet gokken denk ik dat het wel zal gaan (als je nog een PIII-800 voor een 100MHz bus kunt aankomen).

Maar voor een reeel antwoord moet je toch veel meer informatie geven.. Schroef de machine open, en kijk wat er allemaal op staat.. Draai inderdaad eens wat diagnose programma's en dat soort dingen..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Gewoon goed kijken tijdens de POST, verschijnt de info wel op het scherm. Mocht de revisie belangrijk zijn voor de cpu upgrade, dan moet je je kast dus wel openschroeven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb nog wel een celeron2 600mhz met socket to slot-adapter liggen .
Draait 900mhz als je wil op fsb-speed van 100mhz.
Is altijd goedkoper dan p3 800mhz
Op zondag 03 maart 2002 09:31 schreef Twynn het volgende:
Mjah, als ik wild moet gokken denk ik dat het wel zal gaan (als je nog een PIII-800 voor een 100MHz bus kunt aankomen).

Maar voor een reeel antwoord moet je toch veel meer informatie geven.. Schroef de machine open, en kijk wat er allemaal op staat.. Draai inderdaad eens wat diagnose programma's en dat soort dingen..
Pagina: 1