Vreemde witte lijnen op m'n moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:04

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
En dan bedoel ik niet de normale printbanen :)

Ik heb het vermoeden dat hierdoor mijn systeem instabiel werd, al heb ik nu met een ander bord ook nog veel problemen.
In ieder geval ben ik wel nieuwsgierig of iemand dit kent...
De lijntjes kun je niet van het bord afvegen ofzo, het is dus niet het bekende vuil wat zich in magnetische banen neervleit.
Het lijkt op een soort van aantasting van het bord, maar dan wel elke keer van contactpunt naar contactpunt, het moet dus een electrisch verschijnsel zijn...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.a.e.borger/t_IM006328.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.a.e.borger/t_IM006334.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.a.e.borger/t_IM006335.JPG

(Foto's zijn aanklikbaar voor 1600x1200 versie)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn krassen in de hars over je banen , zolang die niet TE diep zijn kan dat geen kwaad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte kwaliteit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepsporen van de assemblage misschien?
Het ziet er in ieder geval niet uit.
Geen bord waar je van op aan kunt, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 02:09 schreef newcleus het volgende:
Sleepsporen van de assemblage misschien?
Het ziet er in ieder geval niet uit.
Geen bord waar je van op aan kunt, lijkt mij.
hmmm denk niet echt dat het iets met assemblage te maken heeft. Bedoel die dingen lopen van contactpunt naar contactpunt. Zou wel heeel toevallig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

heeft iemand zich met een schroevendraaier uit zitten leven denk ik lopen wel dwars over alle sporen heen

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 02:16 schreef Jurien het volgende:
hmmm denk niet echt dat het iets met assemblage te maken heeft. Bedoel die dingen lopen van contactpunt naar contactpunt. Zou wel heeel toevallig zijn.
Ik denk dat er een soldeerhars/soldeer robot heeft staan lekken of zoiets...
(Juist omdat het van contactpunt naar contactpunt loopt.)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/g.foppen1/Troep/Mobo.jpg

Volgens mij zijn er ook een paar spoorbaantjes meegegaan, wat niet helemaal de bedoeling was..

Wel toevallig dat ze net in dezelfde lijn als die vlekken liggen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
ff wat misverstanden uit de weg helpen:
Nee, geen rans mobo, is een Asus P2L97A.
Nee, is geen schroevendraaier gedoe (kom op zeg, ik ga ff 't mobo van m'n mainsystem slopen :))
Nee, ook niet van de assemblage... bord zit al 5 jaar in dezelfde kast, dit is de eerste keer dat ie uit de kast is

newclues: mwa, ik heb de afgelopen 4 jaar met dit bord gewerkt, is rotsvast (geen VIA chip te bekennen >:)) alleen sindskort problemen... kan alleen aan te veel factoren liggen... misschien dat het hier niet eens aan lag (op nieuwe bord zelfde problemen... ben nu aan 't kijken of 't m'n ATA100 controller is en daarna gaat XP er af)

Blackbird: die vage plekjes horen zo, ik denk dat het testpunten zijn, zit ook op mijn goede bord (werk nu op een P2L97 icm een Matrox G100 ipv de onboard ATi rage van de P2L97A) en ze liggen denk ik niet op lijn met de vlekken, maar de lijntjes liggen juist heel toevallig tussen die testspots :)
Ik weet helaas niet hoe het bord eruit zag toen ie nieuw was (heb 'm in '98 2e hands gekocht en sindsdien stabiel gedraaid), maar denk ook niet dat het een soldeerrobot was.

Jurien: check, dat bedoel ik... ik dacht eerst ook krassen maar daar stapte ik snel vanaf toen ik de contactpunten zag.

Huisgenoot suggereerde net vocht, maar voor zover ik weet krijg je daar geen lijntjes van maar meestal juist grotere vlekken. Daarnaast ligt er al tijden een zakkie silicagel in m'n kast en blazen er 5 fans (op lage snelheid, anders zo'n herrie :z) lucht door de kast heen.

Mmmzz... was het maar zoiets simpels...
geheugen en harddisks al diep getest, geen probs, nu ff testen wat er gebeurd zonder ATA100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:59
Is er soms water overheen gegaan of stond dit systeem in een vochtige ruimte??
Zou best waterschade kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

zie er uit alsof je electriciteit over je mobo is gesprongen.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie er uit alsof je electriciteit over je mobo is gesprongen.
Yep, en het ziet er naar uit dat die schroef het allemaal heeft afgegeven aan je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
neuh, geen water dus (lag zelfs silicagel in de kast + veel ventilatie)
sja, die electriciteit die over een printplaat schiet kan ik me wel iets bij indenken, al weet ik dan niet waardoor het expliciet daar gebeurd, er is geen enkel ander component in dezelfde kast die het heeft en ik vind dan ook vooral dat stukje shielding waar die baantjes op voorkomen wazig... waarom zou er een "vonk" (bij gebrek aan betere term) van uit een groot aaneengesloten geleidend vlak naar een ander punt in dat zelfde vlak gaan...
Die schroeven die gaan uiteraard gewoon naar de bodem van de kast, da's zelfs verplicht in de atx standaard dat ik, iig moeten die punten met de kast verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.a.e.borger/t_IM006334.JPG

Die punten zijn idd testlijnen want als je goed kijkt loopt het precies op 1 lijn en alle lijnen zitten aangesloten. ELKE verbinding ligt hier op een stukje bloot. Dit zie je niet op bovenstaande afbeelding maar op die met die rode rondjes bovenin het topic.

Dat overspringen van vonken lijk me sterk want ten eerste loopt er geen 1000+ voltages door je mobo heen en op dat volle vlak waar die puntje allemaal strepen hebben kan er geen vonk zijn overgeslagen omdat die via de print allemaal met elkaar zijn verbonden!.

Vraag me alleen af wat het wél is :)

GEEN Vonkoverslag in ieder geval!

EDIT: Plaatje was een beetje érg groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19
een andere mogelijkheid: mechanische spanningsbreuken.
Ik ben geen specialst hierin maar ik kan me door verschil in uitzettingscoeffient tussen de verschillende lagen van het bord wel wat voorstellen. Daar zijn eisen voor.
Waarom denk ik dat? Omdat de breuklijnen van punt naar punt gaan. Als er nl ergens spanning inzit en breuk optreedt zoekt het zich een weg. Zo'n soldeerpunt of gaatje heeft wellicht toch wel een afwijkend lokale interne spanning, dus daar zou het wellicht kunne beginnen en om dezelfde reden ook weer kunnen eindigen. Dat werkt het juist als een zg "crack-stopper", een bekende term uit de breuk mechanica.
Je ziet het patroon dan ook om meerdere plaatsen.

PS deze fout kan er dus al vanaf het begin er in gezeten hebben, maar ook door een lokaal effect optreden (bij warmte van chips, terwijl de afvoer vd warmte niet optimaal is, een combinatie is niet uit te sluiten, waardoor het foutje in de fabriek versterkt wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 17:38 schreef TomR het volgende:
een andere mogelijkheid: mechanische spanningsbreuken.
..
PS deze fout kan er dus al vanaf het begin er in gezeten hebben, maar ook door een lokaal effect optreden (bij warmte van chips, terwijl de afvoer vd warmte niet optimaal is, een combinatie is niet uit te sluiten, waardoor het foutje in de fabriek versterkt wordt)
Denk dat dit het meest logische is... al liggen die strepen op het bord (soort blaasjes dan waarschijnlijk) weet in ieder geval dat de problemen die ik met mijn systeem heb waarschijnlijk niet hier aan liggen en het vrij onschuldig is...
(ik ga nu maar es een hartig woordje met m'n ATA100 controller spreken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier een andere mogelijke verklaring:

Zo'n verspreiding lijkt verdacht op de verdeling van geleidede deeltjes (ijzervijlsel meestal) op een glasplaat met een magneet eronder (bekend van natuurkunde practicum).

Vraag is dus waar geleidende deeltjes vandaan komen in zo'n kast. Het feit dat het daadwerkelijk in de toplaag van de PCB is ingebeten (dus niet gewoon statisch geworden stof wat je weg kunt vegen) moet een aardige tip zijn.

Wat zit er in zo'n PC dat slijtage krijgt en geleidende deeltjes die nog bijtend zijn ook heeft. Ik kan alleen een FDD verzinnen die microscopische stukjes flop verspreidt. Het is nogal vergezocht, maar ik heb voor de goede orde zelf ff alle losliggende componenten bij bekeken (en dat zijn er VEEL :7 ) incl een ASUS mobo en heb niets van dien aard kunnen vinden, dus het is IMHO iets obscuurs dat erg specifiek is aan de omgeving waar hij gewerkt heeft.

Post eens wat meer details van wat er naast de mobo, G100 en silica in die kast gezeten heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
ik heb ondertussen gevonden (na met behulp van zoom van digicam en vergrootglas :)) dat ik de lijntjes met een naald weg kan krabben en het lijkt er op dat het mobo zelf niet beschadigd is.
(problemen die ik had zijn ook net zo hard op een ander mobo)
Met de naald kwam, tja, hoe moet je het noemen... vochtige suiker maar dan kleinere korrels (hoe vaag kun je 't omschrijven :))
Ik heb op een loos stukje bord (alleen shielding, die van 't tweede plaatjes geloof ik (kan de plaatjes ff niet niet zien)) met diverse oplosmiddelen gewerkt: spiritus: geen resultaat, terpentine: geen resultaat, ammonia: geen resultaat (wel ranzige neus :)), stickerverwijderaar (petroleumbasis): geen resultaat, oh en water: geen resultaat.
Is echt goed spul zeg :(
Ik denk echter dat ik wel kan zeggen dat het niet schadelijk is, alleen heb nu hier in IRL al een stuk of zes mensen er naar laten kijken en die hadden het nog nooit gezien (enkele hardwarefreaks, een TNer, etc)
...vaag... is het beste woord schijnbaar
maar goed, eerst maar weer ff slapen ofzow... ben aan het uitzoeken waarom m'n systeem crasht als ik data heen en weer pomp tussen m'n beide maxtors over een promise controller heen... alle mogelijke combinaties tussen schijven en controllers proberen :r

details: zie sig :)
volledige lijst:
Asus P2L97A (onboard video)
Intel PentiumII-233
3*128MB
realtek 8139c
sb pci128
realtek 8139c
promise ultra ata 100 tx2
maxtor diamondmax plus 6800 27,2GB
maxtor diamondmax plus 40 40GB
aopen cdrw1232pro
aopen 36x
floppy >:)
target 250W atx
eigen "fanbus" (tussen 7 en 12V) voor 8cm canon, 8cm papst (blaast op cpu die geen eigen fan meer heeft) en twee maal coolermaster 4cm.
dit alles in een Enlight EN-7200 Endura desktop
dat was't geloof ik wel
2e eigenaar, heeft altijd binnen gestaan :7
(op slaap/werkkamer maar denk niet dat vocht echt een probleem is)
closeups zijn helaas niet zo super geworden, zal er morgen nog wel wat maken met beter licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat hersenspinseltjes...
Die busjes/schroefjes waar je mobo mee vastzit,zijn die allemaal van hetzelfde soort materiaal?
Ik dacht nl. aan elektrochemische corrosie,kan optreden tussen verschillende edelmetalen.
Gezien dat van punt naar punt loopt,en er ook streepjes/vlekjes die dat niet doen wordt dat toch ook weer onwaarschijnlijk.
Het is denk ik een uitwendige factor...
Uhh die computer stond toch niet altijd naast een verwarming misschien?
Ennuh,is ie altijd geaard geweest?
En woon je aan het strand? (zoute/vochtige lucht)
Als je die shit kan verwijderen met een naald,moet je ook kunnen meten of het geleidt...
Genoeg voor nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien was het gewoon wat restant ets middel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

mischien dat je het er af kan krijgen met van dat schoonmaakmiddel waarmee ze printen reinigen. Ook bij mijn stage mee gewerkt. Is voor vloeimiddel eraf te krijgen. Als je het daarmee niet schoon krijgt weet ik het niet meer.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 23:21
Dus het is corrosie,of een chemise reactie das nu wel duidelijk door die suikerachtige kristalletjes...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 12:31
Vocht denk ik. Ik vermoed dat er ooit iets als Cola over het systeem is gegaan, dat het zuur in de cola de beschermlaag heeft aangetast. Zo te zien lopen de lijnen naar onderen. Op de soldeerpunten heeft het vocht wat houvast gekregen vandaar dat het over juist de soldeerpunten loopt.
Dat je het er niet af kan krijgen, duidt mijn inziens op corosie door bijv. zuur in fris e.d.

Hm weer ff naar het laatse plaatje gekeken, die rare kringen, het lijkt of het i.d.d. vloeistof is en dat een case fan deze eruit heeft gezogen. Kijk eens op je fans of je er toevallig iets van aanslag op vind. Het kan zijn dat er bijv. een glas cola voor de comp is omgevallen en dat een case fan deze in de comp heeft gezogen.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is oxidatie van Flux, een soldeervloeistof die gebruikt wordt bij de reparatie van moederborden, kan verder geen kwaad zolang het maar niet in/ onder je chips zit.

Vermoedelijk is je bord een keer bij Asus gereworkd/gerepareerd en niet goed schoongemaakt. Als je wilt verwijderen moet je het met alcohol(ethanol)doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me dat je er niet zo snel last van krijgt omdat er meestal toch coating over de sporen zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het zeker! Ik weet dat het oxidatie is, en het tast de coating van de PCB niet aan! De vertinde plaatsen op de kopersporen zijn inderdaad test plaatsen voor de reparateurs. Mijn mening: Zit er nog garantie op = stuur terug. Geen garantie = schoonmaken met een tandenborstel/ watten en ethanol( alcohol kan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik weet niet of ik nu uit m'n nek lul, maar zou het niet gewoon iets van schimmel kunnen zijn?
OK, wel vreemd dat het van contactpunt naar contactpunt loopt dan.
Het is denk ik dat of corrosie, meer kan ik ook even niet verzinnen.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 11:53 schreef Geforce2ddr het volgende:
Het is oxidatie van Flux, een soldeervloeistof die gebruikt wordt bij de reparatie van moederborden, kan verder geen kwaad zolang het maar niet in/ onder je chips zit.

Vermoedelijk is je bord een keer bij Asus gereworkd/gerepareerd en niet goed schoongemaakt. Als je wilt verwijderen moet je het met alcohol(ethanol)doen!!
Dit klinkt nog het meest logische :)
Denk dat het dan zelfs fabriek af is.
Maarja, als ie gereworked is, dan is dat meteen in z'n eerste levensjaar geweest (ik heb het bord met kast en al gekocht in '98 van iemand die 't bord toen nog geen jaar had geloof ik, die wilde zelf naar een sneller systeem).

Op zich zit ik dan toch weer te denken aan die soldeerrobot die al genoemd is, aangezien het echt all over the place is.
Zal Asus ook nog eens mailen, die zijn alleen nooit zo snugger met techsupport ("mijn dual ppro wordt niet herkend door het BIOS? - OS opnieuw installeren... jaja)

Cola wordt hier wel veel gebruikt, maar zover mogelijk van kast en toetsenbord af, heb al te veel dingen zien sneuvelen (heb hier een compleet gecorrodeerde MS Natural liggen van een klant :))

Zal de geleiding eens meten.
Ik woon btw niet aan het strand (darn :)), busjes en schroefjes zijn allemaal het zelfde en het grootste deel van de tijd is de machine redelijk geaard geweest (hebben hier geen geaarde stopcontacten, dus dat hebben we zelf maar aangelegd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.s. Ik weet zeker dat het door asus komt, ik werk er......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 15:06 schreef Geforce2ddr het volgende:
P.s. Ik weet zeker dat het door asus komt, ik werk er......
Maar het lijkt mij toch niet dat dit bord compleet gereworked is toch? :? lijntjes zitten overal (overview plaatje op de link hieronder)
(Ik heb 'm overgekocht toen ie nog geen jaar oud was overigens en daarna issie nooit uit de kast geweest)

De P2L97 (is wel een revisie 2, dit is een 1) die ik heb heeft geen enkel lijntje, dacht toch ook dat ze door een soort van tinbad gingen ipv een soldeerrobot.

Mocht je op support (motherboard@asustek.nl) werken: dan heb je een mailtje gekregen nu :)

meer plaatjes hier

Enniewee: lijkt 'r op dat de problemen voor al op m'n ATA100 controller liggen (ook al zo weinig over te vinden :() Ik ga XP maar weer opnieuw installeren (jippie :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm restanten Flux van een reparatie...
Da's een goeie.

Lekkende fluxrobot bij fabricatie ook wel overigens,maar de lijntjes zouden dan rechtlijnig moeten lopen...
En de oxidatie kan hij eraf krabben.
Gezien de coatinglaag er pas over gaat nadat alles gesoldeerd is,zou de coating zelf ook weg hebben moeten rotten als het over restanten flux heen is gegaan.

Maahaar...
Als ie een keer kapot is geweest zullen de reparateurs die coating er wel af hebben gewreven met die fluxtroep,om dus blanke schone contacten te krijgen.
Hebben ze dan achteraf dan niet goed schoongemaakt ofzo,Geforce2ddr?
Dan kun je de reparateurs misschien aansprakelijk stellen...
Goh nou,als je de 1e eigenaar er eens over kan spreken kun je misschien iets wijzer worden.
Ik hou dit nog ff in de gatuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

slecht schoongemaakt/ontvet moderbordje? de flux blijf dan zitten, en in het "tin bad" komt er beetje tin op

(zo werd het mij uit gelegd zeg maar ;) )

Als je goed kijkt, zijn die "krassen" kleine tin druppeltjes, volgens mij

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb net ff naar de foto's gekeken en heb gezien dat er bij de volgende:
http://home.student.utwente.nl/h.a.e.borger/IM006335.JPG

rechts in het midden een koperbusje ontbreekt, (zo'n rond koperkleurig gaatje) dit zo de oorzaak van problemen kunnen zijn... (onder je northbridge LX4400), misschien een keertje sluiting gemaakt met je AGP kaart? ( check ff je AGP slot !)

p.s. ik denk niet dat het bij een reparatie gebeurd is gezien de hoeveelheid en garantie kun je denk ik wel vergeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je IDD gelijk hebt Pascal (hehehe, uiteraard ff kieke wie er zegt dat hij bij ASUS werkt...). Missende koperverbindingen onder de NorthBridge zijn over het algemeen niet echt bevorderlijk vorderlijk voor de werking van het mainboard (Duh...)
Verder kunnen wij vaststellen dat de witte strepen echt helemaal geen kwaad kunnen. Het zijn gewoon fluxresten die na de productie zijn blijven steken. niet schadelijk maar misschien wel ietwat slordig van ASUS

Pascal---> Grtz van Roelof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha moi Roelof, zo als altijd weer es gelijk ....

Greetz Pascal > roelof :)

(werk op het moment niet, ik loop stage :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 09:18 schreef Geforce2ddr het volgende:
Hmm, heb net ff naar de foto's gekeken en heb gezien dat er bij de volgende:
http://home.student.utwente.nl/h.a.e.borger/IM006335.JPG

rechts in het midden een koperbusje ontbreekt, (zo'n rond koperkleurig gaatje) dit zo de oorzaak van problemen kunnen zijn... (onder je northbridge LX4400), misschien een keertje sluiting gemaakt met je AGP kaart? ( check ff je AGP slot !)
Nee hoor :) Da's ook dat witte spul, heb op m'n pagina er ff drie foto's van het schoonmaken bijgezet.
En tsss... een P2L97A heeft geen AGP slot, dat weet je toch wel? >:)
p.s. ik denk niet dat het bij een reparatie gebeurd is gezien de hoeveelheid en garantie kun je denk ik wel vergeten.....
Sja, zal es kijken of ik nog de eerste eigenaar kan achterhalen, maar grote kans dat die niet meer hiero op de campus woont :)
* LEiPiE begint langzaam aan een campusfossiel te worden (dit jaar 5 jaar hier woonachtig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
<kick :)>
Mwa, bord lijkt verder goed te werken. Asus reageert niet echt hard (ook niet echt van ze gewend...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 11:53 schreef Geforce2ddr het volgende:

en die oxidatie treedt op daar waar de spanningen meestal het hoogst zijn (de breuklijnen). Immers daar kan de zuurstof het eenvoudigst het materiaal aantasten. Blijkbaar is de fluxlaag niet homogeeen geweest of er is sprake van een te groot verscil in uitzetingscoeffient tussen dit materiaal en het moederbord zelf.
In TV's zie je het ook heel af en toe wel eens op de printplaat, vooral daar waar het veel warmer is.
Pagina: 1