Toon posts:

Heb Amd 2000+ xp maar....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon xp 2000+ op een msi k7t pro 266
met 256 ddr geheugen en een nvidia geforce 2 mx van hercules met 32 sdram.
maar op een of andere manier is hij nit vooruit te branden, met counterstrike heb ik 60 fps (vsynch staat aan)
anders 100 fps maar dan heb ik wel drops.
en ik heb ook een duron 950 thuis met ecs k7s5a mobo en tnt2 kaart en 256 sd ram geheugen en die loopt met vsynch aan ook op 60 fps.
Is dit niet een beetje raar?
ik heb wel gemerkt dat ik versie 1.4 van amibios heb van het msi moederbord.
Terwijl versie 1.8 al verkrijgbaar is en die is speciaal gemaakt om de athlon xp 2000+ goed te ondersteunen.
e ik heb de nieuwe via 4 in 1 drivers nog niet.
En pls help me als ik me bios upgrade en de nieuwste via 4 in 1 erop zet dat hij dan sneller loopt?
Want ik heb in cs ook onwijze framedrops als er een smoke grenade word gepleurd, en als ik zoem met een sniper wapen.

pls help me
alvast bedankt. (ben een beetje bezopen ik heb dit bericht om 3 uur getikt want ik was grandprix aan het kijken:D dus let niet op de spelfouten.)

Verwijderd

eh, ff iets he, waarom heb jij in hemelsnaam een XP2000+ met 256mb :?:?:? dat is wel de meest fout combo die je kan maken, net zoiets als een 486/66mhz met 256mb, of een PII 233 met 512mb.... Ik denk dat je te weinig geheugen hebt ofzo... pak lekker 512, is anders zonde van je snelheid van je proc IMO.

Verwijderd

Terwijl versie 1.8 al verkrijgbaar is en die is speciaal gemaakt om de athlon xp 2000+ goed te ondersteunen.
Dit lijkt me wel, je zegt het al zelf, om hem GOED te ondersteunen. :)
en ik heb de nieuwe via 4 in 1 drivers nog niet.
En pls help me als ik me bios upgrade en de nieuwste via 4 in 1 erop zet dat hij dan sneller loopt?
Dit is ook zinvol om te installeren.

offtopic:
[quote]
alvast bedankt. (ben een beetje bezopen ik heb dit bericht om 3 uur getikt want ik was grandprix aan het kijken:D dus let niet op de spelfouten.)
[/quote]

Spelfouten zie ik niet, misschien typ je het goed, maar ben je zo bezopen dat je het fout ziet :P ;)

Enne, cheers mate :Y)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

GeForce2Mx :? Dat is je probleem.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 00:41 schreef silentsnow het volgende:
GeForce2Mx :? Dat is je probleem.
Dat is ook al zoiets vaags.... ik heb ook een gf2 mx met 64 mb ipv de 32 van de Topicstarter, maar ik haal maar 16fps ofzo.... soms 30.. ik w8 op de GF 4 :9

Verwijderd

de meeste dingen die je kan doen noem je zelf al op.... :? :? :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hehe

Tweakers Discord

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Op zondag 03 maart 2002 01:03 schreef keuken het volgende:
de meeste dingen die je kan doen noem je zelf al op.... :? :? :?
Ja, idd, en die dingen moet je dan ook gaan oplossen, en misschien een nieuwe videokaart kopen, want die je nu hebt is nou ook weer niet bepaald geweldig.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een GeForce 2 MX is wel effe wat sneller dan een TNT2. Ik mag toch wel aannemen dat je dan ook wel meer FPS in CS krijgt. Mits de instellingen hetzelfde zijn. Staat niet toevallig Anti-Isotropic filtering of zoiets aan op de GeForce 2 MX ?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 00:36 schreef vwk het volgende:
eh, ff iets he, waarom heb jij in hemelsnaam een XP2000+ met 256mb :?:?:? dat is wel de meest fout combo die je kan maken, net zoiets als een 486/66mhz met 256mb, of een PII 233 met 512mb.... Ik denk dat je te weinig geheugen hebt ofzo... pak lekker 512, is anders zonde van je snelheid van je proc IMO.
Wat is dit nu voor onzin?
Het gaat erom wat je ermee doet. Voor de meeste games is 256MB voldoende. Met 512MB zul je daar niks van merken. Snelheid van de processor heeft er niks mee te maken.

Die 64MB op de GeForce2MX is een foute combinatie. 64MB heb je alleen bij hoge resoluties nodig ne daar is de GeForce2MX te traag voor.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ben ik het helemaal mee eens. Ik denk trouwens dat je met een P1 233 met 512 mb nog best WinXP en Oficce XP kan draaien.....

Ik moet wel toegeven dat als je kijkt waar je in hebt geinvesteerd, je wel raar bent bezig geweest. En waarom heeft die winkel die jou dat mobotje verkocht heeft geen BIOS upgrade gedaan. vind ik erg slecht. En koop volgende keer een ATI ....

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

eh, ff iets he, waarom heb jij in hemelsnaam een XP2000+ met 256mb :?:?:? dat is wel de meest fout combo die je kan maken,
Op zich heeft dat geen ****** met elkaar te maken...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
tis dat je er imo bij zet, toch een teken van het niet zeker zijn van je verhaal. slaat namelijk kant nog wal :P

ik ga er niet verder op in..

[ps] oplossing; installeer de 4-1 drivers dat zijn ongeveer de belangrijkste drivers van je hele systeem. die kunnen inderdaad lage/wisselende fps veroorzaken.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Op zondag 03 maart 2002 02:17 schreef Dethroned het volgende:
Ben ik het helemaal mee eens. Ik denk trouwens dat je met een P1 233 met 512 mb nog best WinXP en Oficce XP kan draaien.....
Hier thuis, de pc vamme ma, pI 233 met 128 mb edo ram, geen oc of watever. loopt met windhooz 2000 perfect ( en office xp)

Verwijderd

mwa, het is zo dat sommige AMDŽs niet helemaal goed zijn, ik zou es een burnintest doen van Sisoft sandra ofzo dan weet je zeker dat je cpu goed is!

Verwijderd

gewoon 512 mb geheugen + een Geforce 4 MX 440 aanschaffen

€ 120 memory
€ 159 vga
---------------+
€ 279,--

:7

Verwijderd

heb je v-sync uit al geprobeerd??
als je monitor maar op 60 hz staat en v-sync aan zullen de frames nooit boven de 60 uitkomen

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

Phydomir

Dennis

installeer nu meteen die 4-in-1 drivers. Ik heb gmerkt met m'n turbo2 bordje dat het in (bv) UT al gauw 30 fps scheeld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb jij van die snelle ogen die meer dan 60 fps aankunnen??
Werkelijk, ik zou me daar niet zo druk om maken, je ziet het verschil tussen 60, 90 of 1500 fps toch niet.
Het enige dat interessant is, is de minimum fps.

• Jimanez
  • Laatst online: 09-05 07:10
vsync uit in opengl en je fps komen boven de 60:)

Verwijderd

ik denk dat je je frontside bus op 3.5 moet zetten, en daarna je ddr vervangen door brd, of mhz..
ik heb mijn gforce trouwens oc, met een multiplyer van 2, en de overwaarde is flink toegenomen.

groeten

wouter

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 22:21 schreef tipperrrr het volgende:
ik denk dat je je frontside bus op 3.5 moet zetten, en daarna je ddr vervangen door brd, of mhz..
ik heb mijn gforce trouwens oc, met een multiplyer van 2, en de overwaarde is flink toegenomen.

groeten

wouter
:?

Vind ik nogal betrekkelijk

Verwijderd

tja, BRD is beter. DDR... Trabbi RAM.... Tweetakt is niks.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 22:24 schreef 2Advanced het volgende:

[..]

:?

Vind ik nogal betrekkelijk
Is op zich niks betrekkelijks aan, maar ik heb toch nog effe gedelibreert, maar blijf bij mijn mening

GoT-groeten

Verwijderd

je zou kunnen progeren om in je bios de agp modus op 4x of auto te zetten.
en de via drivers zijn weldegelijk belangrijk.
probeer ook een directx 8 al je dat nog niet gedaan hebt.
download 3dmark 2000 of 2001 van www.madunion.com en vertel wat voor punten je haald bij de defauld benchmark
bij de 2000 moet je minimaal 2400 punten halen.

En over de GF4 mx 440 : deze hoef je ook niet te kopen voor echte verbetering ,het is mamelijk een kruising tussen de GF2 en GF4 met de snelheid van een GF2 Mx 200.
de echte GF4 zijn de Ti ( titanuim) uitvoeringen en zijn helemaal verniewd.
( DIT ONDERWERP ZAL OOK WEL ERGENS OP TWEAKERS TE VINDEN ZIJN ).

Verwijderd

en nog iets wat mischien nu niet relevant is:
sommige directx setups zetten niet alle acceleraties aan.
ga naar: start > uitvoeren > en type: dxdiag
kijk of alles aan staat

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Zet je desktop resulotie op de resolutie waarmee je cs'st.
Ga dan naar adapter eigenshappen en zet je frequentie omhoog wedden dat je meer fps haalt :)

Enne ik speel met een amd 1200 met 128 mb en gf2 mx op 1024*768 op 100 fps strak geen drops of iets !!!
3d mark score 2000 5600 of zoiets
3d mark score 2001 3000 en nog wat.

Verwijderd

Misschien is het verstandig wanneer je een cpu met andere instucties installeerd (SSE) *die de andere cpu niet gebruikte* je besturings systeem overnieuw te installeren.
En dan als eerste de via 4/1 drivers dan grafische kaart driver/sound/netwerk. Weet zeker als je dit doet dat het dan beter draait.
PS voor dit alles zorgen voor de laatste bios die ook AMD XP ondersteund,zodat wanneer je win.install. ook meteen de juiste instructies worden geinstall.
Succes TOM oja,wanneer je alleen gamed is 256 meer dan zat.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

MartNL

Ik denk dat je de hele handel beter aan mij kunt geven.

• Skywalker
  • Laatst online: 11-05 09:30

Skywalker

Use the force Luke!!

En over de GF4 mx 440 : deze hoef je ook niet te kopen voor echte verbetering ,het is mamelijk een kruising tussen de GF2 en GF4 met de snelheid van een GF2 Mx 200.
de echte GF4 zijn de Ti ( titanuim) uitvoeringen en zijn helemaal verniewd.
Inderdaad, kun veel beter een GeForce 3 Ti500 kopen! Of voor minder geld een Ti200.

May the force be with you!!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit slaat allemaal helemaal nergens op, in plaats van goeie adviesen hoor ik alleen maar manieren om je geld kwijt te raken.

1. Meer Mem is Bullsh*t, de pc gebruikt dat extra geheugen nooit en t kost een fortuin, ik denk dat dit niet 1 frame opleverd.

2. 60 FPS !!! Wat moet je met meer :? Je ziet er zelf maar 24 FPS, spaar je t geld en koop in elk geval niets nieuws.

3. Als je dan de pc zo snel mogelijk wil hebben (en dat willen we toch allemaal :P) doe dan idd de door jouw zelf voorgestelde biosupgrade, je zit een flink aantal versies achter, dit zou kunnen schelen ... die 4 in 1 driver heeft bij mij in Windows XP nog niks opgeleverd ... ook niets negatiefs overigens ... wat je wel kunt proberen is om de NVidia VGA driver te updaten ... al weet ik niet wat de beste versie is, ik hou het gewoon bij de laatste stabiele driver van de NVidia site ... ik heb daar geen problemen mee.

Succes !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Goeie videokaart drivers? Nvidia Refresh Rate Fix geinstalleerd? En Vsync helemaal uitzetten..

ik heb een Xp1900, 256DDR en een leadtek GF2 Titanium, en ik draai op 100 fps constant. En wat mijn voorganger zegt over je ziet maar 24 fps, das bull niet naar luisteren want je merkt het zeker wel. Heb je in CS ook je rate goed staan? Kan ook wel eens lag opleveren..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 09:17 schreef MastahBlastah het volgende:
Goeie videokaart drivers? Nvidia Refresh Rate Fix geinstalleerd? En Vsync helemaal uitzetten..

ik heb een Xp1900, 256DDR en een leadtek GF2 Titanium, en ik draai op 100 fps constant. En wat mijn voorganger zegt over je ziet maar 24 fps, das bull niet naar luisteren want je merkt het zeker wel. Heb je in CS ook je rate goed staan? Kan ook wel eens lag opleveren..
Deze meneer heeft wel gelijk en op jouw leeftijd zijn je ogen al aan het achteruit gaan, een normaal mens is op zijn 20 ste met zijn ogen op zijn best.Dan zie je ongeveer maximaal.Voor een mens is 20 a 30 frame`s per second prettig voor de ogen, daar boven is niet meer merkbaar voor ons en ook alleen maar meetbaar met een bench.Dus als je niet onder laten we zeggen de 25 frame`s P/S komt is het goed. Maar wanneer je game even hangt is dit zeer storend en moet je de oorzaak zoeken. TOM

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bullshit
over het algemeen is snelheidsverschil tussen 256/512 mb klein
prijsverschil dus al helemaal niet waard

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 00:30 schreef Frostbyte het volgende:
Ik heb een Athlon xp 2000+ op een msi k7t pro 266
met 256 ddr geheugen en een nvidia geforce 2 mx van hercules met 32 sdram.
Gaaf, lekker snel, beetje jammer van die videokaart (maarja kheb zelf ook een duron op 900 met voodoo3 2000 pci dus lekker boeiûh).
maar op een of andere manier is hij nit vooruit te branden, met counterstrike heb ik 60 fps (vsynch staat aan)
Je zegt het zelf al: VSYNC STAAT AAN. Kun je er een Geforce4 4600 in pleuren, je fps zal 60 blijven |:(.
anders 100 fps maar dan heb ik wel drops.
Drops heb je altijd, daarom zul je ook moeten benchmarken voor een goede vergelijking. Met Q3 en 3dmark2001 ofzo.
en ik heb ook een duron 950 thuis met ecs k7s5a mobo en tnt2 kaart en 256 sd ram geheugen en die loopt met vsynch aan ook op 60 fps.
Is dit niet een beetje raar?
Alweer Vsync aan??? Zet die eerst maar eens uit, begin dan pas met vergelijken. Je klunt trouwens alleen vergelijken op exact dezelfde resulotie, kleurdiepte en overige instellingen.
ff flashen hè, da zo moeilijk toch niet? Ik betwijfel of het uit zal maken, maar toch...
e ik heb de nieuwe via 4 in 1 drivers nog niet.
boeiûh, als je maar wel vrij recente hebt.
Weet je niet van tevoren hè. Gewoon doen dus.
Want ik heb in cs ook onwijze framedrops als er een smoke grenade word gepleurd, en als ik zoem met een sniper wapen.
Ligt duidelijk aan je videokaart. Te hoge resolutie? Gf2mx200?
eh, ff iets he, waarom heb jij in hemelsnaam een XP2000+ met 256mb :?:? dat is wel de meest fout combo die je kan maken, net zoiets als een 486/66mhz met 256mb, of een PII 233 met 512mb.... Ik denk dat je te weinig geheugen hebt ofzo... pak lekker 512, is anders zonde van je snelheid van je proc IMO.
Grotere onzin heb ik zelden op dit forum gelezen.

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Wat nog grotere onzin is is dat 512 t/o 256Mb je snelheids winst oplevert, integendeel, het wordt allemaal iets langzamer afhankelijk van het OS.

Win98 is hiervoor gevoeliger als 2000 of XP, bij de laatste 2 is het nauwelijks waarneembaar (minder dan 2%).

Jouw probleem zal hoogstwaarschijnlijk die MX kaart zijn, zelfs een GF1 loopt nog harder.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• m0nk
  • Laatst online: 15:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Op maandag 04 maart 2002 09:35 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Deze meneer heeft wel gelijk en op jouw leeftijd zijn je ogen al aan het achteruit gaan, een normaal mens is op zijn 20 ste met zijn ogen op zijn best.Dan zie je ongeveer maximaal.Voor een mens is 20 a 30 frame`s per second prettig voor de ogen, daar boven is niet meer merkbaar voor ons en ook alleen maar meetbaar met een bench.Dus als je niet onder laten we zeggen de 25 frame`s P/S komt is het goed. Maar wanneer je game even hangt is dit zeer storend en moet je de oorzaak zoeken. TOM
ik weet niet of jij weleens cs speelt, maar als je 100 fps speelt, heb je "meer" kans om iemand te raken dan op 30 fps, het gaat niet om de kwaliteit van het beeld op dat moment. Ik heb ook een tijdje op 60 fps gespeeld, en het verschil tussen 100 en 60 merk ik zeker.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 10:16 schreef MastahBlastah het volgende:

[..]

ik weet niet of jij weleens cs speelt, maar als je 100 fps speelt, heb je "meer" kans om iemand te raken dan op 30 fps, het gaat niet om de kwaliteit van het beeld op dat moment. Ik heb ook een tijdje op 60 fps gespeeld, en het verschil tussen 100 en 60 merk ik zeker.
Jep je hebt helemaal gelijk, MastahBlastah. En ik denk dat iedere hardcore gamer dit zal beamen. Natuurlijk merk je het verschil tussen bijv. 30 en 50 fps veel sterker, maar een waarneembaar verschil tussen 60 en 100 is er wel degelijk. Het klopt inderdaad dat de refresh van je ogen maar zo'n 24 fps is, maar toch maakt het in de praktijk in heftige situaties echt uit of je 60 of 100 fps hebt.

Mogelijke verklaring: het komt misschien omdat die 60 fps niet constant is, maar voor een fractie van een seconde weleens onder die 24 zou kunnen zakken. Of je vidkaart genereert bij, zeg, 30fps 2 frames te snel achter elkaar, waardoor je hersenen er maar 1 registreren --> daar gaat je 'framerate'.

Verwijderd

Heb je de laatste 4in1 drivers? -> http://www.viaarena.com/?PageID=2 (4.37v(a))

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 10:16 schreef MastahBlastah het volgende:

[..]

Het is heel vervelend maar onze ogen KUNNEN niet het verschil zien tussen 60 en 100 frames.Wel kunnen wij haperingen waar nemen op die snelheid en daarom denk ik dat jij het verschil meent te zien, maar wat in werkenlijkheid gebeurd is dat tot waar onze ogen het waar nemen er geen haperingen meer zijn omdat je een grote reserve aan frame`s p/s hebt en het zo als veel beter ervaard.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Op maandag 04 maart 2002 15:56 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Het is heel vervelend maar onze ogen KUNNEN niet het verschil zien tussen 60 en 100 frames.Wel kunnen wij haperingen waar nemen op die snelheid en daarom denk ik dat jij het verschil meent te zien, maar wat in werkenlijkheid gebeurd is dat tot waar onze ogen het waar nemen er geen haperingen meer zijn omdat je een grote reserve aan frame`s p/s hebt en het zo als veel beter ervaard.
Vervelend of niet, maar het verschil tussen 60fps en 100fps merk je echt (je ziet het misschien niet) in bv CS, om je heen kijken en reageren gaat veel soepeler. En hoe zit het met 70 en 85hz, dat verschil merk je ook, en zie je ook.

Hier komt iets hips te staan

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 16:02 schreef HyperMan het volgende:

[..]

Vervelend of niet, maar het verschil tussen 60fps en 100fps merk je echt (je ziet het misschien niet) in bv CS, om je heen kijken en reageren gaat veel soepeler. En hoe zit het met 70 en 85hz, dat verschil merk je ook, en zie je ook.
dat verschil merk je NIET als de MINIMALE fps 60 en 100 is, je bent dus niet echt duidelijk
als je een gemiddelde fps van 60 hebt is het logisch dat het verschil met 100 fps wel waarneembaar is, omdat het GEMIDDELD is, dus soms een piek boven 60, soms een diepe daling onder de 60, maar dan blijft het nog wel GEMIDDELD 60 fps
het gaat om de minimale fps, als die 60 is en de andere minimale fps is 100, dan is het verschil niet merkbaar

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:51 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

dat verschil merk je NIET als de MINIMALE fps 60 en 100 is, je bent dus niet echt duidelijk
als je een gemiddelde fps van 60 hebt is het logisch dat het verschil met 100 fps wel waarneembaar is, omdat het GEMIDDELD is, dus soms een piek boven 60, soms een diepe daling onder de 60, maar dan blijft het nog wel GEMIDDELD 60 fps
het gaat om de minimale fps, als die 60 is en de andere minimale fps is 100, dan is het verschil niet merkbaar
Dus jullie zijn het toch eens? :)
Hij zegt wat hij waarneemt en jij verklaart dat. Resultaat:

Je speelt lekkerder bij 100 fps gem. dan bij 60 fps gem.
Pagina: 1