Toon posts:

Mxstream + Pinapparaat kan niet !!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb november verleden jaar Mxstream aangevraagd.
Ze hebben 3 x een check gedaan.
Schijnt niet goed te gaan omdat ik tevens een digitaal pin-apparaat ( voor pinbetalingen ) op mijn Isdn lijn heb .
Klopt dit of verzinnen ze daar maar wat bij KPN ?
Heeft iemand een oplossing ?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

Hmm, ik zou het niet weten, maar ISDN is toch 2 lijnen?

MXSteam 1 en PIN apparaat 1...
Of mis ik nou wat?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Volgens mij is dat Bullshit

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Dat kan kloppen!

Zoals veel te lezen valt in de Cistron newsgroups heb je voor een isdn lijn een ander ADSL-modem nodig!

Ze praten misschien poep bij mxstream, en zal hun reden niet goed zijn, maar het kan inderdaad kloppen dat je geen mxstream kan krijgen als je een ISDN lijn hebt. Ze hebben gewoon niet de techniek (of willen die niet gebruiken) om jou als ISDN-er ook ADSL te kunnen aanbieden..

Helaas maar waar.
Je doet er vrij weinig aan |:(
Volgens mij is dat Bullshit
Niet dus :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Pure onzin.
Die pinautomaten zijn gewoon als een computertje met ISDN kaart erin.
Er gaat normaal ISDN verkeer overheen. Laat je niet vastpraten door die lui.
-edit-
MXStream werkt ook over ISDN, als KPN dat beweert voor jouw regio, kan je pinautomaat niet de oorzaak van het probleem zijn

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op zondag 03 maart 2002 00:31 schreef Arjan A het volgende:
Pure onzin.
Die pinautomaten zijn gewoon als een computertje met ISDN kaart erin.
Er gaat normaal ISDN verkeer overheen. Laat je niet vastpraten door die lui.
Ja en maakt gebruik van extra bandbreedte/frequentie dan waar het telefoonverkeer over gaat.. Dat weet het ADSL modem niet en die wil ook die frequentie gebruiken.. Dat gaat niet... En daar gaat het fout...

Dus, een ander ADSL modem gebruiken, die de KPN niet kan heeft dus kan je via KPN geen ISDN-ADSL krijgen..

-edit-
Zeker weten doe ik het niet maar het kan zijn dat een PIN automaat anders gebruik maakt van je lijn...
De topicstarter zou kunnen proberen kPN wijs te maken dat hij wel isdn heeft maar geen pin automaat... Als ze dan nog kunnen zeggen dat et niet lukt door iets als een pin automaat, dan lijkt et er op dat et daar dus wel aan ligt en ze niet liegen... Waarom zouden ze je anders willen afschermen voor ADSL ? je bent toch weer een klant en dus extra geld... ( Als ISDN-ADSL in die regio mogelijk is natuurlijk )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Het zou dus niet aan ISDN liggen want daar kan je dus wel Mxstream op krijgen .
t'Is alleen als er zo'n digitale pin opstaat .......

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

De mogelijkheid ISDN-ADSL verscheelt dus per regio zie ik net..

Hier in Delft is ADSL wel mogelijk maar ISDN-ADSL pas vanaf mei...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
bij m'n ma in de winkel hebben ze een aparte lijn aangelegt voor de pinautomaat..... :? :)

hoe het verder zit weet ik niet, maar het lijkt me dat ze dat niet voor niets doen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Met ISDN heb je 3 kanalen: 2 B-kanalen en 1 D-kanaal. Dat D-kanaal kan iets van 14 Kb/s aan, dat is niet snel maar genoeg voor PIN verkeer.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Tux

PIN automaten gaan toch over een X.25 lijn :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:43
Er bestaan wel degelijk pin-apparaten die gebruik maken van het isdn D-kanaal al heb je dan wel een speciaal abo van KPN hiervoor.
Kan me toch niet echt voorstellen dat dat problemen kan opleveren voor de adsl verbinding...
Na het filter gaat alles onder de xx kHz (en dus ook het d-kanaal anders doet je telefoon zo weinig...) netjes richting je NT-1 en alles erboven netjes richting het adsl-gebakje.
Ik neem aan (maar weet dit dus niet) dat het pin-apparaat pas na de NT-1 aangesloten is.

Verwijderd

Bij mijn weten zijn gaan alle pin transacties over het D-kanaal.

Verwijderd

Het gaat hier niet om de pinautomaat. Wat hier over bandbreedte gezegd wordt is zowieso onzin, de meeste pinautomaten werken nog met een normale telefoonlijn.

Maar goed, het gaat dus helemaal niet over het feit dat er een pin-automaat aanzit (imo). Het gaat er om dat het een ISDN lijn is (imo).

ADSL + ISDN kan zeker wel samen, alleen wordt het nog niet overal zo aangeboden. Dit heeft idd te maken met de achterliggende technieken. Of het ECHT klopt durf ik je niet te zeggen (het blijft KPN en het blijft waarsch. gewoon een callcenter wat je aan de lijn hebt gehad) maar ik kan je iig. verzekeren dat het waar _kan_ zijn.

De combo ISDN+ADSL wordt gewoon nog niet overal geleverd.

Maar goed, waarom zet je die pin niet gewoon terug naar analoog?

//edit
even wat imo's er tussen gezet :)

Verwijderd

Lijntje erbij?? Kabel??

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 03 maart 2002 00:27 schreef LiquidSilver het volgende:
Hmm, ik zou het niet weten, maar ISDN is toch 2 lijnen?

MXSteam 1 en PIN apparaat 1...
Of mis ik nou wat?
MxStream zit los van je isdn lijnen. Je hebt nog gewoon 2 lijnen als je mxstream hebt en gebruikt :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op zondag 03 maart 2002 00:23 schreef basplayer het volgende:
Ik heb november verleden jaar Mxstream aangevraagd.
Ze hebben 3 x een check gedaan.
Schijnt niet goed te gaan omdat ik tevens een digitaal pin-apparaat ( voor pinbetalingen ) op mijn Isdn lijn heb .
Klopt dit of verzinnen ze daar maar wat bij KPN ?
Heeft iemand een oplossing ?
Kan idd kloppen... weet dat alarminstallaties ook wel eens problemen hebben i.c.m MXStream!

My weblog

Pagina: 1