Toon posts:

[Tips] Site maken hoe het beste...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraag:
Ik ben met een site bezig te maken naja maken ik ben bezig met het grafische gedeelte plaatjes maken etc.. maar nu zit ik even vast in het denken ik loop er al een tijdje over te denken maar kan er maar niet opkomen hoe ik ervanaf kan komen klinkt ingewikkeld maar het zit zo:

kijk ik wil een site gaan maken (ben er al mee bezig) maar ik wil geen frames gebruiken nou is mijn vraag hoe kan ik nou zo mooi mogelijk en zo snel mogelijk (niet in het maken maar in het laden van de browser) en ook nog mooi..

wat wil ik precies:

1. links een menu
2. boven het logo

Ik wil dus makkelijk van pagina's kunnen switchen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Thx.

Verwijderd

Hoe meer je met CSS voor elkaar kunt krijgen, hoe sneller je site laadt.

Plaatjes kosten relatief gigantisch veel laadtijd. Dat beetje HTML en CSS is meestal slechts een fractie. Zorg er ook voor dat je in plaatjes die je maakt weinig kleuren gebruikt, ik gebruik vaak maar 8 of 16 kleuren, in 2 tinten, en dan kan een site er al erg professioneel uitzien.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je geen frames wil, zul je met tabellen aan de lsag moeten. Dat is redelijk tot zeer irritant, maar is wel beter voor zoekmachines/boomarks/mensen naar bepaalde page sturen.

Om elke page dezelfde layout te laten hebben kan je het beste werken met php of ssi include, dat werkt overzichtelijker/sneller/makkelijker.

je neemt bijv 3 tabellen. 1 boven, 1 links en 1 rechts.
de bovenste kan een banner zijn, de linker het menu. Die php includes kan je gewoon hetzelfde houden. In de rechter tabel pas je per pagina de php include aan.

klinkt vaag, is het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 23:48 schreef Blaise het volgende:
Als je geen frames wil, zul je met tabellen aan de lsag moeten. Dat is redelijk tot zeer irritant, maar is wel beter voor zoekmachines/boomarks/mensen naar bepaalde page sturen.

Om elke page dezelfde layout te laten hebben kan je het beste werken met php of ssi include, dat werkt overzichtelijker/sneller/makkelijker.

je neemt bijv 3 tabellen. 1 boven, 1 links en 1 rechts.
de bovenste kan een banner zijn, de linker het menu. Die php includes kan je gewoon hetzelfde houden. In de rechter tabel pas je per pagina de php include aan.

klinkt vaag, is het niet.
zoiets had ik ook idd in gedachte maar dan moet hij steeds dezelfde pagina gaan laden ik zoek een manier dat als hij die bovenste tabellen heeft geladen dat hij ze niet weer laad maar direct laat zien ik wil dat mijn site goed mooi en snel te laden is zonder dat ik frames gebruik... is er in combo met PHP of iets anders iets dat ie het opslaat ofzo :? vanaf dfe begin pagina zodat hij de dingen die hij in preciepe laad niet weer laad want dat is water naar de zee brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 23:42 schreef Cheatah het volgende:
Hoe meer je met CSS voor elkaar kunt krijgen, hoe sneller je site laadt.

Plaatjes kosten relatief gigantisch veel laadtijd. Dat beetje HTML en CSS is meestal slechts een fractie. Zorg er ook voor dat je in plaatjes die je maakt weinig kleuren gebruikt, ik gebruik vaak maar 8 of 16 kleuren, in 2 tinten, en dan kan een site er al erg professioneel uitzien.
En als ik die plaatjes nou eens in stukken knip? (zodat je kleinere delen krijgt laad het dan sneller? of is dat bullshit?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Kan het verkeerd hebben, maar een table wordt pas weergegeven als de grootte van de inhoud van de tabel bekend is. Daarom imgs altijd een hoogte en breedte geven. Is ook wel logisch omdat tabellen zich altijd aanpassen aan de inhoud. Je kunt met tabellen de inhoud niet clippen.
http://www.netmechanic.com/news/vol3/load_no1.htm

Layers worden wel weergegeven voordat de inhoud bekend is, omdat die onafhankelijk van de grootte van de content gedefinieerd kunnen worden. Layers kunnen text wel klippen.

Plaatjes in stukken knippen zal niet veel uitmaken.

Als je de volgende pagina laadt zullen de al ingelaade pics uit je cache gehaald worden.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 10:07 schreef cutter het volgende:
Kan het verkeerd hebben, maar een table wordt pas weergegeven als de grootte van de inhoud van de tabel bekend is.
Neej dat klopt niet want tabellen worden wel eerst weergegeven en zodra ut plaatje klaar is word hij uitgerekt
Pagina: 1