Toon posts:

stop fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg gisteren met win2k een stopfout, windows zou het bestand ntdll.dll niet kunnen vinden en dit bestand is nodig om op te starten. kheb toen al mijn hardware een voor een losgekoppeld en nu blijkt dat als ik mijn aopen 52x cdrom speler aansluit de stopfout terug blijft keren. Deze fout komt volledig uit het niets vallen. Ik heb nix nieuws geinstallerd, geen nieuwe hardware dr in gestopt en de cdrom speler is net een half jaartje oud, en zat dus ook al eenhalf jaar in het systeem.
Weet iemand wat ik hier mee aankan, want een nieuwe cdrom speler kopen lijkt me een beetje overdreven aangezien ie onder windows ME op het zelfde systeem wel gewoon werkt.

bij voorbaat dank...

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:29
Kijk zelf anders even of dat bestand idd niet op je HD staat. Het moet staan in WINNT\System32 geloof ik.

Dit zal wel in WOS moeten

Verwijderd

Topicstarter
t bestand staat er...windows werkt ook gewoon als ik die cdspeler loskoppel, dus dan kan ie het bestand wel vinden.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

Phydomir

Dennis

Ik kreeg tijdens de installatie van win2k precies dezelfde fout.
Wat het bij mij uiteindelijk bleek te zijn was een floppy die kapot was en daardoor was ntdll.dll corrupt was.

maar goed, ik kreeg van iemand een e-mail waarin stond dat of het bestand corrupt is of er iets met de hardware was.
Aangezien je zegt dat zonder cd-rom je er geen last van hebt zou ik terug gaan met de cd-rom en een nieuwe eisen (garantie) en kijken wat ie dan doet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
is een oplossing, maar helaas heb ik het systeem destijds in elkaar laten zetten door computer planet, en die hebben op de achterkant een leuk stickertje geplakt met "warranty void if broken" en aangezien ik nog wel is nieuwe hardware drin gooi is dat stickertje allang gebroken...

en dan nog blijft de vraag hoe zo'n ding van de één op de andere dag kapot gaat, en wel gewoon blijft werken in windows ME... Is er niet gewoon een heel simpele oplossing voor??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de speler op een ander systeem met win2k getest, en daar blijkt er nix aan de hand te zijn...de installatie op dat systeem komt van dezelfde cd en sterker nog, het is wat hardware betreft exact dezelfde configuratie!!!...
ik heb ook getest of ik nog andere hardware op de ide kabel kon aansluiten en dit werkte ook allemaal...

ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen...:(

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

Phydomir

Dennis

misschien wat overdreven maar probeer win2k es opnieuw te installeren

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op maandag 04 maart 2002 08:11 schreef Phydomir het volgende:
misschien wat overdreven maar probeer win2k es opnieuw te installeren
en kijk eens of je de service packs al hebt, want zonder service packs wi win2k wel eens raar doen ;)

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

effe windhoos er opnieuw opgooien??

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Ik zou als ik jou was de boot volgorde in je bios eens veranderen,wedden dat het probleem weg is.

Verwijderd

Topicstarter
herinstaleren had ik al geprobeerd, maar boot volgorde veranderen werkte inderdaad...bedankt!!

maar wat ik nog steeds niet begrijp is hoe deze fout zomaar kan optreden??.. :?
Pagina: 1