Wat bij mij heeft geholpen is het volgende. Ik heb een range opgegeven van poort 10000 tot 10005 die Dcc send mag gebruiken. Deze poorten heb ik ook doorgemapt staan naar de pc die de files moet verzenden. Daarnaast heb ik moeten "spelen" met de local settings. Is elke keer weer verschillend. Op de faq van
www.mirc.com staat beschreven wat de instellingen moeten zijn bij problemen bij DCC send.
Nu heb ik nog steeds een probleem met disconnecten bij de eerste send maar in ieder geval gaat het zenden gewoon door. (dit is eigenlijk iets vaags want op een andere pc had ik geen d/c. Blijkbaar is er inderdaad mog iets dat veranderd dient te worden)
Als er een time out optreedt dan kan ik op deze manier niet resumen. Ik log dan met de proxy van de provider in en dan pakt resume wel. Ik gebruik overigens een andere mirc connectie hier dan de normale waar ik mee aan het chatten ben. Wel omslachtig allemaal, maar het werkt wel. Ps gelijk een Dcc send starten via de proxy lukt me niet, maar een resume dus wel.
Als je een DCC fileserver gebruikt dan heb je weliswaar niets aan mijn post wegens die omslachtigheid. Mocht je wel al erachter gekomen zijn of iemand anders hoe die disconnect te voorkomen is, zou het wel gewenst zijn dat te posten.